Hey Hallo,
Op dit moment ben ik bezig met een klein (school) projectje waar ik een dmv van de paralle poort 8 schakelaars wil uitlezen.
De schakelaars kunnen natuurlijk aan of uit staan.
Ik heb er in de schakeling ook een weerstand van 4k7 tussen om wel aan de correcte logische waarden te voldoen.
Een zwevende ingang mag geen 1 worden, maar moet 0v zijn
Omdat de standaard parallele poort (SPP) 5 (control/status) inputs heeft, kan ik nu niet uit de voeten, want ik heb er 8 nodig.
Een bi-directionele poort zoals de ECP of EPP moeten hiervoor de oplossing zijn
(ik had de SPP al werkend.....)
De aansturing doe ik via java.
Hierin heb ik ook de mogelijkheid om van C liberaries gebruik te maken.
Kan iemand mij een voorbeeld geven of een push in de juiste richting geven, want ik kan uit de vele documentatie nog niet goed begrijpen hoe ik de poorten nu in ecp of epp modus zet zodat ik d0 t/m d7 als inputs kan gebruiken.
En wat bedoelen ze met Base +1 adres ?
0x378 + ????
Met vriendelijke groet,
Rick Beemsterboer
Op dit moment ben ik bezig met een klein (school) projectje waar ik een dmv van de paralle poort 8 schakelaars wil uitlezen.
De schakelaars kunnen natuurlijk aan of uit staan.
Ik heb er in de schakeling ook een weerstand van 4k7 tussen om wel aan de correcte logische waarden te voldoen.
Een zwevende ingang mag geen 1 worden, maar moet 0v zijn
Omdat de standaard parallele poort (SPP) 5 (control/status) inputs heeft, kan ik nu niet uit de voeten, want ik heb er 8 nodig.
Een bi-directionele poort zoals de ECP of EPP moeten hiervoor de oplossing zijn
(ik had de SPP al werkend.....)
De aansturing doe ik via java.
Hierin heb ik ook de mogelijkheid om van C liberaries gebruik te maken.
Kan iemand mij een voorbeeld geven of een push in de juiste richting geven, want ik kan uit de vele documentatie nog niet goed begrijpen hoe ik de poorten nu in ecp of epp modus zet zodat ik d0 t/m d7 als inputs kan gebruiken.
En wat bedoelen ze met Base +1 adres ?
0x378 + ????
Met vriendelijke groet,
Rick Beemsterboer