ik heb afgelopen weekeind een nieuw rad bij de sloop gehaalt, een koperen van 5 cm dik, 13 cm breed en 23 cm lang
hierop heb ik met een fanduct twee (metalen) 12 cm fan's op aangesloten op ongeveer 6V (potmeter)
nu zijn mijn water temps ongeveer 18 graden, op zich best goed.
maar nu geeft mbm5 aan dat de cpu 31 graden is (idle), op zich ook best goed.
met mijn oude radiator had ik watertemp van ongeveer 24 graden en een idle temp van 33 graden.
Ook heb ik mijn waterkoelblok er een slag vaster op zitten dan bij de oude setup
hoe kan het nu dat de temps van mijn proc niet evenver daalt als die van het water
verder heb ik niets aan mijn pc veranderd, dus niet ver geclockt ofzo.
ligt het aan de tempsensor dat die onder de cpu zit of kan het aan mijn waterblock liggen ?
hierop heb ik met een fanduct twee (metalen) 12 cm fan's op aangesloten op ongeveer 6V (potmeter)
nu zijn mijn water temps ongeveer 18 graden, op zich best goed.
maar nu geeft mbm5 aan dat de cpu 31 graden is (idle), op zich ook best goed.
met mijn oude radiator had ik watertemp van ongeveer 24 graden en een idle temp van 33 graden.
Ook heb ik mijn waterkoelblok er een slag vaster op zitten dan bij de oude setup
hoe kan het nu dat de temps van mijn proc niet evenver daalt als die van het water
verder heb ik niets aan mijn pc veranderd, dus niet ver geclockt ofzo.
ligt het aan de tempsensor dat die onder de cpu zit of kan het aan mijn waterblock liggen ?
[ Voor 1% gewijzigd door Imhotep op 11-12-2002 20:01 . Reden: typo ]
Still King