Toon posts:

PC wil niet booten vanaf CD omdat keyboard niet werkt..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had op HCC dagen nieuw systeem aangeschaft, maar het mb was kapot en vandaag heb ik dit dus terug gekregen.

Ik start op: met gewoon toetsenboard zegt ie gelijk: keyboard installed incorrectly ofzoiets, please press F1 to resume --> HOE MOET JE GVD OP F1 DRUKKEN ALS JE TOETSENBORD HET NIET DOET!!!?? (sorry, en denk es na microsoft)...

Maar als ik aansluit met USB toetsenbord doet hij het gewoon (ik kan de bios in en alle functies werken.

Maar als ik hem door laat gaan komt er te staan:

Druk op een toets als u de computer vanaf cd-rom wil opstarten. . . .
NTLDR ontbreekt
Druk CTRL-ALT-DEL om opnieuw op te starten,

Het hele probleem hier is dat me toetsenbord niet reageert, hoe kan dit terwijl het in de BIOS wel werkt?

En sorry ik kan geen A: gebruiken want die heb ik niet ( alleen in me laptop)
Maar daar zou ik zoieso weinig mee opschieten.

Ik snap er echt nix van en ik hoop dat ik niet weer een onderdeel moet gaan opsturen!

Bedankt alvast.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 December 2002 @ 20:27:
Ik start op: met gewoon toetsenboard zegt ie gelijk: keyboard installed incorrectly ofzoiets, please press F1 to resume --> HOE MOET JE GVD OP F1 DRUKKEN ALS JE TOETSENBORD HET NIET DOET!!!?? (sorry, en denk es na microsoft)...
Eh, je toetsenbord doet het nog niet, je caps staat aan.
Bovendien is je BIOS niet door Microsoft maar door Award of een andere fabrikant gemaakt.
NTLDR ontbreekt

Staat er wel een OS op je schijf? En als je met USB keyboard in je BIOS kan komen, kan je toch boot sequence op CDROM zetten :?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Ja da heb ik ook gedaan, maar je moet nog altijd op een toets drukken om in de install te komen..

EN JA ik heb 3 verschillende XP cd's geprobeerd :)

• blackd
  • Niet online
Kun je ons dan wat vertellen over je moederbord, je keyboard?

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

blackd schreef op 11 December 2002 @ 20:35:

Staat er wel een OS op je schijf? En als je met USB keyboard in je BIOS kan komen, kan je toch boot sequence op CDROM zetten :?
bij een win xp bootdisk moet je eerst op een toetsdrukken voor dat hij daatwerkelijk in de setup gaat.

ook als boot sequence op cd staat.

Verwijderd

Topicstarter
Uhm Keyboard doet niet terzake want ik heb veel verschillende geprobeerd en moederbord is MSI648 MAX

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 December 2002 @ 20:27:
Ik had op HCC dagen nieuw systeem aangeschaft, maar het mb was kapot en vandaag heb ik dit dus terug gekregen.

Wie moet hier eigenlijk nadenken?
Maar als ik aansluit met USB toetsenbord doet hij het gewoon (ik kan de bios in en alle functies werken.
Je ps/2 poort van je moederbord is defect of je ps/2 toetstenbord is defect.
Maar als ik hem door laat gaan komt er te staan:

NTLDR ontbreekt

Het hele probleem hier is dat me toetsenbord niet reageert, hoe kan dit terwijl het in de BIOS wel werkt?
Staat USB Legacy support wel aan?
Draai de repair van Windows NT eens.
Ik snap er echt nix van en ik hoop dat ik niet weer een onderdeel moet gaan opsturen!

Bedankt alvast.
Die kans zit er dik in.

Verwijderd

Topicstarter
Ja USB gedoe staat aan dus lijkt me dat het daar niet aan ligt als hij het via USB ook niet aan doet.

Maaarja lijkt me sterk dat een mb 2x achter elkaar kapot is maar het zou kunnen he :(

• blackd
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 december 2002 @ 20:43:
Staat USB Legacy support wel aan?
Draai de repair van Windows NT eens.

En staat die op BIOS of OS, zoals bij mijn mobo kan.

Verwijderd

Topicstarter
Hey ik verwarde USB Legacy met iets anders waar UBS bij stond. Nu ik USB Legacy heb aangezet doet mijn toetsenbord het!

Me ps2 poort zal dan wel kapot zijn maar daar ga ik hem niet helemaal voor opsturen. Gebruik ik toch niet en als ik het ooit een x nodig heb stuur ik dan het wel op zit toch een jaar garantie op :)

En heel erg bedankt voor de tip :P

Had wel paar x de BIOS doorgekeken maar heb er waarschijnlijk overheen gelezen..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 december 2002 @ 20:54:
Ja USB gedoe staat aan dus lijkt me dat het daar niet aan ligt als hij het via USB ook niet aan doet.
Ik vraag niet of USB gedoe aanstaat, ik vraag of legacy support aanstaat.
Maaarja lijkt me sterk dat een mb 2x achter elkaar kapot is maar het zou kunnen he :(
Draai de Windows NT repair eens voor de grap

En of je ps2poort of toetsenbord is defect
Pagina: 1