mijn eerste vraag is dus hoe ik deze 2 aan elkaar knoop. heb search gebruikt kwam via via op een site waar je er zelf 1 moest solderen ofzo? maar kan dit niet anders?
wat ik precies wil:
de Digitale uitgang van mijn Live!5.1 (oranje)(jack?)aan mijn Versterker knopen. Mijn versterker heeft 2 digitale ingangen. Optisch (met licht) en de Coax (de stroompjes).
welke kabels heb ik dan allemaal nodig om dit voor elkaar te krijgen?
uit de FAQ:
Specs:
Soundblaster Live! 5.1 Digital(OEM)
Sony Recevier DD DTS en zooi
wat ik precies wil:
de Digitale uitgang van mijn Live!5.1 (oranje)(jack?)aan mijn Versterker knopen. Mijn versterker heeft 2 digitale ingangen. Optisch (met licht) en de Coax (de stroompjes).
welke kabels heb ik dan allemaal nodig om dit voor elkaar te krijgen?
uit de FAQ:
betekend dat dus als ik film kijk met AC3 decoder dat ik dan toch niet digital geluid heb? en is daar dan geen oplossing voor?Of je gaat voor Dolby Digital. Als je een Live 5.1 hebt zul je een speakerset of receiver moeten hebben met 6 analoge inputs (zogenaamde Dolby digital ready receivers). Of je gebruikt een digitale uitgang en gebruikt een externe decoder. Die kan zowel in een dolby digital receiver zitten, als in de duurdere computer speaker sets. Wat alleen niet werkt is de S/P DIF in gebruiken voor AC3 decoding. Zo kan je het digitale geluid van zo'n DVD kit van Creative Labs niet door de Live laten decoden helaas.
Specs:
Soundblaster Live! 5.1 Digital(OEM)
Sony Recevier DD DTS en zooi