1 videokaart, 2 monitoren

Pagina: 1
Acties:

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Ik heb een PC, met daarin een Asus V8400, een Geforce4 Ti4400 dus. Die kaart heeft 2 monitoruitgangen, 1 voor CRT en 1 voor TFT. Er zit een verloopkabeltje bij, zodat ik ook op die TFT uitgang een normale oude monitor kan aansluiten. Nou heb ik dus net een 17" op de kop getikt.

Maar, ik heb zelf een LG 795FT, die 1280x1024 op 85hz doet. Deze nieuwe monitor, een Philips 107S, haalt dat echter bij lange na niet. Volgens de vorige eigenaar kan 'ie wel 1024x768 op 75hz, waar ik genoegen mee neem. Maar goed, dat is dus zo makkelijk nog niet geregeld, want Ultramon denkt dat ik een monitor heb die op 2560x1024 staat, en hij ziet dus niet 2 losse monitoren.

Ik heb gezien dat er een soort van wannabe-FAQ is, maar deze is niet echt bedoeld voor systemen met 1 videokaart, het gaat vooral over een extra videokaart erbij prikken, en dat heb ik dus niet. Van de FAQ werd ik dus niet veel wijzer, ik heb er enkel de link naar Ultramon vandaan.

Ik had het volgende voor ogen :

Mijn LG als main-monitor, op 1280x1024 85hz, voor het 'normale' werk. Dus internetten, spellen, etcetera. De Philips staat er naast, en die kan dienen voor ICQ/MSN vensters, en eventueel ook voor de palletes etc. van tekenprogramma's. Natuurlijk hoeft die niet per se zo, maar het is de manier waarop ik het nu zie dat het zou moeten gaan worden.

Mijn vraag, aan jullie, is nu : Hoe kan ik mijn LG op 1280x1024 draaien, en de Philips ernaast op 1024 ?

Mother, will they like this song?

• Tsuru
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Hoeveel schermen staan er in je apparatenbeheer?

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Nou, eerst was het er eentje... maar toen gaf Fryotech-XP (Tsuru :>) me de tip om even alles weg te gooien, en te resetten, en dat scheelde al 8) Nu heb ik wel 2 monitoren er in staan in ieder geval...

edit Okay, Multimon doet het nu, en ik heb 2 aparte resoluties. Maar, als ik nu op mijn main-monitor een venster maximalizeer, dan wordt ie wel 100% op de breedte, maar de hoogte is gelijk aan de hoogste van de secundaire monitor, 768 pixels dus ;(

[ Voor 43% gewijzigd door TheLunatic op 11-12-2002 22:37 ]

Mother, will they like this song?

• Tsuru
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

TheLunatic schreef op 11 December 2002 @ 22:32:
Nou, eerst was het er eentje... maar toen gaf Fryotech-XP me de tip om even alles weg te gooien, en te resetten, en dat scheelde al 8) Nu heb ik wel 2 monitoren er in staan in ieder geval...

edit Okay, Multimon doet het nu, en ik heb 2 aparte resoluties. Maar, als ik nu op mijn main-monitor een venster maximalizeer, dan wordt ie wel 100% op de breedte, maar de hoogte is gelijk aan de hoogste van de secundaire monitor, 768 pixels dus ;(
Als je multimon nu gewoon eens uitschakelt en het eens alleen met scherminstellingen probeert?

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!