K3B vern*ukt mijn brander!!

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RickDB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-04 21:55
Ik heb dus een paar dagen een brander nero en k3b een paar cd-r en cdr-w gebrand.
Dus ik wou effe een cd copy met k3b doen ging goed was bij 100% toen bij flushing cache deed ie niks meer crashte volledig.
Dus ik dacht effe rebooten(nadat k3b afgesloten was) maar toen zag mijn bios hem als een P 1.0 met allemaal rare tekens ziet er dus nu zo uit:

http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/K3b.jpeg

Zwaar klote dus, flashen lukt ook niet meer in windows ziet dat flash proggie mijn brander niet meer.
Iemand nog een idee of word dit terugsturen?

Oh de brander is een Philips PWR4816

[ Voor 6% gewijzigd door RickDB op 11-12-2002 20:49 ]

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:16

Rival24

I'll Be Back

Eerst even proberen in een andere computer.... nog steeds vreemd? terug met die handel :)

Verwijderd

zulke grapjes heeft mijn Lite on DVD spelerook wel eens..
wat helpt is dat ding loskoppelen ff een dagje laten nixen en dan doet die het weer normaal :)

mischien dat het help?

Verwijderd

leuke bezigheid per cd-tje hem eruit sleuren + voor topichouder let op je taal in de topic :X

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:02
Computer al uitgehad?
Wat betreft dat niet kunnen branden van cd's ook al heb je al 100% gehad: dat had ik ook met mn liteon: cdrecord stuurt een byte meer naar je ide-scsi driver dan dat ie opgeeft, driver laat de laatste byte vallen en dus gaat de brander staan wachten op de laatste byte die ie nooit zal krijgen.

• RickDB
Yep meerdere keren lang uitgeweest, bios ziet het als een heel ander ding een P 1.0 wat dat ook mag zijn ?
Andere pc ook getest maar dan komen allemaal soort storings tekens en weer geen naam.

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Dit is misschien het laatste dat je wil horen maar, stuur een bugreport naar de auteur van het brandprogramma dat je gebruikt, inclusief alle relevante informatie.
Misschien valt jouw brander niet meer te redden (wat me zou verbazen), maar dan voorkom je het euvel tenminste bij anderen.
Verder is het aangewezen geen gare KDE dingen te gebruiken om te branden, maar het ouwe trouwe cdrecord, waar normaal gezien dit soort van ongein niet bij voorkomt.

• RickDB
Ik laat hem wel effe een vannacht helemaal uit kijken of die het weer doet, en ik stuur zekerz te weten een mail naar k3b.
Want dit is natuurlijk belachelijk dat zo'n proggie je bios van je brander aanpast toch?

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-05 14:49
Probeer eens een Firmware update van je brander, soms wil dat nog wel eens helpen. Staan de master/slave settings nog wel goed, is er geen jumper vanaf gevallen. Sluit hem op de bus zonder andere apparaten eraan. Succes ermee!

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Rick164 schreef op 11 December 2002 @ 22:03:
Want dit is natuurlijk belachelijk dat zo'n proggie je bios van je brander aanpast toch?
Dat doet 'zo'n proggie' ook helemaal niet, maar het niet meer willen flashen zou dan een gevolg zijn van het defect aan je brander. Maar, wat geeft je het idee dat je brander door K3b is 'vern*ukt'? Branders gaan nou eenmaal soms kapot, en om nou direct een brandprogramma daarvan de schuld te geven gaat IMHO een beetje ver. Ok, het is niet uit te sluiten, maar goed :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Ik heb k3b nog niet bekeken, maar is dit niet gewoon een frontend voor cdrecord/cdrdao zoals zowat alle GUI brandprogramma's onder Unix :? cdrecord zou dan de schuldige zijn, en niet specifiek k3b.

Rick164 -> wat heeft de linux kernel over de cdwriter te zeggen als je de dmesg output bekijkt?

• RickDB
De brander is net nieuw en branden helemaal goed totdat ik een cd copy deed met k3b, nero 6x gebrand niks aan de hand ik brand een paar keer met k3b en mijn brander is gelijk brak...
Hij liep dus bij flushing cache vast dit zou dus mijnrom gewist kunnen hebben?

• AVL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09-2022

AVL

OHMSS

XTerm schreef op 11 december 2002 @ 21:57:
Verder is het aangewezen geen gare KDE dingen te gebruiken om te branden, maar het ouwe trouwe cdrecord, waar normaal gezien dit soort van ongein niet bij voorkomt.
K3B is niets anders dan een frontend voor cdrecord.

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."

• RickDB
Ok kan het misschien aan een brakke flash versie liggen?
Hier had philips vroeger en bij de 24x speeds branders ook al zo'n last van.
Krijg nu volgende week weer een nieuwe van philips(zelfde type enzo) deze zal ik van 1.0 gelijk naar een recente uppen om dit probleem weer voor te zijn(als dat het was).
Tja met linux branden had ik normaal nooit problemen, dus k3b(cdrecord) zou nooit je bios van je cd-rw kunnen wissen/veranderen/flushen?

PS: sorry voor het "gescheld" in mijn 1ste post maar ik baal der gewoon van dat een brander zo snel verot gaat(me oude cyberdrive ging minstens een jaar mee :) )

• rb338
  • Laatst online: 04-03 19:38
K3b zorgde er bij mijn pc voor dat de brander helemaal niet meer reageerde, pas als de stroom er af is geweest deed ie 't weer. Hij werd wel hetzelfde herkend, branden ging echter niet fatsoenlijk meer.

Ik heb toen maar een nieuwe brander gekocht en gebruik voortaan X-CD-Roast, wat ik toch erg fijn vind werken :)

Verwijderd

rb338 schreef op 12 december 2002 @ 13:01:
K3b zorgde er bij mijn pc voor dat de brander helemaal niet meer reageerde, pas als de stroom er af is geweest deed ie 't weer. Hij werd wel hetzelfde herkend, branden ging echter niet fatsoenlijk meer.

Ik heb toen maar een nieuwe brander gekocht en gebruik voortaan X-CD-Roast, wat ik toch erg fijn vind werken :)
Wel vreemd dat een frontend voor cdrecord 2 branders sloopt? misschien roept k3b wat functies van cdrecord aan die niet ondersteund worden door de brander en door een bug in de firmware de brander 'slopen' ?

Hadden jullie misschien dezelfde brander?

• rb338
  • Laatst online: 04-03 19:38
Verwijderd schreef op 12 december 2002 @ 16:00:
[...]
Hadden jullie misschien dezelfde brander?
Nope.. ik had een Acer 8x4x32 (en nu een Liteon 40x12x48 :))

Verwijderd

Firmware er opnieuw inzetten mischien.

• RickDB
Nieuwe brander is binnen(geen k3b meer voor mij), maar nergens een firmware voor de brander te vinden en met de support is het helemaal belachelijk:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
AutomaticEscalation
http://www.philipsusa.com/global/b2c/ce/index.jhtml
Please wait for the next available Support Agent.
You will be notified when an agent is available to assist you.
An Agent has arrived to help you!
Allen says, "Welcome to live chat. My name is Allen."
Allen says, "How may I help you?"
You say, "hello i just bought the PCRW4816K/00 but where can i find the firmware update?"
http://philipsusa.com/global/b2c/ce/catalog/category.jhtml;jsessionid=LMEB0CBF2H
GQWCRQNAVRX1YKGBUTSHAW?divId=0&groupId=CONNECTIONS&catId=CDREWRITEABLEDRIVES
Allen says, "on this page choose Documents and Drivers"
Allen says, "type pcrw4816 for model number"
Allen says, "and select the "any country" selection for country"
Allen says, "then choose the pcrw4816k/00"
You say, "the link does not work it says: Elektronica > missing display name"
You say, "i did that search on pcstuff.philips but it only has a flash tool"
http://philipsusa.com/global/b2c/ce/catalog/category.jhtml;jsessionid
=LMEB0CBF2HGQWCRQNAVRX1YKGBUTSHAW?divId=0&groupId=CONNECTIONS&catId=CDREWRITEABLEDRIVES
Allen says, "the flashtool will upgrade the firmware"
You say, "but it asks for a bin file, in the readme it says that i need: S6921_P14.bin"
Allen says, "This drive is not supported here because
 it was not released in the US. If you would like further support you will need 
to contact Philips support in the 
country where the drive was purchased"
Allen says, "Thank you for contacting live chat and have a great day."
Your input was unacceptable.
Your input was unacceptable.
Your consultation has ended
awhite leaves.

Ze hebben geen eens firware updates ervoor terwijl dit in de readme staat:

PCRW4816: CDD6921 IDE P1.4 S6921_P14.bin 30/08/2002
1.PHILIPS CDRW48Pfirmware update from P1.1 to P1.4

Hebben ze misschien een verstopte ftp ofzo voor dit soort dingen?

[ Voor 24% gewijzigd door RickDB op 13-12-2002 16:51 ]

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Rick164 schreef op 13 december 2002 @ 16:36:

PCRW4816: CDD6921 IDE P1.4 S6921_P14.bin 30/08/2002
1.PHILIPS CDRW48Pfirmware update from P1.1 to P1.4
Nou daar is je antwoord wat P1.0 betekend ;)

• RickDB
Yep was dus het enigste wat de vorige nog wist(branden en lezen en naam van brander was weg).
Maar ik heb dus geen 1.1(beetje oude versie heb ik dus?) een philips geeft geen support en geen firmware upgrades :(
Is gewoon belachelijk ik had toch wel gedacht dat een groot bedrijf zoals philips wel een beetje support voor branders zou geven...

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
misschien kun je beter wat posten in Harde Waren? Dat zitten wat meer technisch begaafde mensen, die vast ook wel eens iets van Phillips kapot hebben gemaakt (lees van die mensen die zo achterlijk zijn op hun computers te gaan casemodden 7(8)7 :+ )

Kun je Phillips niet opbellen / mailtje naar techsupport schrijven?

• RickDB
Net effe een mail naar philips gestuurd, ik brand tot die tijd maar zo weinig mogelijk voor de zekerheid(valt een beetje op om 2 keer een brander terug te sturen als ie brak is ;) ).
Arson lijkt mij wel te vertrouwen maar toch.
Wacht philips nog wel effe af, dan post ik wel bij HW :)

[ Voor 13% gewijzigd door RickDB op 14-12-2002 20:07 ]

Verwijderd

Ik heb replies in deze draad getrashed. Een aantal niet ter zake doende en flamerige opmerkingen zijn verwijderd.
Gelieve nu weer ontopic en op een normale manier verder te discussieren.

Wij danken u :)
Pagina: 1