dvd afspeel probleem

Pagina: 1
Acties:

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09-2025
hoi, ik ben nou alweer een tijdje aant klooien met die dvd's en zo, en heb bij het afspelen het volgende probleem:
Bij Powerdvd en windvd wordt het geluid niet goed afgespeeld, mijn (destijds) peperdure sbawe64G kan namelijk maar 44k1 afspelen. Gek genoeg lukt het met cinemaster (matrox dvd speler) wel. Alleen heeft cinemaster de vervelende neiging om de ondertiteling maar een keer per 10 minuten weer te geven, en dan nog meestal verkeerd. En voor cinemaster zijn ook geen goede macrovision oplossingen (tv heeft alleen coax)
iemand een idee?

• pianoman
iemand die een oplossing heeft?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-03 16:44
(jarig!)
AWE64G (gold denk ik) kan maar (zoals meeste ISA kaarten) tot 44Khz aan.

DVD (en ook aantal divx) is 48Khz, en dat lust die kaart niet..
waarschijnlijk zal Cinemaster de sample freq downsamplen waardoor geluid wel werkt (naar 44khz).

Probeer eens een andere player, en kijk of je ergens downsample opties mbt geluid hebt.

Of probeer andere kaart.. Klinkt heel lullig, maar imho klink een Live! van nog geen 200,- beter dan de AWE64...

Of pak de nieuwste live (de 5.1) dan hebbie meteen dolby digital als je er passende speakers enz bij hebt :)

Enne.. wat voor VGA kaart heb je? Maxrovision is in aantal gevallen wel te omzeilen :) lees: disablen...

Bij de Matrox G400 kaarten:
Speel dvd, pause, beeldscherm properties, dual head, Desktop TV settings (DVDMax) en dan paar keer annuleren.. dan "vergeet" ie macrovision weer aan te zetten, dan pause eraf en spele maar :)

Verwijderd

Heb je Xing player al geprobeerd ?
btw:
Ik weet niet of je dat draadloze setje
van Marmatek kan gebruiken ?
Dan is dat wel mogenlijk daarmee
via de coax te kijken !( Kost wel iets van
299,- maar je kunt het overal gebruiken>
ook een verdieping hoger of bij je buren !)
Of via de videorecorder (scart of video/in signal ! )

• pianoman
ja ik draai het op een matrox g400, en die omzeiling van macrovision die gebruik ik nu ook, ik ben eigenlijk op zoek naar een patch of zo, dat het automatisch gaat, ik heb al geprobeerd met andere cinemaster drivers, maar dat lukte niet. Maar het gaat me ook om de ondertiteling, die wil bij cinemaster maar niet meekomen