[netwerk] kan dit?

Pagina: 1
Acties:

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Aangezien ik voor mijn ouders een netwerk moet aanleggen hebn ik het volgende uitgetekend. Helaas heb ik geen id of ik zomaar elke hub of switch kan gebruiken.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ovhum/netwerk.png

Nu moet ik nog 1 switch aanschaffen. Kan ik weer zo'n goedkope nemen of is een beter merk echt merkbaar beter?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• GrittyKitty
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

waarom in god's naam zoveel hubs & switches (en nog verschillende merken).
Dit vraag om problemen (kabelsoorten, collision & compabiliteitsprobleem). Het is misschien je reden dat je geen lange kabels wil trekken door je huis. Ik raad je aan gewoon een meerpoortige switch aan te schaffen, of per verdieping een switch/hub ipv. per kamer (weet niet hoe je situatie is). Maar goed.....je schema zou kunnen werken naar mijn mening, hoewel beetje rommelig uitziet.

edit:
ik zie een afstand van 35 meter....waauw. Zeker geen vinex huisje heeft je ouders, of een diepe grachtendpand? :P Rommilig bedoel ik niet qua tekening, maar qua opzet.

[ Voor 18% gewijzigd door GrittyKitty op 11-12-2002 23:58 ]

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

GrittyKitty schreef op 11 december 2002 @ 23:53:
waarom in god's naam zoveel hubs & switches (en nog verschillende merken).
Dit vraag om problemen (kabelsoorten, collision & compabiliteitsprobleem). Het is misschien je reden dat je geen lange kabels wil trekken door je huis. Ik raad je aan gewoon een meerpoortige switch aan te schaffen, of per verdieping een switch/hub ipv. per kamer (weet niet hoe je situatie is). Maar goed.....je schema zou kunnen werken naar mijn mening, hoewel beetje rommelig uitziet.
Dat wel, maar met visio kom je een heel eind hoor ;)

Ik ken deze situatie zo ongeveer wel, heb ik ook eens gedaan voor een bedrijf en met deze afstanden moet het gewoon allemaal perfect werken :)

edit:

je kan switches en hubs door elkaar gebruiken, maar denk wel aan de types kabel die je nodig hebt (cross en gewoon) en de snelheid! Alles wat achter een hubs hangt die aan een switch hangt zal toch maar op 10 mbit werken.

[ Voor 14% gewijzigd door WhizzCat op 11-12-2002 23:55 ]

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
die 35m moet 45m zijn en is op de begane grond.
die 4 PC's + printer staan op de eerste verdieping
en de rest op de 2e verdieping.
Zelf zit ik aan de 2e switch dus ik heb altijd de volledig 100mbit neem ik aan?

Het doel voor de rest van de pc's is puur internet en de kopieermachine want die print nl 40ppm (70 kopieen pm)

En de aant e schaffen switch moet dus opnieuw zo'n sitecom switch worden?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:35

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Wat voor huis is dat joh? Tussen je kabelmodem en je copier zit 75 meter kabel?

Werkt het? Ja het werkt vast wel. Ik zou er zelf alleen toch nog even naar kijken of je niet 'iets' anders te werk kunt gaan.

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

ik zou er minimaal 1 switch uitknikeren. Die aan te schaffen switch bijv. dara komen maar 3 poorten in gebruik. Beetje weinig. Persoonlijk zou ik ook die hub waar 2 pc's aan hangen ( pc1 & pc2) nog eens in overweging nemen. Is het niet mogelijk om dat gewoon met kabels op te lossen? Een hubje maakt je netwerk wel wat flexibeler wat verplaatsen betreft maar lijkt me sterk dat dat noodzakelijk is.

Wat voor een "eisen"worden er gesteld?

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hang pc1 en pc2 aan de safeway switch. Kost je maar een paar meter meer kabel.

Hang de safeway switch en de dlink-hub beide op een netwerk kaartje in de server. Als er tussen die 2 netwerken niet te veel verkeer is kan je dat prima routeren over de de server.

Probeer het aantal hubs/switches laag te houden. 4 stuks voor zo'n (relatief) klein netwerkje is vrij veel.

Let er ook op dat je bij 100Mbit hubs maar 2 achter elkaar kan aansluiten (cat2), of dat je ze helemaal niet op elkaar kan aansluiten (cat1)

Opzich moet het zoals je het getekend hebt gewoon werken.

[ Voor 7% gewijzigd door Coen Rosdorff op 12-12-2002 02:38 ]

• DaDaJoker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01-2025

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Een switch buffert, en verbruikt dus meer van je maximale tijdsduur dat een ethernet pakketje onderweg kan/mag zijn. Er is zoiets als de 345 regel (google?). Ook het begrip "klasse 2 apparaat" is hier van belang. Wat je uiteindelijk moet/wilt kopenhangt af van de juiste toepassing van bovenstaande.

Specs? Zie ondertitel...

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

little_soundman schreef op 12 december 2002 @ 02:38:

Let er ook op dat je bij 100Mbit hubs maar 2 achter elkaar kan aansluiten (cat2), of dat je ze helemaal niet op elkaar kan aansluiten (cat1)

Opzich moet het zoals je het getekend hebt gewoon werken.
3 hubs direct, met een switch/router ertussen wordt dat weer gereset natuurlijk

Inderdaad, werken zal het, maar het kan wat efficienter kwa kosten

De twee links op die aan te schaffen switch kun je beter naar die safeway moven (er vanuitgaande dat je nog 2 poorten over hebt)

Waarom heb je voor die twee losse PC's wel een aparte hub, en voor die 4 niet?

Overigens hebben wij zo geen inzicht in de inrichting van het pand, dus mischien zeggen we wel leuk dat je dingen weg kunt laten, maar blijkt dat in de praktijk niet handig te zijn door de bouw van het pand ;)

WhizzCat: je hebt wel degelijk 10, 100, en 10/100mbit hubs hoor ;)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1