Onboard AC'97 opgegeven?

Pagina: 1
Acties:

• Maximilian
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09-2025

Maximilian

You've been Maxxed...

Topicstarter
Ik hebt een K7t Turbo 6330 met onboard audio die is aangesloten op me versterker.

nou was ik vandaag bezig met mijn scart kabel die uitelkaar viel toen een paar draadjes van de tv mijn uitgang van me AC'97 aanraakte... een hoop geplop enzo, maar daarna kwam er een ruizig geluid uit... wel geluid dus maar met een HELE irritante ruis.

Heb ik mijn tulp plugjes vervangen, jack-plug nagekeken, versterker nagekeken, en zelfs mijn geluid op me scart van de tv aangesloten, allemaal dezelfde ruis.

DE hamvraag : is mijn onboard dood / gedeeltelijk dood / niet?

Kruis door wat niet van toepassing is.

Verwijderd

Dat lijkt me vrij duidelijk, ja dus... Gewoon disablen in bios en een echte geluidskaart kopen, al helemaal als je die op een versterker aansluit.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2002 13:08 ]

Verwijderd

Kan ook zijn dat je de voorversterker hebt opgeblazen.

Ik weet van m'n versterker dat je niet de kabels eruit mag trekken als alle apparatuur aanstaat, op internet staat diverse mensen die daarmee mijn type versterker hebben opgeblazen.

Pioneer receivers hebben er ook last van.

Verwijderd

RedHead_1 schreef op 11 december 2002 @ 23:12:
nou was ik vandaag bezig met mijn scart kabel die uitelkaar viel toen een paar draadjes van de tv mijn uitgang van me AC'97 aanraakte... een hoop geplop enzo, maar daarna kwam er een ruizig geluid uit... wel geluid dus maar met een HELE irritante ruis.
Sorry, maar het is ook een beetje dom om alles aan te laten staan en dan te gaan knutselen met kabels. En dan nog ff lekker de openliggende kabels met elkaar in contact laten komen is ook niet echt een goede actie.

Ontopic: Zeer grote kans (99%) dat je onboard audio inderdaad kaduuk is.
Neem zoals eerder gezegd een echte geluidskaart en disable de onboard chip in je BIOS.

• Maximilian

Maximilian

You've been Maxxed...

Topicstarter
Idd, kep een geluidskaartje van school meegekregen, en die doet ut wel goewd... ik gaat maar eens me draden isoleren...
Dit is een SBPCI, geen 3d of eax ofzo, maarjah twerkt

Verwijderd

hij is dus wel degelijk dood dat "kaartje" idd disablen en een "echte" geluidskaart kopen..
Jammer maar helaas...

Verwijderd

hej gast, lang niet gesproken ;)

je onboard audio zal idd wel dood zijn of half dood dus ga sparen voor een redelijke geluids kaart en niet de allergoedkoopste PCI kaart die je kan vinden.

koop op z'n minst een SBLive of terratec geluidskaart van die oorde dan heb je tenminste wat aan die geluids installatie die in je kamer huisvestigd :)
want dat onboard ding gaf echt geen normaal geluid....

en als je nog ISA slot in je PC heb kan k je nog wel een soundblaster 16 PnP lenen in die tijd dat je nodig heb om te sparen :)

Verwijderd

RedHead_1 schreef op 12 December 2002 @ 14:27:
Idd, kep een geluidskaartje van school meegekregen, en die doet ut wel goewd... ik gaat maar eens me draden isoleren...
Dit is een SBPCI, geen 3d of eax ofzo, maarjah twerkt
dat had die onboard probably ook niet

koop voor een paar centen een sb live 5.1 of een audigy player :)

Verwijderd

Dan liever een Terratec :) Stukje beter nog

• Maximilian

Maximilian

You've been Maxxed...

Topicstarter
Nou ik weet niet, ik hebt op informatique.nl een kaartje voor 17.95 gezien die 5.1 surround ondersteund.
Me onboard had 3d-stereo, dat merk je wel opeens.

Maar wat voor soundcard zou ik dan moeten halen voor me versterker?? Tis een gewone 4x300w Quadrafonische versterker, dat is het enigste wat op me geluidskaart aangesloten wordt.

Ik moet gewoon ZUIVER geluid en een ruisloze BASS zelfs als ik met Winamp3 mp3tjes afspeel, het is leuk als ik dan oowk nog een ruimtelijk effect erbij heb die bij een zware bass niet over z'n nek gaat. :X

Verwijderd

RedHead_1 schreef op 12 December 2002 @ 21:49:
Nou ik weet niet, ik hebt op informatique.nl een kaartje voor 17.95 gezien die 5.1 surround ondersteund.
Me onboard had 3d-stereo, dat merk je wel opeens.

Maar wat voor soundcard zou ik dan moeten halen voor me versterker?? Tis een gewone 4x300w Quadrafonische versterker, dat is het enigste wat op me geluidskaart aangesloten wordt.

Ik moet gewoon ZUIVER geluid en een ruisloze BASS zelfs als ik met Winamp3 mp3tjes afspeel, het is leuk als ik dan oowk nog een ruimtelijk effect erbij heb die bij een zware bass niet over z'n nek gaat. :X
jongen, haal ergens een ouwe vertrouwde soundblaster Live! player of Live! 1024, die zijn 4 kanaals dus perfect voor jou geluids set..

die dingen zijn echt veeeeel beter dan die brakke dingetjes waarbij staat 5.1 surround sound die nog niet eens beter presteren dan die onboard ding wat je gebruikte toen die het nog deed. en surround sound zullen ze al helemaal niet geven...

en je wou ruimtelijk effect nouja de SBLive! kan EAX hardware matig doen dus heb je dat er ook nog bij :)

ohja, je kan ook nog een Terratec DMX Xfire 1024 kopen die zijn zo beetje hetzelfde, sommige zijn van meening dat die zelfs beter zijn :)
Pagina: 1