Eat right. Stay fit. Die anyway.
Anoniem: 11708
van plan iemand uit te schakelen ?
ik zie hier niets goeds in om dat te weten, alleen maar abuse.
ik zeg niks.
ik zeg niks.
volgens mij bestaat zo'n proggie niet.. je zal alle accounts handmatig moeten disablen. Je kan wel die bepaalde groep "no access" kunnen geven op de netlogon share van de PDC, dan kunnen ze ook niet meer inloggen.
Iets anders kan ik niet bedenken.
Iets anders kan ik niet bedenken.
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 07 november 2000 16:21 schreef RedMatch het volgende:
ik zeg niks.[/quote]Hoezo abuse? Als hij daar de rechten voor heeft om zoiets te doen dan is het toch ok? als hij die rechten heeft terwijl hij dat niet mag, dan zit het daar gewoon niet goed voor elkaar.
ik zeg niks.[/quote]Hoezo abuse? Als hij daar de rechten voor heeft om zoiets te doen dan is het toch ok? als hij die rechten heeft terwijl hij dat niet mag, dan zit het daar gewoon niet goed voor elkaar.
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 07 november 2000 16:21 schreef RedMatch het volgende:
ik zeg niks.[/quote]ik ben systeembeheerder op een school. Voor examens moeten alle accounts voor die klas dichtgezet worden en apparte examen accounts open gezet worden. Als je dit voor 5 klassen a 30 leerlingen moet doen met het handje, dan weet jij hoe ik aan RSI kom.
ik zeg niks.[/quote]ik ben systeembeheerder op een school. Voor examens moeten alle accounts voor die klas dichtgezet worden en apparte examen accounts open gezet worden. Als je dit voor 5 klassen a 30 leerlingen moet doen met het handje, dan weet jij hoe ik aan RSI kom.
Anoniem: 1125
volgens mij is het wel degelijk mogelijk, alhoewel het misschien niet op de geijkte 'disable' manier kan... Ik dacht (uit mijn hoofd, moet het morgenochtend ff nakijken op werk) dat het mogelijk was om bepaalde groepen login tijden te geven. als je die gewoon op nul zet is het effect hetzelfde...
Overigens werkt de manier van colin ook.
Overigens werkt de manier van colin ook.
Via de nelogon share zou kunnen, maar dan moet ik alle klassen alsnog definieren. Ik heb het ook met een batch processor geprobeerd maar dat wilde ook niet lukken.
Je kan hyena gebruiken daar kun je dingen selecteren, en anders moet je eens in de resource kit snuffelen, daar zitten hele makkelijke commandline tools tussen om users aan te maken, dis/enablen en verwijderen.
Ik werk namelijk ook op een school en ik heb geen trek om meer dan 1000 accounts in een week handmatig aan te maken
Ik werk namelijk ook op een school en ik heb geen trek om meer dan 1000 accounts in een week handmatig aan te maken
Je vraag was:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Weet iemand een proggie of script om alle accounts van gebruikers die in een op te geven groep zitten, te enabelen/disabelen?[/quote]Een mogelijkheid om dat te doen heb je al (groep "no access" geven op netlogon share) en dan zeg je dit:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Via de nelogon share zou kunnen, maar dan moet ik alle klassen alsnog definieren. Ik heb het ook met een batch processor geprobeerd maar dat wilde ook niet lukken.[/quote]Wat wil je dan wel? leg ff uit..
Pagina: 1