Toon posts:

[OC]Msi Gf4 Mx 440

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb dus mijn grafisch kaartje wat opgefokt, nu is mijn vraag of dat wel safe is, als ik hem oc (vind ik persoonlijk wel veel) dan draait hij stabiel in spelletjes, 3dmark en andere zaken, dus geen craches ofzo, maar nu ik zo oc met standaard koeler enzo en toch stabiel draait. leid mijn 3dkaart ier niet onder, op oc is mijn vga kaard nog redelijk koel ook. hier de pics:

dit is zijn mijn standaard settings:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/f6killerbee/-=PiCz=-/1.JPG

dit zijn mijn oc'e settings:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/f6killerbee/-=PiCz=-/2.JPG

hier men benchmark van ut2k3 op standaard settings:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/f6killerbee/-=PiCz=-/benchmark%201.JPG

hier men benchmark van ut2k3 op oc'e settings:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/f6killerbee/-=PiCz=-/benchmark%202.JPG

nu is mijn vraag, is dit wel safe ?

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Kleine kans dat hij eerder het leven laat omdat er meer hitte is :)

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 07:45
nette oc zeg! :)
maar als je bang bent voor onveilig overclocken, richt er dan bijv. een casefan op, die er gewoon een beetje over de kaart heen blaast, dan heeft i het al lekker koeltjes, dat weet ik zeker :)

wat zijn je 3Dmark scores btw? :9 oud/nieuw

[ Voor 11% gewijzigd door Yonni op 11-12-2002 23:44 ]

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• barkey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-08-2022

barkey

runtime error, goed he....

heb ook zo'n msi gf 4 mx 440. maar heb jij er geen o'clock tooltje erbij gekregen? gaat ie kijken hoever je "veilig" kunt komen. mijn memory clock speed staat op 520 Mhz en de core clock speed op 300 nogwat. resultaat: 4968 punten in 3dmark 200se. maar dan wel een fan op de kaart gericht. dus kwa memory speed zou je nog wel iets hoger kunnen denk.... >:)

offtopic:
heb geen link naar mijn 3dmark score op i-net. die pc staat niet opt i-net aangesloten

did not reach the following recipient(s):

Verwijderd

Topicstarter
hier mijn 3dmark, die is wel oc dus als ik em standaard zet is hij zeker 1000 minder: Score: 6221

http://service.futuremark.com/compare?2k1=5130230

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-02 16:09
Ik heb die van mijn XFX GF4 MX440 kaartje gekregen op 350/500

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Topicstarter
verder nog iemand enig idee ?

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Dit kan hoger :) alleen het is verstandig dat je een groter koelblok erop zet.. ik krijg mijn mem op 500 zonder koeling.. dus hij kan hoger ;)

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:47
werkt dat powerstrip op de nieuwste nvidia drivers? (4x.xx was dat toch?)

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Marky03
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-01-2025
ik heb dan wel geen msi gf4 mx, maar een abit gf4 mx. hoever denken jullie dat ik kan gaan met de standaart koeler. zit nu op de 290 en mem op 425. (heb 3 systeem koelers, weet niet of je wat hebt aan deze info)

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ik haal met standaard cooling (wel casefans) 317/505 en haal dan 6330 3dmarks icm K7s5a en XP1700+@2000+ en 256mb DDR @147

heb een aopen geforce 4mx440 64mb ddr

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:34

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

ik haal hier met een leadtek GF4mx440 325/525 (nog niet hoger gedaan) heb er een crystal orb opzitten en memsinkjes op het geheugen geplakt, voor 3dmarkscore check de url naar me specs.

[specs]

• Marky03
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-01-2025
ik ben nu tot de 310 440 gekomen. zet ik hem op 315 dan loopt ie vast in 3dmark

Verwijderd

350/530 no problemo loopt stabiel, alleen scheelt het niet zoveel met mijn duron 750, maar goed, als de prijzen van de Athlon XP nog verder gaat dalen koop ik een 1800+

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Belthazor schreef op 12 December 2002 @ 23:48:
ik heb dan wel geen msi gf4 mx, maar een abit gf4 mx. hoever denken jullie dat ik kan gaan met de standaart koeler. zit nu op de 290 en mem op 425. (heb 3 systeem koelers, weet niet of je wat hebt aan deze info)
testen tot je artifacs hebt :) als dat zo is.. zet je je mem wat lager.. en als je pc vastloopt.. staat je CPU op het ding te hoog! elke keer ff een bencmark tussen door en dan kijken of het goed gaat.. dus eerst zet je je mem elke keer 2 of 3 MHz hoger.. en dan je CPU elke keer een paar MHz hoger tot het vast loopt.. als ie vast loopt in Veilige modes opstarten.. en alles weer terug zetten..

Zo nou weer genoeg gelult.. probeer maar gewoon..

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02 01:15
Welke tools kan je gebruiken om je GeForce te oc'en?

Hoe ver zou ik mijn MSI GF 4 ti4200 64mb kunnen trekken? (zonder extra cooling)

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
That's It , nu ga ik mijn Geforce MX 440 ook oc'en hij is watergekoeld dat heb ik eigenlijk alleen gedaan voor het geluid maar nu ik zie dat die dingen zo goed oc'en ga ik ook maar eens beginnen :P

EDIT

loopt nu op 315/495 als ik de core of het geheugen verder clock krijg ik last van artifacts in 3d-mark

maargoed ik blijf wel lekker bij deze stettings nu :P

[ Voor 34% gewijzigd door PilatuS op 14-12-2002 18:13 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 december 2002 @ 19:12:
350/530 no problemo loopt stabiel, alleen scheelt het niet zoveel met mijn duron 750, maar goed, als de prijzen van de Athlon XP nog verder gaat dalen koop ik een 1800+
en wat voor een kaart is dit ? en wat voor koeling gebruik je ?
ik krijg de mijne met waterkoeling niet eens in de richting deze settings

Verwijderd

Eentje van CLub3D geen extra cooling. Waarschijnlijk kan ik hem zover overclocken omdat mijn kaart niet stressed raakt doordat ik maar een duron 750 heb of ik heb gewoon geluk met deze kaart. Er zit wel een goed merk geheugen op zegt mijn buurjongen (wizzkid).

Verwijderd

Maakt het eigenlijk veel uit of je de core en het geheugen synchroon laat lopen of niet ?
(dus bijv. als het mem wel wat hoger kan, maar dat het sneller is om hem iets langzamer te zetten zodat hij synchroon loopt met de core)

En als ik dan toch aan het vragen ben:
Ik zit met mijn Powercolor GeForce2GTS/Pro behoorlijk aan z'n max.
(was eerst : 200/365, nu 235/418) Ik heb het geheugen gekoeld met gewone koelblokjes en de core met een Zalman ZM80-HP.
Hoe kan ik hem nóg verder opfokken ? AGP-voltage omhoog doen in de bios ? Vmod op de videokaart ?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2002 23:56 ]

Verwijderd

Kaarten waarbij het standaard al niet synchroom loopt maakt het niet uit, wil je je kaart nog verder opfokken dan moet je VoltMod toepassen of bios van videokaart verknallen of voltage omhoog gooien.

Verwijderd

Mijn geforce 2 Ti draait 225/400 en nu op 250/450, zolang je kaart maar stabiel is zonder artifacts is het meestal niet erg schadelijk. Zorg er wel voor dat je een beetje airflow hebt of laat je kast open staan.

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Verwijderd schreef op 11 December 2002 @ 22:53:
ok ik heb dus mijn grafisch kaartje wat opgefokt, nu is mijn vraag of dat wel safe is, als ik hem oc (vind ik persoonlijk wel veel) dan draait hij stabiel in spelletjes, 3dmark en andere zaken, dus geen craches ofzo, maar nu ik zo oc met standaard koeler enzo en toch stabiel draait. leid mijn 3dkaart ier niet onder, op oc is mijn vga kaard nog redelijk koel ook. hier de pics:

dit is zijn mijn standaard settings:
[afbeelding]

dit zijn mijn oc'e settings:
[afbeelding]

hier men benchmark van ut2k3 op standaard settings:
[afbeelding]

hier men benchmark van ut2k3 op oc'e settings:
[afbeelding]

nu is mijn vraag, is dit wel safe ?
Mijn MX werkte altijd prima met een stevige OC, nooit artifacts en dergelijke. Totdat hij er op een dag opeens mee stopte.
Ik zou goed de afweging maken of dat beetje extra performance echt de moeite is.

Het voordeel was dat ik in iedergeval een goed excuus had om een Ti te kopen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Devil op 15-12-2002 15:53 ]

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Pagina: 1