Toon posts:

Redhat 8.0 refreshrate

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net redhat 8.0 geinstalleerd en mijn monitor draait onder alle resoluties maar op 60 Hz. Het volgende heb ik al geprobeerd:
- handmatig de horizontale en verticale frequenties ingevoerd in XF86Config
- andere monitor geselecteerd bij het display item in je startmenu
- xvidtune (maar als ik dit opstart, krijg ik alleen een overzichtje, maar kan niks instellen)
- ik las in de search iets over xconfigurator, maar dit kan ik niet vinden (zit misschien bij andere distro's?)

Iemand een oplossing? Ik wil graag 1024X768@100 Hz (zoals in Windows)

P.S. Redhat herkent me grafische kaart als een generic geforce4 128 MB, maar moet ik misschien toch de nvidia drivers installen?

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

[noob talking]
Ik neem aan dat je gebruik maakt van Xfree4.x en dan moet je niet XF86Config hebben, maar XF86Config-4. (Ik snap ook niet waarom dat oude config bestand er nog bijstaat, dus als iemand mij dat kan uitleggen). En verder heb ik ook veel frequentie problemen gehad omdat ik een vreemde resolutie heb (1400x1050). Maar ik heb het opgelost door zelf een ModeLine toe te voegen. Met een modeline kan je instellen welke resolutie en frequentie je wilt hebben. En verderop in het config bestand kan je hem gebruiken. Verder moet je denk ik even zoeken op "refreshrate"

[ Voor 3% gewijzigd door Alarmnummer op 11-12-2002 23:01 ]

Verwijderd

Ik ben op zoek naar dezelfde resolutie en refresh rate, maar dan onder Mandrake 9. Ik krijg het niet voor elkaar.

Wat wel opvalt, is dat als ik alle modelines in commentaar zet, dat Mandrake gewoon dezelfde resolutie en refresh rate pakt. Wat is dan het nu van modelines. Of heeft Mandrake een default waarde?

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Verwijderd schreef op 11 December 2002 @ 23:07:
Ik ben op zoek naar dezelfde resolutie en refresh rate, maar dan onder Mandrake 9. Ik krijg het niet voor elkaar.

Wat wel opvalt, is dat als ik alle modelines in commentaar zet, dat Mandrake gewoon dezelfde resolutie en refresh rate pakt. Wat is dan het nu van modelines. Of heeft Mandrake een default waarde?
Zoek ff naar 'refreshrate', er zijn hier echt al tig topics over geopend (waaronder genoeg van mij :P )

Verwijderd

Heb ik al gedaan, maar ik kan echt geen antwoord vinden waarmee ik deze resolutie en refresh rate kan zetten.

Verwijderd

Ik zou inderdaad even nvidia drivers installeren met een GF4. Daar voor verwijs ik je naar : Het grote 'me nVidia drivers doent nie!' topic . Daar kun je lezen hoe dat moet en als je dan nog een vraag hebt over die drivers of configuratie kun je die daar ook kwijt.

Je kunt in XF86Config(-4) zien welke driver je gebruikt. De nvidia driver heet nvida en zal met een zoekaktie in die files wel te vinden zijn. Als deze niet voorkomt heb je nog geen nvidia drivers geinstalleerd voor je kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Redhat 8 gebruikt wel degelijk die XF86Config file (ik heb helemaal geen XF86Config-4 file), maar hoe voeg je precies zo'n Modeline toe (syntax?). Ik ben nu bezig die nvidia drivers te installeren. Ben benieuwd of het dan gaat werken.

Verwijderd

Voor refreshrates aanpassen kun je gebruik maken van videogen: http://www.rtfm.hu/videogen/.

Verwijderd

Hoe modlines toe te voegen moet op GoT wel te vinden zijn. Maar ik zou eerst eens die nvidia drivers installeren en wellicht staat je scherm dan wel op het goede aantal megaherzen.

Dus eerst maar even nvidia draadje doorlezen en als je dan nog problemen hebt of daarmee problemen hebt lezen we dat daar wel terug.

Deze gaat dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.