Toon posts:

Geen 3D geluid in games

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Terratec 512i geluidskaart en een Sony STR - DE458E aan elkaar verbonden met een optische kabel. Ik draai windows XP.
Het probleem is dat ik geen 3D geluid in games krijg. Wel met PowerDVD (zoals in mijn vorige post te lezen valt). Ik heb Battlefield 1942, CounterStrike en MOHAA al geprobeerd, maar geen van alle gaf 3D geluid, het geluid kwam altijd slechts uit 2 boxen (Ik heb er 5, nog geen subwoofer). Ik heb wel in windows aangegeven dat ik een 5.1 geluidsset op mijn computer heb aangesloten. Ook heb ik natuurlijk wel in alle spellen dingen als "3d sound" en "EAX" aangevinkt. Mijn reciever staat op "auto detect" dat houd in dat hij zelf kijkt wat voor een signaal hij van de computer krijgt, en dat decodeerd en weergeeft, maar dat is tot nu toe dus altijd stereo geweest :(
Weet iemand misschien wat ik nog meer moet Installeren, downloaden, aanvinken, kopen ofzo?

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:27
av>sp

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 11:29
Move > Spielerij - Problemen & Vragen

Lampje.. Lampje :z ;)

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:25
Als je eax software hebt geinstalleerd zou ik daar ook nog even aangeven dat je 5.1 hebt.

XPENG G9 Performance 2024

Verwijderd

Topicstarter
KRaMoN schreef op 12 December 2002 @ 10:19:
Als je eax software hebt geinstalleerd zou ik daar ook nog even aangeven dat je 5.1 hebt.
Wat bedoel je precies met eax software? op de site van de fabrikant kon ik geen extra drivers of patches vinden (www.terratec.com). Ik heb net nog effe op download.com gekeken, maar daar is alleen maar software voor andere kaarten te vinden.

Iets anders:
Ik heb deze topic per ongeluk 2 keer geopend. Ik dacht dat ik bij deze op "Bekijk bericht" had gedrukt omdat ik hem in av niet meer terug kon vinden. Toen heb ik een nieuwe topic aangemaakt in av, en wel deze:
Geen 3D geluid in games