Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] koffer mod vraagjes

Pagina: 1
Acties:

• xilebo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08-2023
ik volg C&E nou al een tijdje en zie heel vaak koffermods voorbij komen.. nou vind ik ze natuurlijk heel 1337 en ik krijg het gevoel dat ik dat ook maar eens moet gaan doen.. er komen echter een aantal vragen bij mij opborrelen..

- zijn er voordelen tov een gewone kast?
- is het geluidsniveau juist lager of hoger?
- ik zie overal van die mooie metalen rekjes voor de cooling, waar kan ik die kopen
- zijn er speciale dingen waar ik op moet letten; bijv. het monteren van je hd oid
- welke indeling kan ik het beste gebruiken?

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.. en dat mijn koffermod een succes gaat worden :*)

btw; het lijkt me het handigste als ik dan m'n amd xp 1900+ erin gooi ipv bijv. een p133 als server? goed idee?

[ Voor 9% gewijzigd door xilebo op 11-12-2002 23:39 ]

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

als we het ffies over de server hebben of je dus een p133 of een xp1900 erin ramt is jou keuze. de vraag is ga je veel naar lanparties of te wel versleep je veel de kast dan is het slim om er een xp1900 erin te rousen. zeg je zoals ik dat je een kast nodig hebt voor een p133 en je vind een koffermod leuk dan is dit een leuk idee :)

iig als je een xp1900 erin ramt moet je goed denken aan warmte. die dingen worden heet. dat betekend dus als je wil dat je koffer altijd dicht is wat fanz moet plaatsen..

tja qua geluidsniveau verscheeld het niet erg met een gewone kast maar je kan het altijd beter isoleren..

ennuh als je nog wat tips en ideeen wil opdoen check mijn site:
www.resettim.nl -> tutorials -> how to make een koffermod

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Check out www.xxlcases.nl www.powerparts.nl home.kabelfoon/~sarj

Veel plezier met modden

Greetzz

Verwijderd

ReseTTim schreef op 11 December 2002 @ 23:48:
ennuh als je nog wat tips en ideeen wil opdoen check mijn site:
www.resettim.nl -> tutorials -> how to make een koffermod
SPAM!

:+

• Wabs
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De voordelen tov een gewone kast is de draagbaarheid maar denk ook aan de vele nadelen, Ruimte beperking, kans op warme kast zodat je alleen open kan werken, geen makkelijke mogelijkheid tot upgrading/uitbreiding.

Ik heb het gevoel dat mijn Koffer wel stiller is dan een gewone kast, dit komt denk ik doordat er niks mee KAN trillen en alle fans op 7 volt draaien en mijn GF2 Mx Passif wordt gekoeld.

Metalen rekjes voor de koeling? Je bedoelt die fingergaurds voor de man's neem ik aan? (vinger beschermers! 8)7 ) die kan je gewoon kopen bij een elektro handelaar (Riton Display enz) en vast nog wel op eel meer plekken.

Monteren van dingen? Ja, zet het goed vast ;) , meer denk ik niet. Maar let vooral op de warmteontwikkeling!

OK nu de indeling, Ik hbe een koffer van de Kijkshop (18 euro d8 ik), Dit is precies de zelfde Koffer als Enterprice(_NL) perfecte maat want moederbord past er op 5 mm na in met de aansluitingen aan 1 kant (check foto's bij link)
Wij hebben bijden de zelfde indeling, alleen is het verschil dat mijn moederbord aan de overkant zit vergeleken met die van Enterprice.
Hij heeft er BTW een XP2000+ in zitten _/-\o_ >:) , deze kan NIET dicht draaien door de grote warmte productie (of tekort aan fans, het is maar net hoe je het ziet :7 ) Mijn koffer draait echt prima als deze gesloten is :*) .

Links:
Mijn Koffer (klik! 8) )
Dit is mijn koffer, 500 mhz werkt perfect.
Koffer Enterprice_NL
XP2000+

Zo, ik ook weer een hoop bijgeluld! :+

• enterprice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-03-2024

enterprice

caseMODder

Idd, maar ik heb de koffer bij de Praxis vandaan gehaald (voor officieel om CD's erin te prakken).

Over de indeling. Ik heb zelf zitten uitvogelen hoe ik alles precies erin kon zetten... Ik had wel 2 á 3 methodes gevonden, maar wat ik nu heb (en Wabs), had ik alles mooi laag en had ik de deksel vrij.

Geluk was ook zeker dat de mobo er dwars in kan, jah. De CD-ROM valt een beetje over m'n mamaplank. Maar dat ligt dus aan, hoe je je opstelling hebt.

Die koffer is net zo groot als de Mini-AT kasten :o Athans, die van Wabs en de mijne. Die van ReseTTim is ietwat langer. (Hadden we opgemerkt bij een ander LANparty ;))

Ik had hem dus gemaakt met als functie om hem makkelijk mee te nemen naar een LANparty, vandaar de koffer bij mij.
Andere nemen hem juist omdat hij lekker klein is.

Geluid, tjah. Ligt eraan wat voor koeler(s) je erop/erin hebt. Dat heb je zelf in de hand. Maar omdat die van mij open staat, hoor je hem meer dan als hij dicht is (duhhuh). Ik heb ook maar 1 Xtra 60mm FAN erbij geplaatst om de lucht-toevoer (airflow) te creëren, zodat de warme lucht niet ophoopt bij m'n processor.

Maar je zult het toch wel met 'eigen' ervaringen op moeten doen... En veel plaatjes bekijken (en lezen wat er bij staat). Die tutorial van Tim zal ook wel stukken meehelpen. Maar toch zal je het zelf moeten doen. Suc6 ermee dan.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

ligt eraan wat je als spam ziet.. tis wel mooi een tutorial wat hem misschien op ideeen zal helpen. kortom tis nix mis mee met die link te geven lijkt mij.
en hij kan nog altijd zelf kijken of hij die link volgt of niet..

spam is ongewenst! en die link staat er gewoon. dus zijn keuze.

[ Voor 6% gewijzigd door ReseTTim op 12-12-2002 02:22 . Reden: nog wat vergeten toetevoegen.. ]

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Pagina: 1