Vragen over Live5.1 naar Versterker

Pagina: 1
Acties:
  • 73 views sinds 30-01-2008

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:53

FutureCow

(C) FutureCow

Topicstarter
mijn eerste vraag is dus hoe ik deze 2 aan elkaar knoop. heb search gebruikt kwam via via op een site waar je er zelf 1 moest solderen ofzo? maar kan dit niet anders?
wat ik precies wil:
de Digitale uitgang van mijn Live!5.1 (oranje)(jack?)aan mijn Versterker knopen. Mijn versterker heeft 2 digitale ingangen. Optisch (met licht) en de Coax (de stroompjes).
welke kabels heb ik dan allemaal nodig om dit voor elkaar te krijgen?

uit de FAQ:
Of je gaat voor Dolby Digital. Als je een Live 5.1 hebt zul je een speakerset of receiver moeten hebben met 6 analoge inputs (zogenaamde Dolby digital ready receivers). Of je gebruikt een digitale uitgang en gebruikt een externe decoder. Die kan zowel in een dolby digital receiver zitten, als in de duurdere computer speaker sets. Wat alleen niet werkt is de S/P DIF in gebruiken voor AC3 decoding. Zo kan je het digitale geluid van zo'n DVD kit van Creative Labs niet door de Live laten decoden helaas.
betekend dat dus als ik film kijk met AC3 decoder dat ik dan toch niet digital geluid heb? en is daar dan geen oplossing voor?

Specs:
Soundblaster Live! 5.1 Digital(OEM)
Sony Recevier DD DTS en zooi

Verwijderd

je hebt een coax kabel nodig met aan beide einden een 3.5 mm jack mono plug.
Ik zal wel ff een linkie zoeken...
http://dmzweb3.europe.cre...4812,Sxi=0,Case=obj(2795)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2002 19:40 ]

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
een niet-platinum 5.1 heeft geen 6 kanaals digitale output (je zou em zelf kunnen solderen, maar das ook weer zo veel werk)

je kan dus maximaal 2 kanalen vervoeren (stereo) en dit kan dan maximaal naar dolby surround (4.1) berekend worden. (door externe versterker)

Ik vraag me af of je dus met een DTS reciever meer dan 2 kanalen kan krijgen uit je comp
(ook de s/p dif op een live kaart is 2 kanaals (bijna zeker) en kan met coax vervoerd worden, wel zuiver, niet 5.1)

[ Voor 7% gewijzigd door floduR op 11-12-2002 19:49 ]

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:53

FutureCow

(C) FutureCow

Topicstarter
maar het heet toch neit voor niets SB Live! 5.1????
Product informatie
Enjoy 5.1 surround sound when connected to Cambridge SoundWorks Desktop Theatre 5.1 DTT3500 Digital speakers or analog connection to home theatre systems.
Redefine your audio experience with EAX environmental effects and more.
Take advantage of the powerful digital signal processor and effects engine for quality audio never experienced before.
Enjoy gaming, music or Internet Entertainment with a fabulous suite of software.
Sound Blaster Live! Digital Entertainment 5.1 is the ideal solution if you are looking at exploring a variety of digital entertainment on your PC. Powered by the EMU 10K1 processor, the industry's most advanced audio DSP chip for the PC, it offers you the best audio experience whether you are into gaming, music or Internet Entertainment. In addition, EAX brings true-to-life audio to Sound Blaster Live! Digital Entertainment 5.1 with 3D Positional Audio, environmental effects and more.
Sound Blaster Live! Digital Entertainment 5.1 comes with built-in support for two-, four- and Dolby Digital 5.1 audio so you can experience 5.1 surround sound in your movies, games and music without the need for an additional expensive Dolby Digital receiver.
For digital entertainment with superb digital audio processing and multi-channel playback, there's nothing like the Sound Blaster Live! Digital Entertainment 5.1.

[ Voor 94% gewijzigd door FutureCow op 11-12-2002 19:59 ]

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
FutureCow schreef op 11 December 2002 @ 19:55:
maar het heet toch neit voor niets SB Live! 5.1????

[...]
de chip kan 5.1 berekenen ja, en stuurt het gelijk door naar front-stereo back-stereo center en sub. Dit kan je heel mooi aansluiten op een Desktop Theatre 5.1 DTT3500 van creative zelf, dan heb je 5.1 geluid

je kan zelf ook alle plugjes vullen met eigen boxen dan lukt het ook aardig, maar je kan niet het hele signaal vervoeren naar een ander medium (in jou geval reciever)

Tis eigenlijk gewoon een 'trucje' van creative dat je hun producten blijft kopen, het klink dus alleen optimaal op hun Desktop Theatre...

ze bieden wel een oplossing, de platinum versie, maar dan wordt je afgezet, live kaarten zijn al niet de meest zuivere en dan betaal je 3x zoveel als je dit signaal ongewijzigd wilt doorsturen naar je eigen versterker

Ik denk dat jij het best af bent met een simpel geluidskaartje met optische uitgang (5.1) ik weet geen namen daarvan, maar er zijn hier zeker mensen die het weten

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 13:50
Dit is al TE vaak gevraagd
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.