Bootprobleem

Pagina: 1
Acties:

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
Hallo,

ik heb een beetje een probleem met het booten van mijn computer. Tot voorkort ging dit alles goed, totdat een flatgenoot eraan ging zitten rommelen (geheugen testen etc), en de computer daarna niks meer naar behoren funktioneerde.

Wanneer ik de computer opstart zegt'ie "Ongeldige diskette" met nog wat over dat er een nieuwe diskette inmoet. Dus ik denken, er is een probleem met het diskettestation. Maar nee, wanneer ik deze uitschakel in de BIOS zegt hij nog steeds precies hetzelfde. Ook de bootvolgorde maakt hier niks uit.

Met een opstartdiskette van Win98 wil de computer wel opstarten, maar alleen in dos-mode dus. De computer blijkt nog wel bij de HD te kunnen komen, dus dat is het probleem ook niet..

Mijn systeem bestaat uit een Celeron 366, overclockt tot 533 (jaja, maar dat is het probleem ook niet lijkt me) met 128 meg geheugen.

Heeft iemand dit probleem vaker gehad en zo ja, zou iemand me dan kunnen helpen?

Tnx,
Chris (nou ja, eigenlijk zijn flatgenoot die alles veroorzaakt heeft)

• Dikdoan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-06-2025

Dikdoan

Kijk, ik kan nog lopen

Ik heb wel zoiets gehad met een stroomvoorziening die los zat maar dat lijkt me hier niet het geval...

Zolang ie het blijft doen....

Verwijderd

met je bootdisk opstarten en dan:

a:\> sys c:

Alles opgelost!

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
ok dan... alles werkt weer! dank u wel.. sys c: werkte dus... snap alleen niet waarom de HD van een andere flatgenoot niet wilde booten op mn computer..

Tnx!