Nou illustrator werkt wat anders. Als je in illustrator lompe bestanden krijg dan ben je of een enorm geweldig brilliant kunstwerk aan het maken, of je gebruikt illustrator verkeerd (importeren van bitmaps e.d.)
edit: En het is vector dus dpi's zijn nvt
edit: En het is vector dus dpi's zijn nvt
[ Voor 10% gewijzigd door OzBoz op 11-12-2002 18:52 ]
Verwijderd
Dpi heb je ook niets mee te maken als je met vectoren werkt ipv pixels... Volgens mij zijn illustrator files nooit zo heel groot.. iig, bij mij niet. Misschien dat je er bitmap files ingezet hebt, maar volgens mij is daar met illustrator weinig aan te veranderen.
owkey thnx, het zijn dus de bitmaps... nix aan te doen dan
Die horen in photoshop, niet in illustrator.. foei!Sander0105 schreef op 11 december 2002 @ 22:54:
owkey thnx, het zijn dus de bitmaps... nix aan te doen dan
Verwijderd
Het zijn inderdaad hoogstwaarschijnlijk de bitmaps (waarom gebruik je eigenlijk bitmaps als het om drukwerk gaat? Bitmaps zijn RGB....
). Bekijk deze eens in Photoshop: Als ze werkelijk heel groot zijn (qua bestandsformaat) kan je er wel wat dingen aan wijzigen:
- Resolutie: 300 dpi is meer dan voldoende voor FC images. Als je ze als zwart/wit of dutoon gebruikt is 144 dpi zat
- afbeeldingsgroote: zijn je plaatjes misschien een meter bij een meter? Ervan uit gaande dat je resolutie goed staat kan je de images resizen tot het exacte formaat waarmee ze in je Illustrator document geplaatst worden.
En als je toch in Photoshop bezig bent: check ff of je kleurmodus in CMYK staat (kan volgens mij niet met een .bmp??), anders krijg je waarschijnlijk verschrikkelijk ruzie met je drukker. Wegschrijven als TIFF is wel zo veilg
- Resolutie: 300 dpi is meer dan voldoende voor FC images. Als je ze als zwart/wit of dutoon gebruikt is 144 dpi zat
- afbeeldingsgroote: zijn je plaatjes misschien een meter bij een meter? Ervan uit gaande dat je resolutie goed staat kan je de images resizen tot het exacte formaat waarmee ze in je Illustrator document geplaatst worden.
En als je toch in Photoshop bezig bent: check ff of je kleurmodus in CMYK staat (kan volgens mij niet met een .bmp??), anders krijg je waarschijnlijk verschrikkelijk ruzie met je drukker. Wegschrijven als TIFF is wel zo veilg
Owké er is alweer genoeg geholpen.
Dit gaat dicht voordat nog 4 mensen gaan roepen dat vectoren geen pixels zijn.
Dit gaat dicht voordat nog 4 mensen gaan roepen dat vectoren geen pixels zijn.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()