De eerste generatie Marokkaanse jongeren, ze luisteren naar redevoeringen van Abdullah Azzam, een beroemde mujahid die in Afghanistan tegen het sovjetleger vocht, of naar toespraken van Osama bin Laden. Ze bekijken jihad-video's met beelden van lijken van islamitische strijders. Ze participeren in chatboxen op internet over de islamitische strijd. En ze keren zich af van hun ouders. Dit schets de AIVD, Algemene Informatie- en Inlichtingendienst over Marrokaanse jongeren. Ze worden geronseld door radicale moslims en vervolgens opgeleid tot jihad strijder. De twee Marokkaans-Nederlandse jongens uit Eindhoven die in januari in Kashmir dood aangetroffen waren, zijn goede voorbeelden van jihad-rekruten.
wat kun je er tegen doen, ik heb verder niks tegen marokkanen maar tegen marokkanen die voor de jihad strijden vind ik ziek in hun hoofd. Het grote probleem is dat je geen grip op hen heb hebt. er is wel een wet dat je lidmaatschap van een terroristische organisatie strafbaar stel, maar daarmee hou je het niet tegen.
Mischien hebben jullie wat creative oplossingen? 
[ flame weggehaald ]
wat kun je er tegen doen, ik heb verder niks tegen marokkanen maar tegen marokkanen die voor de jihad strijden vind ik ziek in hun hoofd. Het grote probleem is dat je geen grip op hen heb hebt. er is wel een wet dat je lidmaatschap van een terroristische organisatie strafbaar stel, maar daarmee hou je het niet tegen.
[ flame weggehaald ]
[ Voor 3% gewijzigd door Christiaan op 11-12-2002 19:55 . Reden: er stond een flame in deze anderszijds goede startpost die ik even weg heb gehaald. ]