Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nokia 3310 oplaadkabel aan USB

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 20:54
Weet iemand hoe je een dergelijke kabel moet bouwen. Lijkt mij een geval van

USB---------weerstanden-----------nokia plug.

Maar weet iemand ook waar ik zo'n nokia plug kan krijgen? Conrad heeft een boel plugjes maar ik weet niks van de maten (en heb ook geen schuifmaat oid).

Verwijderd

wat is er mis met de vertouwde oplader??

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-11 21:56

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

je bent een tweaker of nie toch ?
maar het zou wel leuk zijn als je dat zou kunnen maken als het werkt ga ik er ook een bouwen :) heb nog tog usb cabels msi heerst :)

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

• tafkaw
precies en ik zag ze in de computer idee (ja ik weet het een n00b blad) te koop voor 25 euro maar dat vond ik 25 euro te veel voor het beoogde doel (hooguit tien lan's in het jaar)

Verwijderd

Nou, zou ik ook wel wille, maar op mijn nokia lader staat output: 3.7 V en 350mA, ik natuurlijk ff meten en wat merk ik? U= 8.70V :?

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:06
Verwijderd schreef op 11 December 2002 @ 20:11:
Nou, zou ik ook wel wille, maar op mijn nokia lader staat output: 3.7 V en 350mA, ik natuurlijk ff meten en wat merk ik? U= 8.70V :?
Ik denk dat je moet meten als die belast is

Verwijderd

De Volts passen dan toch niet aan ofwel??

• tafkaw
Is het niet zo dat juist meer voltage op de lader moet staan om de batterij snel op te laden (of zeg ik nou iets heel doms

Verwijderd

Gr0wLiThE schreef op 11 december 2002 @ 20:21:
Is het niet zo dat juist meer voltage op de lader moet staan om de batterij snel op te laden (of zeg ik nou iets heel doms
Ja, meer maar niet zoveel meer een 12V accu laad je volgens mij ongeveer met 15,2V op.....

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Gr0wLiThE schreef op 11 december 2002 @ 20:11:
precies en ik zag ze in de computer idee (ja ik weet het een n00b blad) te koop voor 25 euro maar dat vond ik 25 euro te veel voor het beoogde doel (hooguit tien lan's in het jaar)
Heb je op een LAN geen mogelijkheid om je lader in te prikken ?
En hoe lang ben je op een LAN zodat je je telefoon moet opladen ? (Is een nieuwe accu geen oplossing ...)

-

Verwijderd

Juicy schreef op 11 December 2002 @ 20:38:
[...]

Heb je op een LAN geen mogelijkheid om je lader in te prikken ?
En hoe lang ben je op een LAN zodat je je telefoon moet opladen ? (Is een nieuwe accu geen oplossing ...)
Op een LAN heb je toch geen stroom, denk eens ff na :P

Volgens mij gaat het hier meer om het tweakert gevoel dan om het nut.

• tafkaw
op zich heb ik al twee accu's maar moet ik eigenlijk wel continu (ja echt) bereikbaar zijn. LANs zijn meestal 3 tot 11 dagen (campzone) en het inprikken van de lader is vaak geen optie omdat mn telefoon dan op de grond ligt (zit niet zon lang snoer aan) en dat vinden mn frontjes dan weer niet fijn

• Juicy
  • Nu online
Gr0wLiThE schreef op 11 December 2002 @ 20:41:
op zich heb ik al twee accu's maar moet ik eigenlijk wel continu (ja echt) bereikbaar zijn. LANs zijn meestal 3 tot 11 dagen (campzone) en het inprikken van de lader is vaak geen optie omdat mn telefoon dan op de grond ligt (zit niet zon lang snoer aan) en dat vinden mn frontjes dan weer niet fijn
Fabriek een stopcontact in de voorkant van je kast ...

-

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 december 2002 @ 20:14:
De Volts passen dan toch niet aan ofwel??
Jawel door de belasting zakt de spanning in elkaar.

• tafkaw
Verwijderd schreef op 11 december 2002 @ 20:40:
[...]

precies keesjes jij hebt hem door, het gaat om het hooghouden van de tweakers spirit en omdat de stopcontacten al vaak overbezet zijn (verdeeldoos na verdeeldoos :( ) en omdat mn telefoon het niet zo fijn vind op de grond

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 21:49

DoD Cerberus

blabla!

Verwijderd schreef op 11 december 2002 @ 20:40:
[...]

op een lan geen stroom? en hoe draait je computer dan? op accu's ?

ga zelf 's ff nadenken |:(

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

• tafkaw
Juicy schreef op 11 december 2002 @ 20:43:
[...]

Fabriek een stopcontact in de voorkant van je kast ...
precies, zoiets maar dan compleet anders :P (een stopcontact is niet stijlvol en frontusb heb ik al :) )

Verwijderd

DoD Cerberus schreef op 11 december 2002 @ 20:45:
[...]

Sarcasme opvatten is ook een vak.

Een weerstandje is misschien niet genoeg, omdat de spanning over je telefoon afhangt van de weerstand van dat ding en die niet gelijk zou kunnen zijn over het hele oplaadtraject. Als ik het zo lees kan dat ding echter wel tegen een stootje.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2002 20:47 ]

Verwijderd

DoD Cerberus schreef op 11 december 2002 @ 20:45:
[...]

Ik dacht dat ik blont was :P

Verwijderd

mja, mss alleen maar stekker voor pc en monitor (8>

• tafkaw
Verwijderd schreef op 11 December 2002 @ 20:46:
[...]

Sarcasme opvatten is ook een vak.

Een weerstandje is misschien niet genoeg, omdat de spanning over je telefoon afhangt van de weerstand van dat ding en die niet gelijk zou kunnen zijn over het hele oplaadtraject. Als ik het zo lees kan dat ding echter wel tegen een stootje.
[off topic]

geen sarcasme, ironie (ironie is logisch, sarcasme is gemeen) :7

• insan1ty
  • Laatst online: 15-03-2023
Tot hoeveel mA mag je je USB poorten belasten? Voordat je strax een dood mobo hebt..

Verwijderd

Stom idee:

Neem de 12 V van je voeding en fabriceer daar een auto-oplader in.... :P

• tafkaw
schijnbaar wel 350 mA want de kabel bestaat ook in de winkel

• tafkaw
USB hub adaptere legalább 3.5 amperes (google vind alles)

EDIT:

Sorry voor de flame (ben hier slechts 3 uur ofzo :P)

[ Voor 38% gewijzigd door tafkaw op 11-12-2002 20:59 ]

Verwijderd

UhmUhm, ik zou al deze moeite niet doen als ik wist dat deze kabeltjes voor €5 bij Funprice te koop zijn ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 december 2002 @ 20:53:
Stom idee:

Neem de 12 V van je voeding en fabriceer daar een auto-oplader in.... :P
Dit is inderdaad beter, want op je usb poortje komt maar 5V niet?
en hoe kan je dan in godsnaam aan 8.70V geraken?

:O

Verwijderd

Je moet als er een apparaat in hangt over de twee polen van dat apparaat meten, dan pas weet je wat voor voltage erop staat. Ik weet het fijne er niet van, maar ik weet wel dat een voltmeter het stroomverschil over 2 polen van een apparaat meet, en met al die voltageregulatiesch*** in mobo's klopt je meting niet als zo'n poortje onbelast is.
Correct me if i'm wrong (ofcourse) ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 december 2002 @ 21:07:
UhmUhm, ik zou al deze moeite niet doen als ik wist dat deze kabeltjes voor €5 bij Funprice te koop zijn ;)
Kan je mij dan vertellen waar ? Kan ze nergens vinden. Heb gezocht op verschillende dingen, maar niks van Nokia te vinden. Al heb je wel gelijk en die kabels bestaan gewoon, dus zelf maken is niet nodig heren :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 december 2002 @ 21:15:
[...]

Kan je mij dan vertellen waar ? Kan ze nergens vinden. Heb gezocht op verschillende dingen, maar niks van Nokia te vinden. Al heb je wel gelijk en die kabels bestaan gewoon, dus zelf maken is niet nodig heren :P
a maar dan heb je dat tweakersgevoel weer niet, begrijp je dit nu echt niet? :)

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06-11 18:17
Ik heb de mijne voor 3 euro op de HCC dagen gekocht, is wel handig om 'm ff op school op te laden. Het ding laadt wel lekker snel, alleen wordt de accu wel een beetje warm.

Verwijderd

Toewan schreef op 11 December 2002 @ 21:17:
Ik heb de mijne voor 3 euro op de HCC dagen gekocht, is wel handig om 'm ff op school op te laden. Het ding laadt wel lekker snel, alleen wordt de accu wel een beetje warm.
Dit is bij alle ladingen zo, de ionen worden weer op plaats gerangschikt en zo wordt warmte ontwikkeld... (8>

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-11 16:12
Als je gewoon met de normale stroom op wil laden, dus 350 mA, en je wilt dat er dan 3,7V op je gsm staat, geld het volgende.

Spanningsval=5V-3,7V=1,3V
R=U/I
R=1,3/0,35
R=3,7

Dus in serie met de 5 volt van de usb een weerstand van 3,7 ohm zetten, en daaraan de plug van je gsm lader.
Als je de exacte diameter wilt weten neem je je oplader ff mee naar de dichtstbijzijnde elektroboer, en die zoekt het dan wel ff voor je uit.

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11 19:21

Silentpuma

To much mind...

(jarig!)
Verwijderd schreef op 11 December 2002 @ 21:15:
[...]

Informatique heeft ze ook. 'Sitecom USB Nokia GSM oplaadkabel', voor 6 pleuro`s... Sorry hoor, maar zoiets simpels koop je toch gewoon in de winkel? 8)7 Dat bedrag ben je alleen al kwijt aan materiaal kosten... Dus waarom moeilijk doen? ;)

Use the Search Luke...

• Snipisnap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-10 13:51
Ik merk bovendien dat mijn accu korter meegaat als ik mijn 3310 oplaadt via USB. (kabeltje heb ik gewoon bij PC-boer om de hoek gekocht...) Dat is misschien wel iets om over na te denken.
Ik zou voor een autolader op de 12V van een molex of een stopcontact in de voorkant van je PC gaan.

"It certainly appears so..."

• tafkaw
Snipisnap schreef op 11 december 2002 @ 21:52:
Ik merk bovendien dat mijn accu korter meegaat als ik mijn 3310 oplaadt via USB. (kabeltje heb ik gewoon bij PC-boer om de hoek gekocht...) Dat is misschien wel iets om over na te denken.
Ik zou voor een autolader op de 12V van een molex of een stopcontact in de voorkant van je PC gaan.
ja, maar een autolader kost 8 pleuro en het mag eigenlijk niks kosten. Ook het maken op de usb heeft dus voorkeur (alhoewel een kabel van 5 euro is natuurlijk wel verleidelijk....:) )

• AkroBatik
  • Laatst online: 28-11 09:18

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Bestel hem gewoon bij alternate voor 5 euro per stuk 8)7 http://www6.alternate.nl/html/nodes_info/lxzl01.html

.

• weppe
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
haha
tsja, daar kun je em inderdaad niet zelf voor gaan maken...

[ Voor 46% gewijzigd door weppe op 12-12-2002 09:30 ]

• tafkaw
neej maar een autolader kost 8 euro en bij alternate dus de usb voor 5 euro. Ga m dus wel bij funprice of alternate halen. Veel te moeilijk om zelf te bouwen (en geen tijd dus ik koop wel een) Dan maar een keer geen tweakers spirit
:z

Verwijderd

Ga jij 'm bij alternate halen, vertel ik je alsnog hoe je zo'n kabel maakt:

1. Je telefoon heeft absoluut geen moeite met 5V ipv 3,7V -> er zit al een spanningsregel-circuit ingebouwd, je zet heus geen 5V op de accu.

2. Wil je toch +/- 3,7V uit je USB, zet dan gewoon dan gewoon twee 1N4001 diodes (of 1N4007 is niet zo boeiend - zijn zo'n 10 Eurocent/stuk, en kunnen tot 1 Ampère hebben) in serie met de 5V lijn.

Spanningsval per diode is 0,6V (en is min of meer onafhankelijk van 't aantal mA wat er door gaat, dit itt weerstanden) dus 5V min 1,2V = 3,8V

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 december 2002 @ 21:17:
[...]

a maar dan heb je dat tweakersgevoel weer niet, begrijp je dit nu echt niet? :)
Begrijp het wel.....maar heb ook zoiets van, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan :) Ga toch ook niet mn eigen fans met led maken, koop wel een mooie met leds er al in :P

• eightValve
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

eightValve

Zegt u toch allemaal???

http://www.planetgsm.nl/nl/dept_36.html

9 pleuro en klaar!!

Ik begijp het tweaker gevoel maar al tegoed hoor, maar 'gemak dient de mens' toch???

• tafkaw
gezien het feit dat de diodes toch maar 0,10 eurocent zijn en de twee connectors vast gee 5 euro kosten ga ik hem waarschijnlijk zelf maken. Ik koppel hem dan aan mijn interne usb poorten (die liggen er toch al, zit m'n logitech ontvanger aan vast) en dan een tulp plugje ofzo in een pci sleuf ding plaatje bouwen en daaraan dan een kabel maken tulp------nokia plug en dan vlak voor de tulp bus de diodes maken (topic is btw gebookmarked). Zo heb ik dan een nette oplossing en toch nog functioneel.

• Karel2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06-2022
6 euro bij informatique.....voor de nokia

• tafkaw
Karel2001 schreef op 12 December 2002 @ 14:57:
6 euro bij informatique.....voor de nokia
ja ik weet inmiddels dat ze bij vrijwel elke computer zaak te koop zijn, maar ik ga er tcoh 1 zelf maken. Korte samenvatting:

-o.a. Informatique, Funprice, Alternate en vast nog een aantal winkels verkopen ze de kabels.

- Het zelf bouwen kan 1 op 1: dus usb-----nokia plug maar het slimste (lijkt mij) is twee 1N4001 of 1N4007 diodes in serie zetten met de lijn dus usb------diode1------diode2-----nokia plug. Diode 1 en 2 zijn het zelfde btw

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Ik heb m'n bureau-standaard op USB aangesloten: [rml][ CM] Telefoonlader op USB[/rml]

Ik heb een diode in serie staan om de spanning wat te verlagen, met twee diodes ging het niet zo lekker ( "Laad niet op" als het zaakje koud was).

Verwijderd

Op de HCC stonden ze met die kabeltjes voor 3 euro per stuk. (www.rhinocom.co.uk)

De kabel is getest met de nokia 3210 / 3310 / 5510 / 6210 / 7110 / 8210 / 8850 / 9210 en werken allemaal perfect. Bijzonder handig op school gewoon inprikken op de computer en laden net zo snel als een snellader.

Heb een stel van die dingen gehaald en die zich heel snel van eigenaar lieten wisselen :P .

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2002 21:38 ]

• tafkaw
Dus AcouSE, jij hebt maar een diode gebruikt (Zo'n 1N4001 of 1N4007) omdat ie anders niet goed in de kou werkt? Post aub even zodat ik weet of ik er nou 1 of twee diodes in moet solderen.

Ook nog een vraagje: welke pinnen van de usb staat 5 volt op want er zitten 4 pinnen in :S

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:22
als je een usb kabel sloopt rood en zwart (duh :P)
Ik heb een diode in serie staan om de spanning wat te verlagen, met twee diodes ging het niet zo lekker ( "Laad niet op" als het zaakje koud was).
1 dus, 1n4001 of 1n4007 maakt nix uit

Repareren doe je zo.

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

Ik heb gewoon de eerste de beste diode genomen, een of andere joekel in een to220 behuizing. Maar zoals sine al aangeeft doet dat er niet zoveel toe. Zolang je maar niet een te kleine neemt... Je kan gewoon eerst twee diodes nemen en kijken hoe het gaat. Dan kun je later er altijd nog eentje weghalen.

En met 'koud' bedoel ik niet in de kou, maar dat de diode intern nog niet warm is omdat er nog geen stroom loopt. (warmteontwikkeling in de diode = 0,7V*stroom)

• tafkaw
maar jij had dus ook een Nokia 3310 AcouSE? En die deed het met een diode. Want dan koop ik gewoon 1 diode (1N4001 of 1N4007). Had voor een ericsson nog een spanningsdaling van 0,2 volt nodig. Is dit ook mogelijk met diodes of moet ik dan iets anders? En als je een losse USB plug koopt welke pins zijn het dan?

• Joepho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-01-2023

Joepho

Le mec de la pomme (Newton)

k heb niet alles gelezen maar als je niet genoeg stopcantactjes hebt hier EEN oplossign er zijn er nog velen meer

de foto is helaas niet zo duidelijk maar het iudee is dat ik tussen een voedingtouwtje een verdeelblok heb gezet ...

Afbeeldingslocatie: http://perso.wanadoo.fr/soulas457/GoT/IM001627.jpg

• tafkaw
Dit lijkt me A. niet zo'n mooie oplossing als aan de USB en B. is dit wel goed voor je voeding?

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

Gr0wLiThE schreef op 15 December 2002 @ 21:20:
maar jij had dus ook een Nokia 3310 AcouSE? En die deed het met een diode. Want dan koop ik gewoon 1 diode (1N4001 of 1N4007). Had voor een ericsson nog een spanningsdaling van 0,2 volt nodig. Is dit ook mogelijk met diodes of moet ik dan iets anders? En als je een losse USB plug koopt welke pins zijn het dan?

Koop er gewoon 2, die dingen kosten niets, en probeer het eerst met twee. Een te lage spanning (danwel de juiste spanning) is beter dan een te hoge.

En in m'n topic kun je lezen dat ik een 3210 heb, maar dat maakt allemaal niets uit.

• Joepho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-01-2023

Joepho

Le mec de la pomme (Newton)

Gr0wLiThE schreef op 16 December 2002 @ 20:44:
Dit lijkt me A. niet zo'n mooie oplossing als aan de USB en B. is dit wel goed voor je voeding?
deze gaat niet op de uitganm van de voeding maar op de ingang...

• Juicy
  • Nu online
Joepho schreef op 16 December 2002 @ 18:01:
k heb niet alles gelezen maar als je niet genoeg stopcantactjes hebt hier EEN oplossign er zijn er nog velen meer

de foto is helaas niet zo duidelijk maar het iudee is dat ik tussen een voedingtouwtje een verdeelblok heb gezet ...

[afbeelding]
Is een geweldig dunne draad aan de rechtse zijde ... Je houdt wel van wat spanning ?! Of niet ?

-

Pagina: 1