Code, justify, code - Pitr Dubovich
Boven de gig geheugen gaat win98 flippen, maar da's nog niet van toepassing.
98 is dom, 't zelfde als Win95 op een P3-500 zetten ofzo.
De helft van de opties werken niet, en van de werkende helft kun je maar 50% benutten omdat het OS er gewoon niet voor gemaakt is.
Als ie perse geen XP wil, kun je beter 2k nemen. Of een dualboot, dan kan ie zelf het verschil ervaren....
Verwijderd
Post dat ook nog ff hier, dan zullen wij onze kritische blik erop laten vallen
Verwijderd
Wat kan hij dan met XP wel en met Win98 niet als hij alleen es een spelletje speelt en wat met Office werkt?DJSmiley schreef op 11 December 2002 @ 18:51:
Kan wel, maar slim... nee.
Boven de gig geheugen gaat win98 flippen, maar da's nog niet van toepassing.
98 is dom, 't zelfde als Win95 op een P3-500 zetten ofzo.
De helft van de opties werken niet, en van de werkende helft kun je maar 50% benutten omdat het OS er gewoon niet voor gemaakt is.
Als ie perse geen XP wil, kun je beter 2k nemen. Of een dualboot, dan kan ie zelf het verschil ervaren....
Het zal allemaal waarschijnlijk nog wel sneller lopen ook
naja, whatever, je snapt wel wat ik bedoelVerwijderd schreef op 11 december 2002 @ 20:17:
[...]
Wat kan hij dan met XP wel en met Win98 niet als hij alleen es een spelletje speelt en wat met Office werkt?
Het zal allemaal waarschijnlijk nog wel sneller lopen ook
Anyway: Hij zal vast wel een specifieke reden hebben, antieke software die gewoon moet draaien ofzo....
Verwijderd
Maar XP is sneller (niet echt merkbaar overigens vind ik)
Een kameraad van me heeft precies dezelfde spec's als mij, en ipv een GF4 ti 4400 heeft ie een GF4 ti 4200
ik 98 SE hij XP het resultaat in 3d mark score:
ik :11350
hij :12000
dus....
Ik weet dat ik nu een hoop mensen op mijn dak krijg die zeggen dat windows 98 SE super stabiel is en zij hebben een windows 98 bak die al 2 jaar zonder problemen draait, maar het blijft zo dat WXP een stuk minder snel onstabiel wordt.
Ik heb hetzelfde gehad bij mijn vader, die had ook eerst een pc met windows 98 daar kon ik dus ieder half jaar een herinstallatie gaan doen omdat het systeem naar de klote was (mede door mijn vader
Het wordt dus 98se.
wel is het aan te raden om een backup van het register te nemen eens alles goed geinstalleerd is
kan nog van pas komen...
Win98se is in mijn geval toch echt sneller dan Win2K of WinXP. Alleen *stabieler*, sja, dat is het niet
Bij WinXP vind ik dat ik veel te veel bullshit zomaar ongevraagd in mijn mik geschoven krijg. Ook is het klote gesteld met drivers voor oudere hardware.
Win2K is tenminste nog een Operating System waarbij ik zelf mag kiezen welke tools ik gebruik, en met de drivers zit het ook goed.
Macbook Pro
AMD 2200 +
512 Dane Elec 2700
80 gb fluid bearing hd
GeForce 4 Ti 4200 128mb
Windows 98SE
Alles lijkt perfect te werken, maar zodra ik een spel start (SoF2, UTK2003), na 30 seconden, bang zwart scherm. Hele systeem hangt. Dacht eerst dat het aan het onboard geluid lag, dus een pci kaartje ingestopt, een half uur, 3 kwartier gespeelt. Ik naar huis, gaat de telefoon, probleem weer terug. Gewoon patsboem, zwart scherm. Doet niets meer.
Waar kan dit in vredesnaam aan liggen ?
Verwijderd
Verwijderd
Driverprobleem lijkt me het meest voor de handliggend.CrimsonRider schreef op 12 december 2002 @ 18:48:
Ok, dit is het geval nu.
AMD 2200 +
512 Dane Elec 2700
80 gb fluid bearing hd
GeForce 4 Ti 4200 128mb
Windows 98SE
Alles lijkt perfect te werken, maar zodra ik een spel start (SoF2, UTK2003), na 30 seconden, bang zwart scherm. Hele systeem hangt. Dacht eerst dat het aan het onboard geluid lag, dus een pci kaartje ingestopt, een half uur, 3 kwartier gespeelt. Ik naar huis, gaat de telefoon, probleem weer terug. Gewoon patsboem, zwart scherm. Doet niets meer.
Waar kan dit in vredesnaam aan liggen ?
Nieuwste drivers en directX versie??
Btje rommelen met videodrivers (ff een paar detonator versies gebruiken en uiteindelijk de best werkende versie laten draaien).
Verwijderd
Lijkt me dat ie ut liever in omgedraaide volgorde doet; tis immers heel wat meer werk om een ander OS te installen dan om een drivertje te installenVerwijderd schreef op 12 December 2002 @ 18:59:
Installeer eens een ander OS en kijk of het nogsteeds doet, anders nieuwe Detonators installen
Verwijderd
Klopt ja, je moet deze reply dan ook lezen in de voor jou meest handige volgordeVerwijderd schreef op 12 December 2002 @ 19:02:
[...]
Lijkt me dat ie ut liever in omgedraaide volgorde doet; tis immers heel wat meer werk om een ander OS te installen dan om een drivertje te installen
Verwijderd
loopt hier MET Win98
xp2200,Gigabyte KT400 RAID0,256 MB PC2700,360 GB
Hoi
ben ik het helemaal mee eens, ik gebruik ook al 2 jaar win 2000 pro en ik wil niets anders, btw winxp pro is net zo goed, ik heb dfaar ook nooit problemen me qqua crashen van programasRetepV schreef op 12 December 2002 @ 12:53:
Ik gebruik ook nog steeds Windows '98se. Windows XP zou ik van mijn leven niet installeren. Windows 2000 is waarschijnlijk nog de beste optie.
Win98se is in mijn geval toch echt sneller dan Win2K of WinXP. Alleen *stabieler*, sja, dat is het niet. Als er iets crasht, crasht gelijk heel Win98se mee, terwijl bij Win2K alleen de gecrashte applicatie stopt (en bij WinXP waarschijnlijk ook). Ok, soms crasht heel Win2K toch nog, maar stukken minder vaak dan bij Win98se.
Bij WinXP vind ik dat ik veel te veel bullshit zomaar ongevraagd in mijn mik geschoven krijg. Ook is het klote gesteld met drivers voor oudere hardware.
Win2K is tenminste nog een Operating System waarbij ik zelf mag kiezen welke tools ik gebruik, en met de drivers zit het ook goed.
Verwijderd
Mijn buurman zweert bij win98SE maar het is inderdaad wel zo (iemand hierboven meldde het al), als er iets crashed dan crashed heel win98 mee. Lijkt mij dan toch een reden om over te stappen naar iets waarbij je dat geneuzel niet hebt?? Overigens, ik heb werkelijk nog nooit vastlopers gehad met win2k.
Dus......
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2002 12:23 ]
Ik draai nu winxp en het wordt inderdaad wat trager. Winxp werkt echter wel prefect, op het trager worden na dan.