[gf4]koelblokjes maken van koperplaat?

Pagina: 1
Acties:

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
omdat ik mijn GPU wil waterkoelen moet ik andere koelblokjes maken voor mijn leadtek gf4 ti4200 128mb @ 300/550.
nu heb ik dus thuis koperplaat liggen van 1mm dik, en had het idee om dat als een soort heatspreader erop te "plakken".
nu is het van fabriksaf ook een soort alu plaat met kleine ribbels, dit is dus eigenlijk net zoiets.
denken jullie dat dit voldoende moet koelen? of betere ideeen?

Verwijderd

Plaatje!!! snap er niks van jullie wel :P

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Waar wil je em op zetten?
Zo'n koperplaat met een buis erop gesoldeerd oid moet meer dan voldoende koelen voor die kaart, voor de core dan.
Het geheugen zou je eventueel ook kunnen koelen op die manier, scheelt een hoop mhz :)

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
ik bedoel dus voor de geheugen chippies. was niet echt duidelijk geweest. zoals jullie misschien wel weten is de leadtek kaart gemaakt van 1 groot koelllichaam. als ik mijn GPU (dus niet het geheugen) ga waterkoelen moet ik dus andere koelblokjes maken voor het geheugen. mijn vraag is dus of een koperplaat daar voldoende voor is.
er zitten 4x 2 chippies naast elkaar, per 2 chippies wilde ik dan 1 koperplaatje monteren. als een soort heatspreader, hij heeft dan dus geen echte koelvinnen maar wel een oppervlakte van ca 4x5cm per 2 chippies. mijn vraag is: koelt dat genoeg? anders moet ik dus van die alluminium koelvinnen maken van een oude pentium koeler ofzo, maar dat vind ik nou niet echt mooi.

• bobo1on1
Er zijn zat gf4 kaarten die geen koeling op het geheugen hebben, dus het kan wel.
Alleen als je je gpu gaat waterkoelen en verder geen fan op je geheugen zet dan kun je je geheugen niet erg ver oc'en.

Misschien kun je wat met die plaat maken dat je geheugen ook watergekoeld is.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
ok, dr zit wel een slot fan onder, en kan bovenop nog een 40mm plaatsen. dan ddenk ik dat ik het van dat koperplaat ga maken, ziet er denk stukken mooier uit als die lelijke alu dingen.
nu draait me geheugen al op 550. het koellochaam word wel warm, niet echt veel meer als op standaard snelheid. en anders maak ik op de zijkant van de heatspreaders nog wat koelvinnen.

Verwijderd

Misschien zoiets proberen:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/watercooling-videocard.gif

Je koopt een stuk waterleidingsbuis en laat het ter plekke buigen tot 90 graden.
Zaag de koperplaat in een vorm zodat de GPU én de geheugenchips bedekt worden, zonder dat er andere onderdelen geraakt worden.
Buig de lippen zo bij, dat ze plat op de geheugenchips komen te liggen.
Soldeer de buis op de koperplaat (liefst zilversoldeer).
Schroef het geheel vast op de videokaart.
Klaar!

Als er achterop ook geheugen zit maak je nog zo'n plaat, die je dan met koperen schroeven aan de voorplaat vastzet.
Volgens mij geeft dat net genoeg koeling voor het geheugen op de achterzijde.

• bobo1on1
Volgens mij moet dat zeer goed werken, ik zou wel iets van klemmetjes gebruiken om die plaatjes op het geheugen te klemmen met wat koelpasta ertussen.

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
ok, maar mijn koelblok ga ik frezen. maar denk wel dat t voldoende moet zijn. aangezien koper beter koelt als alu, en er nu alu op zit. dat alu is wel wat dikker. en anders maak ik alsnog andere koelblokjes. eerst wachten op koper voor de GPU
Pagina: 1