[fortis online banking] compoort reader

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 11:46
voor een kennis die problemen heeft met pc banking sinds de overstap naar windows 2000 heb ik de volgende vraag.

hij heeft nu dus online banking besteld maar daar krijg je bij mijn weten een smartcardreader bij die op de compoort moet worden aangesloten.

nou zou dat geen probleem zijn idien hij 2 compoorten zou hebben.
en die heeft ie dus niet. op de 1e zit het ISDN modem om te kunnen telewerken..
kortom ik kom een com-poort te kort.

wat doe ik hieraan? volgens mij bestaan er geen com-poort to USB converters of iets dergelijks ofwel :{

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-08 21:48

PCR

Je kunt wel kaartjes kopen die een com-poort hebben. Maar ik zou eerst eens even checken of je geen USB-versie hebt van de reader. Ik kan me nl. niet voorstellen dat ze er alleen zijn voor seriele poorten...

• ScuL
ik geloof dat ze ze alleen seriëel leveren, maar vandaar dat ik het hier vroeg voor de zekerheid. ik zag dmv de search dat er hier meer mensen wel 's topics over hebben geopend.

pci-kaartjes bedoel je? lijkt dan weer een beetje op de aloude ISA I/O kaart :D

toch belachelijk wat je al niet moet uithalen voor een stuk normaal werkende banking software bij de Fortis. :X
de pc banking software (via de isdn modem) wil ook al niet werken omdat dat trieste davilex pakket ISDN CAPI 3.34 vereist en US Robotics geen nieuwere CAPI dan 2.0 levert :{

[ Voor 37% gewijzigd door ScuL op 11-12-2002 22:13 ]

• PCR

PCR

-ScuL- schreef op 11 December 2002 @ 22:11:
ik geloof dat ze ze alleen seriëel leveren, maar vandaar dat ik het hier vroeg voor de zekerheid. ik zag dmv de search dat er hier meer mensen wel 's topics over hebben geopend.

pci-kaartjes bedoel je? lijkt dan weer een beetje op de aloude ISA I/O kaart :D

toch belachelijk wat je al niet moet uithalen voor een stuk normaal werkende banking software bij de Fortis. :X
de pc banking software (via de isdn modem) wil ook al niet werken omdat dat trieste davilex pakket ISDN CAPI 3.34 vereist en US Robotics geen nieuwere CAPI dan 2.0 levert :{
En daar zit verder niks tussen?

Maar goed, je kunt even een mailtje sturen naar fortis-bank. :)

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-08 20:38

CAP-Team

XBL: CAPTeam

da's lekker dan is het niet zo dat in huidige en/of toekomstige pc's zonder LPT en zonder COM poorten worden geleverd? Aangezien alles tegenwoordig ook op USB is te krijgen.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• ScuL
nee dat ging meer over de werking van die kolere com-poort smartcard reader onder Windows XP (daar zijn schijnbaar geen drivers voor). niet over het com-poort probleem an sich. bovendien waren die topics vrij gedateerd (ik geloof maart en mei 2002)

[ Voor 17% gewijzigd door ScuL op 11-12-2002 22:17 ]

• BCM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-08 20:36

BCM

Er zijn wel USB <> compoort devices... Werken redelijk goed naar mijn idee.

Cedo Nulli

• PCR

PCR

CAP-Team schreef op 11 december 2002 @ 22:15:
da's lekker dan is het niet zo dat in huidige en/of toekomstige pc's zonder LPT en zonder COM poorten worden geleverd? Aangezien alles tegenwoordig ook op USB is te krijgen.
Een moederbord zonder com-poort(en) kopen is IMHO nu nog wat te vroeg, er zijn nog wel apparaten die via com werken. Ik heb eigenlijk geen idee of er eigenlijk moederborden zijn zonder com-poorten?

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:26

sus

is druk :+

Hier een fortis-banker.

Ik heb dus zo'n cardreader, en die zijn er alleen voor de COM-poort. Ik heb daar zelf al eens over gemaild met ze, omdat ik geen compoorten in mijn PC heb. Ja, wel de aansluiting op mobo, maar daar heb ik het poortje zelf niet op aangesloten (Socket7 mobo). Ik heb er dus speciaal een compoort in moeten bouwen voor de fortis.

Ook is het zo dat ze absoluut GEEN ondersteuning bieden voor linux. Dat draai ik nl. op mijn eigen PC voornamelijk, en als ik dus wil online-banken moet ik ff rebooten naar windows. Erg brak, maar niks aan te doen. Ze gaan hier in de toekomst ook geen support voor leveren.

De drivers voor winXP, dat weet ik niet. Ik heb zelf gewoon die cardreader er aangehangen en cdtje geinstalleerd. En dat werkte gewoon. (Al ligt XP er nu weer af in ruil voor win2k+sp3).

[nog ff een vraag]

Zou je die cardreader ook kunnen gebruiken om andere kaarten dan de smartcard mee te bewerken. Het chipje dus?

[ Voor 9% gewijzigd door sus op 12-12-2002 17:31 ]

• ScuL
ik denk het eigenlijk niet, winXP is niet het probleem ik heb win2k op die machine geÏnstalleerd. de com-poorten worden dus wél een probleem want ik heb er geen vrij....
en zonder die ISDN modem op COM1 krijgt hij niet eens internet. :{

heeft iemand wat meer info over een COM->USB converter of COM-PCI kaartje oid?

ik vind het overigens maar een achterhaald en ouwerwets systeem, en dat anno 2002. ze moeten een voorbeeld nemen aan ABN die e.dentifier is superhandig :D

[ Voor 21% gewijzigd door ScuL op 12-12-2002 20:33 ]

• McFizban
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:11

McFizban

Hackito ergo sum.

Een USB naar serieel kabel is op veel plaatsen te koop. Kijk eens bij:
http://www.tweakers.net/pricewatch/31134 of bij www.dunnet.nl
Kosten rond de 40 Euro. (of als je goed zoekt 22 euro)

[ Voor 9% gewijzigd door McFizban op 12-12-2002 21:51 . Reden: prijswijziging ]

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-08 15:11

magneet

Magnetic enhanced

en er zijn ook pci com kaartjes
pricewatch: Seriële poort adapter (2x RS-232, PCI)
deze bijvoorbeeld, let op dit is maar even een voorbeeldje kan ook zijn dat er goedkopere zijn

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

• ScuL
bedankt mannen! ik ga de persoon in kwestie morgen eens informeren :)

Pagina: 1