[MP3 Speler] Speler die kan opnemen d.m.v. Line Input

Pagina: 1
Acties:

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Is er een MP3 speler die ook kan opnemen door middel van Line Input? Ik wil het gebruiken voor m'n keyboard. Als ik daar nu van wil opnemen moet het apparaat van +/- 20 kilo 100 meter versleept worden en een trap af en weer op. Ik wil dus mobiel kunnen opnemen op een digitaal apparaat zodat het omgezet kan worden in MP3. Een MP3 speler met microfoon moet het niet zijn, het geluid moet echt via de Line In binnenkomen.

Iemand een suggestie?

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:37

Aidix

Geluidspietlut

Ja, een MD speler. Goedkoper en veel beter van kwaliteit.
Er zijn MP3 spelers die kunnen opnemen, zoals de Creative Nomad3. Maar verwacht er niet teveel van, MP3 encoden in goede kwaliteit is erg zwaar en op PC zijn ze al jaren bezig om codecs te verbeteren.

• SanderTje!
  • Niet online
Aidix schreef op 11 december 2002 @ 23:33:
Ja, een MD speler. Goedkoper en veel beter van kwaliteit.
Er zijn MP3 spelers die kunnen opnemen, zoals de Creative Nomad3. Maar verwacht er niet teveel van, MP3 encoden in goede kwaliteit is erg zwaar en op PC zijn ze al jaren bezig om codecs te verbeteren.
De Creative Jukebox Zen leek me ook een mooi apparaat, maar die kan volgens mij niet opnemen via de Line In..

Maar de Nomad Jukebox 3 is er dus eentje. Nou met MD's heb ik helemaal geen ervaring, dus weet niet precies hoe dat in zijn werk gaat :7 Maar met MD's heb je geen bestanden die je zo overdraagt naar je schijf toch? Dan speel je het 1 op 1 weer af?

[ Voor 11% gewijzigd door SanderTje! op 11-12-2002 23:49 ]

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Dat is zo, maar een MD opname is van zo'n kwaliteit dat je er nog wat mee kan.
Analoog overzetten op PC hoeft geen kwaliteitsverlies te geven. Daarna bewerken en weer op MD zetten klinkt nog steeds alsof er niets gebeurd is.

Een MP3 is meestal al dubieus om mee te beginnen, en als je hem een tweede keer gaat encoden is ie niet om aan te horen. Als je dus iets professioneels van plan bent met je opnames kan je MP3 beter vergeten, de compressie is te zwaar.

Voor 170euro heb je een uitstekende portable MD speler van Sharp, inclusief aansluitkabels. Dan ben je meteen klaar.
Een Jukebox gaat je zo 400 euro kosten.

[ Voor 17% gewijzigd door Aidix op 11-12-2002 23:53 ]

• SanderTje!
  • Niet online
Aidix schreef op 11 December 2002 @ 23:49:
Dat is zo, maar een MD opname is van zo'n kwaliteit dat je er nog wat mee kan.
Analoog overzetten op PC hoeft geen kwaliteitsverlies te geven. Daarna bewerken en weer op MD zetten klinkt nog steeds alsof er niets gebeurd is.

Een MP3 is meestal al dubieus om mee te beginnen, en als je hem een tweede keer gaat encoden is ie niet om aan te horen. Als je dus iets professioneels van plan bent met je opnames kan je MP3 beter vergeten, de compressie is te zwaar.

Voor 170euro heb je een uitstekende portable MD speler van Sharp, inclusief aansluitkabels. Dan ben je meteen klaar.
Een Jukebox gaat je zo 400 euro kosten.
Nu is het niet direct voor professionele doeleinden, maar waarschijnlijk beland het een en ander wel af en toe is op CD. Maar ok, je hebt me aan het twijfelen gebracht. :+ Met de MD heb ik dus alsnog 'gedoe' vanwege dat 1 op 1 afspelen maar wel met een hoge kwaliteit.

Met een MP3 speler heb je meer gemak, het wordt direct digitaal aangeleverd en is dus in een paar seconden over te zetten en te bewerken, maar de compressie is te laag. 128 kbps opnemen zal dan wel het maximale zijn?

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

128kbit zal echt kutkwaliteit zijn, omdat 128kbit compressen in goede kwaliteit een vrij zware DSP en een doorontwikkelde codec vereist. Gezien het feit dat een fatsoenlijk werkende mp3SPELER veel fabrikanten al boven de pet gaat is het niet erg aannemelijk dat ze wel een fatsoenlijk werkende encoder kunnen bakken.

Met een Jukebox 3 kan je opnemen van 128kbit tot 320kbit. Ze zullen waarschijnlijk gewoon de iso sourcecode hebben geport voor hun DSPtje, dus het opnameresultaat wat je dan krijg is hetelfde als een Xing codec van jaren terug.

• SanderTje!
  • Niet online
Aidix schreef op 12 december 2002 @ 00:38:
128kbit zal echt kutkwaliteit zijn, omdat 128kbit compressen in goede kwaliteit een vrij zware DSP en een doorontwikkelde codec vereist. Gezien het feit dat een fatsoenlijk werkende mp3SPELER veel fabrikanten al boven de pet gaat is het niet erg aannemelijk dat ze wel een fatsoenlijk werkende encoder kunnen bakken.

Met een Jukebox 3 kan je opnemen van 128kbit tot 320kbit. Ze zullen waarschijnlijk gewoon de iso sourcecode hebben geport voor hun DSPtje, dus het opnameresultaat wat je dan krijg is hetelfde als een Xing codec van jaren terug.
Thanks for all the info en de zeer nuttige tips! :)

Is even kijken of ik een MD speler van iemand hier in de buurt kan lenen om te proberen :7

• liosnel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-02 22:07
er zijn toch ook net-md spelers, die je op je pc kan aansluiten?
als je daar nou mee opneemt.... kan je die bestanden toch snel naar je pc halen, of heb ik het verkeerd in m'n hoofd en kan je er alleen mee naar MD schrijven vanaf een PC?

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Dat heb jij foutief in je hoofd.
Er staat nergens dat je het kan uploaden naar pc, maar iedereen verwacht dat wel.
Helaas, dat is dus niet zo.
Pagina: 1