[SCSI] Adaptec 29160N SCSI Flash fout!

Pagina: 1
Acties:

• Jan-Hein558
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-09-2025
Mensen, HELP HELP _/-\o_

Ik heb een probleem, er is iets mis gegaan tijdens het flashen van mijn adaptec 29160N SCSI kaart. Nu werkt de kaart in windows nog, maar pakt hij de bios niet meer tijdens het opstarten, dus kan ik hem niet meer als boot-kaart gebruiken.

Wanneer ik de kaart opnieuw probeer te flashen met het flashprogramma van adaptec zegt hij dat er een bios inzit die niet van adaptec is en wil hij niet flashen, is er misschien een tool of parameter voor flash5 (tooltje van adaptec) om die bios te flashen (forceren te flashen)?

Please help me,

JH

Verwijderd

mischien controleert de flashtool de line in de biosfile.. je zou die eens kunnen hexediten :? en kijken als je iets kan vinden :?

• Jan-Hein558
hmm zo handig ben ik niet denk ik, ik zou niet weten hoe ik met een hex editor in de bios van de kaart kom

• Jan-Hein558
Please, iemand??? Ik heb de search gebruikt, maar er valt echt niks over te vinden. Slechts 1 posting zonder oplossing

• JvdBosch
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-03 12:47
Zoiets heb ik ook gehad. Door die stomme Byte Merge instelling van het moederbord-BIOS (moet uit staan bij updaten van zulke kaarten) was de BIOS van mijn 39160 verkloot. De Adaptec flash herkende hem ook niet meer. Nu is er een workaraound (ff goed zoeken op google, ik heb de files niet meer hier staan denk ik). Je moet de flash-updater (een andere geloof ik) aanpassen (op hex niveau) zodat hij jouw kaart herkend. Je moederbord ziet hem nog gewoon en die string van de kaart zelf (zie je bij opstarten) kun je gebruiken. Je moet dus die string in de plaats van een andere zetten in die updater. Dan kun je hem gewoon flashen met de juiste BIOS.

Good luck!

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

• Tubby
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-03 17:51

Tubby

or not to be

JvdBosch schreef op 12 December 2002 @ 00:02:
Zoiets heb ik ook gehad. Door die stomme Byte Merge instelling van het moederbord-BIOS (moet uit staan bij updaten van zulke kaarten) was de BIOS van mijn 39160 verkloot. De Adaptec flash herkende hem ook niet meer. Nu is er een workaraound (ff goed zoeken op google, ik heb de files niet meer hier staan denk ik). Je moet de flash-updater (een andere geloof ik) aanpassen (op hex niveau) zodat hij jouw kaart herkend. Je moederbord ziet hem nog gewoon en die string van de kaart zelf (zie je bij opstarten) kun je gebruiken. Je moet dus die string in de plaats van een andere zetten in die updater. Dan kun je hem gewoon flashen met de juiste BIOS.

Good luck!
Mja, je kunt ook RMA aanvragen bij Adaptec, dan krijg je een nieuwe :)

Net zo makkelijk, en je krijgt 'm btw in retail verpakking. Dus nieuwe kabels enzow erbij :9

tubby.nl - Artes Moriendi - q1 - bf1942 - WoT - pubg - LinkedIN

• Xandrios
  • Laatst online: 00:03
Leuk dat je nu anderen ermee probeert te naaien |:(

Ja, wat een toeval. Je mailde *Cutebritney zonet...
Vandaar dat je hem wel voor €100 kwijt wilde, hij's gewoon naar de kloten...

Bah, vieze naaiactie hoor :r

• JvdBosch
Tubby schreef op 12 december 2002 @ 15:19:
[...]

Mja, je kunt ook RMA aanvragen bij Adaptec, dan krijg je een nieuwe :)

Net zo makkelijk, en je krijgt 'm btw in retail verpakking. Dus nieuwe kabels enzow erbij :9
Tsja. Als je een legale versie hebt kan dat ja. Maar ik weet niet in hoeverre de mijne legaal of van de vrachtwagen gevallen is. Hij was wel erg goedkoop namelijk....
Maar deze workaround werkt ook prima. Scheelt weer een week wachten op een nieuwe.

• Tubby
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-03 17:51

Tubby

or not to be

JvdBosch schreef op 12 December 2002 @ 15:45:
[...]

Tsja. Als je een legale versie hebt kan dat ja. Maar ik weet niet in hoeverre de mijne legaal of van de vrachtwagen gevallen is. Hij was wel erg goedkoop namelijk....
Maar deze workaround werkt ook prima. Scheelt weer een week wachten op een nieuwe.
Mja, ik heb al een 29160 en een 2940u2w nieuw gekregen.

Allebei 2ehands gekocht en geen bon of nix erbij. Gewoon tsid opzoeken bij adaptec en dan een entry in het ASK systeem zetten waarin je je probleem uitlegt.

Na een paar berichten komen ze erachter dattie stuk is en word er gevraagd of je RMA wilt aanvragen via Adaptec europe.

Simpel, duurt al met al wel een week of 2

Adaptec garantie r0x0rs >:)

tubby.nl - Artes Moriendi - q1 - bf1942 - WoT - pubg - LinkedIN

• Jan-Hein558
Quote:

Leuk dat je nu anderen ermee probeert te naaien

Ja, wat een toeval. Je mailde *Cutebritney zonet...
Vandaar dat je hem wel voor €100 kwijt wilde, hij's gewoon naar de kloten...

Bah, vieze naaiactie hoor

Luister eens ff, de kaart werkt prima, ik heb er 2 scisi schijven oplopen, dus de kaart is NIET verneukt, het enige wat je er niet meer mee kunt is ervanaf booten!!!!!! Ik wil alleen graag het probleem verhelpen, dan kan ik hem voor meer verkopen

• Jan-Hein558
JvdBosch schreef op 12 december 2002 @ 00:02:

Good luck!
Bedankt ! Nu nog ff googlen... Hmm ik kan geen andere flashutility's vinden waarbij de modus in hex in gesteld kan worden :'( Helaas, naja ik zal nog verder zoeken, thanks anyway!

• JvdBosch
Google Groups is the way to go!

• Jan-Hein558
Zo ik heb ff gegoogled en er is een oplossing:
With some trepidation and little fanfare, I tried it, flashed it, rebooted
and voila! One adaptec 29160N with bios 2.57.2 flashes it's little bios
banner at me happily at bootup.

What I did exactly: HexEdited Flash 2.1 Alpha 5 as per Folkert's
instructions:

Search for:
C6 00 01 C7 45 A8 50 00 (Once)
C7 05 76 10 05 00 50 00 (twice)
Change to:
C6 00 01 C7 45 A8 >80< 00
C7 05 76 10 05 00 >80< 00
(or >81< for 19160)

copied the modified flash.exe to a clean boot disk, together with the msg
and dos4gw files and the bios of choice. The flash program detected a
3950u2w card and happily offered to do unto it whatever my heart desired. I
told it to flash card with biosfile, rebooted and wham. All set.
Het enige probleem is dat ik echt nergens meer die versie (flash.exe 2.1 alpha 5) kan vinden.
Aaarg. Nu had ik er een gevonden, maar daar zitten die strings niet in, rrrrrrrrr

• JvdBosch
Volgens mij heb ik hem nog. Ik heb nog een file die Flash5.exe heet. Dat zal hem wel zijn. Ik weet niet of deze al gepatcht is. Denk het niet. Heb je een mailadres?

• JvdBosch
Oh nee, da's toch de verkeerde. Sorry....
Misschien via filesearch.com? oid

• JvdBosch
Aha! http://groups.google.com/...yphoon1.ba-dsg.net&rnum=3!
Compleet met werkende downloadlink.

• Jan-Hein558
Heel erg bedankt!!! Ik heb hem zojuist uitgeprobeerd, file gedownload, gepatched, en het update programma werkt, ik krijg de optie om te flashen. Nu flasht ie hem, alleen krijg ik na de reboot geen bios te zien, hmmm, zelfs niet met de backup flash file. Damn. Na ik ga nog ff verderzoeken om deze bios uit de dood te doen herreizen :>

• Jan-Hein558
Ik ben alweer een stapje verder, er moet perse bios versie 2.56.0 in mijn 29160 om verder te kunnen, maar ook deze blijkt lastig vindbaar

-------------
edit:
Oke, dan op deze manier ff een reactie op hieronder: Sorry hoor, geez :z .

Als er iemand is met een Dell Poweredge systeem, zou die dan aub contact met mij op willen nemen, dan kun je me echt uit de brand helpen!

[ Voor 52% gewijzigd door Jan-Hein558 op 14-12-2002 20:49 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-03 16:19
Er is ook zoiets als een EDIT knop... Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif

waarom denk je dat got die heeft?? Op deze manier kicken heeft weinig zin...

[ Voor 26% gewijzigd door DJSmiley op 14-12-2002 19:04 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-03 16:19
Jan-Hein schreef op 14 december 2002 @ 17:10:
Ik ben alweer een stapje verder, er moet perse bios versie 2.56.0 in mijn 29160 om verder te kunnen, maar ook deze blijkt lastig vindbaar

-------------
edit:
Oke, dan op deze manier ff een reactie op hieronder: Sorry hoor, geez :z .

Als er iemand is met een Dell Poweredge systeem, zou die dan aub contact met mij op willen nemen, dan kun je me echt uit de brand helpen!

Ik heb een Dell Poweredge.. hoezo :?
Zit echter geen 29160 in, Ik heb een Perf2/SI raidcontroller erin hangen.

Mn werkstation heeft wel een 29160, maar dat is de 64bits PCI versie. Weet niet of dat uitmaakt ivm biossen.... Ik kan wel ff kijken naar versienummer voor je.

• Jan-Hein558
HET IS GELUKT :7 , de kaart is uit de dood herrezen, ik heb hem kunnen flashen. Ik heb het flashprogramma met een hexeditor aangepast en dit werkte, praise the lord _/-\o_ .

Ik vroeg om iemand met een poweredge, omdat deze kaart ook uit een poweredge komt, en het maakt uit of je een oem-kaart hebt ivm de bios rom-file.

[ Voor 3% gewijzigd door Jan-Hein558 op 16-12-2002 20:18 . Reden: typo ]

• JvdBosch
Mooi! We zijn hier om elkaar te helpen niet waar. Voor elkaar, voor elkaar. :)

Pagina: 1