[HDD] In welke positie is hdd minst gevoelig voor schokken?

Pagina: 1
Acties:

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Topicstarter
Ik vraag me af in welke postitie een hd het minst gevoelig is voor schokken.

Ga een MP3 pctje in de auto schroeven dus ik verwacht de meeste schokken omhoog/omlaag.. kan ik nou de hd het beste horizontaal of vertikaal montere.

Het is een gewonen 3.5" HD, ik weet wel dat laptop hd's sterker zijn maar een beetje grote HD is dan wel erg duur en deze heb ik nog liggen...

Ervaringen ??

Het is trouwens een Maxtor 6L040J2... maakt teveellawaai voor in mijn desktops maar in de kofferbak maakt me dat niets uit.

IP Rocks

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Ik denk dat je hd zowieso niet erg gevoelig is voor schokken.... Hij zal iig niet overslaan denk ik hoor... :) Volgens mij moet het gewoon zo lukken....

Raku

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Jah, en als je toch bang bent voor schokken, hang em dan in een paar elastieken of iets met een rubber constructie cq veren. Dan veert ie lekker mee :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
de arm van de schijf beweegt in het horizontalen vlak. ophangen op zijn kant zou hem dus denk ik gevoeliger maken. Dus gewoon plat lijkt me het beste.

specs

Verwijderd

maar als je hem plat legt krijg je dat de kop van de harddisk tegen de schijf aan gedrukt wordt en eraf bij bijvoorbeeld verkeersdrempels, ik zou hem verticaal zetten.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
maar ik denk dat de kop in vertikale richting wel vast zit, dat ie niet zo maar een head-cresh gaat doen.

specs

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Maak voor een auto zeker niet uit hoe je hem monteert, want het veergedrag is toch nooit alleen maar op en neer of heen en weer, maar altijd een mix.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Pagina: 1