Toon posts:

[win2k] driver conflict ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Systeem:
Abit KX7-333, AMD Thunderbird 1Ghz, 256 DDR RAM PC2700 ... met daarop 2 USB apparaten, nl een scanner (TRUST) en een camera (HP).

Verloop:
Na de installatie van de scanner verliep alles zonder problemen. Daarna kwam dan de camera aan de beurt. Ik installeer em maar het ding weigert te werken. Uiteindelijk heb ik het wel aan de praat gekregen door een keer te her-installeren, maar na de reboot wou de scanner dan weer niet werken :? Telkens gaf windows een code 31 - error (eerst bij camera, daarna bij scanner) kan besturingsfuncties voor apparaat niet laden of iets dergelijks.

Als ik nu de scanner of de camera alleen aansluit dan willen ze wel alle 2 werken, hetzij niet tezamen. Ik kan niet volgen. Ben vrij zeker dat het alle 2 de recentste drivers zijn, ga het morgen nog eens controleren, maar aan wat ligt dit nou ? Toch aan de drivers zelf of ben ik nou helemaal ?! Want als het aan iets anders ligt ben ik namelijk men tijd en energie aant steken in een "oplossing" die niets oplost :?

Verwijderd

heb je service pack 3 geinstalleerd? lost veel usb problemen op!

Verwijderd

Topicstarter
nope nog niet gedaan ... Had namelijk bij aantal mensen gehoord dat sp3 meer problemen gaf dan oplossingen. Zal eens proberen thx.

Verwijderd

Topicstarter
*schopje*

Ik heb service pack 3 geïnstalleerd maar zonder resultaat.

Wat me opvalt is het volgende:

code:
1
C:\WINNT\system32\drivers\usbscan.sys

wordt door zowel de Scanner EN de Camera gebruikt als stuurprogramma. Zoals gezegd, Ik installeer eerst de scanner en dan de camera. Bij volgende reboot wil alleen de camera werken _ALS_ ik de scanner niet aansluit. Als ik (na reboot telkens) de scanner alleen aansluit dan doet ie het wel maar tezamen doen ze het niet. Mijn gok is, is dat dat bestand door beide apparaten geladen wil worden maar dat het niet lukt ( :? ).

Als dit zo is ? Hoe verhelp ik dan ? Ik heb van allebeide de recentste (win2k) drivers gedownload & geïnstalleerd zonder resultaat

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 11:54
heb je ze direct aangesloten op je pc of via een hub?

Verwijderd

Topicstarter
>> jozy

direct op mobo-usb poorten ...
Pagina: 1