[w98] bezwaar tegen w98 se ?

Pagina: 1
Acties:

• CrimsonRider
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-09 15:36
Een kennis van me heeft net een nieuwe compu, TBred 2200+, 512MB, 40gb harddisk, GForce Ti4200 128 MB.

Nu wil hij perse windows 98 second edition erop, en geen XP.

Kan dat ? Ik bedoel gaat windows 98 niet moeilijk doen met zo'n configuratie ?

Code, justify, code - Pitr Dubovich

Verwijderd

Draait vlekkeloos :)
Enige dat je mist is DirectX 8.1 en die zit bij de GF4.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-09 19:20
Kan wel, maar slim... nee.

Boven de gig geheugen gaat win98 flippen, maar da's nog niet van toepassing.

98 is dom, 't zelfde als Win95 op een P3-500 zetten ofzo.
De helft van de opties werken niet, en van de werkende helft kun je maar 50% benutten omdat het OS er gewoon niet voor gemaakt is.

Als ie perse geen XP wil, kun je beter 2k nemen. Of een dualboot, dan kan ie zelf het verschil ervaren....

Verwijderd

Beter is het om te vragen waarom hij eigenlijk Windows 98 wil hebben, en waarom 2k of XP niet zouden voldoen.

Post dat ook nog ff hier, dan zullen wij onze kritische blik erop laten vallen >:)

Verwijderd

DJSmiley schreef op 11 December 2002 @ 18:51:
Kan wel, maar slim... nee.

Boven de gig geheugen gaat win98 flippen, maar da's nog niet van toepassing.

98 is dom, 't zelfde als Win95 op een P3-500 zetten ofzo.
De helft van de opties werken niet, en van de werkende helft kun je maar 50% benutten omdat het OS er gewoon niet voor gemaakt is.

Als ie perse geen XP wil, kun je beter 2k nemen. Of een dualboot, dan kan ie zelf het verschil ervaren....
Wat kan hij dan met XP wel en met Win98 niet als hij alleen es een spelletje speelt en wat met Office werkt?

Het zal allemaal waarschijnlijk nog wel sneller lopen ook :P

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-09 19:20
Verwijderd schreef op 11 december 2002 @ 20:17:
[...]

Wat kan hij dan met XP wel en met Win98 niet als hij alleen es een spelletje speelt en wat met Office werkt?

Het zal allemaal waarschijnlijk nog wel sneller lopen ook :P
naja, whatever, je snapt wel wat ik bedoel :)

Anyway: Hij zal vast wel een specifieke reden hebben, antieke software die gewoon moet draaien ofzo....

Verwijderd

windows 98 SE zal er geen problemen mee hebben als je maar de goede drivers erbij hebt .
Maar XP is sneller (niet echt merkbaar overigens vind ik)
Een kameraad van me heeft precies dezelfde spec's als mij, en ipv een GF4 ti 4400 heeft ie een GF4 ti 4200
ik 98 SE hij XP het resultaat in 3d mark score:
ik :11350
hij :12000

dus....

Verwijderd

98 gaat brak om met resources :/

• Tetsuo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:31
Ik raad je aan om hem te overtuigen Windows XP/2000 erop te zetten, zeker als je kennis niet zoveel ervaring met pc's heeft. Het is namelijk gewoon een feit dat je veel eerder problemen krijgt met Win 98 dan met XP. Als jij iedere keer moet komen opdraven om zijn systeem te fixen moet je er dus geen windows 98 erop zetten.

Ik weet dat ik nu een hoop mensen op mijn dak krijg die zeggen dat windows 98 SE super stabiel is en zij hebben een windows 98 bak die al 2 jaar zonder problemen draait, maar het blijft zo dat WXP een stuk minder snel onstabiel wordt.

Ik heb hetzelfde gehad bij mijn vader, die had ook eerst een pc met windows 98 daar kon ik dus ieder half jaar een herinstallatie gaan doen omdat het systeem naar de klote was (mede door mijn vader ;) ). Nu heeft hij een pc met XP erop en die draait al ruim een jaar op de allereerste install, en het is dus niet zo dat hij nu minder rotzooi installeerd :P.

• CrimsonRider
Ik weet het, liever XP. Maar ja, hij heeft slechte ervaringen gehad met XP en is met geen stok om te krijgen.

Het wordt dus 98se.

Verwijderd

Windows 2000! Geen zooi!

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2025
98 se is voor mij OK, 512 mb ram is géén probleem
wel is het aan te raden om een backup van het register te nemen eens alles goed geinstalleerd is
kan nog van pas komen...

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-06 15:39

RetepV

ALLES valt te repareren

Ik gebruik ook nog steeds Windows '98se. Windows XP zou ik van mijn leven niet installeren. Windows 2000 is waarschijnlijk nog de beste optie.

Win98se is in mijn geval toch echt sneller dan Win2K of WinXP. Alleen *stabieler*, sja, dat is het niet :). Als er iets crasht, crasht gelijk heel Win98se mee, terwijl bij Win2K alleen de gecrashte applicatie stopt (en bij WinXP waarschijnlijk ook). Ok, soms crasht heel Win2K toch nog, maar stukken minder vaak dan bij Win98se.

Bij WinXP vind ik dat ik veel te veel bullshit zomaar ongevraagd in mijn mik geschoven krijg. Ook is het klote gesteld met drivers voor oudere hardware.

Win2K is tenminste nog een Operating System waarbij ik zelf mag kiezen welke tools ik gebruik, en met de drivers zit het ook goed.

Macbook Pro

• CrimsonRider
Ok, dit is het geval nu.

AMD 2200 +
512 Dane Elec 2700
80 gb fluid bearing hd
GeForce 4 Ti 4200 128mb
Windows 98SE

Alles lijkt perfect te werken, maar zodra ik een spel start (SoF2, UTK2003), na 30 seconden, bang zwart scherm. Hele systeem hangt. Dacht eerst dat het aan het onboard geluid lag, dus een pci kaartje ingestopt, een half uur, 3 kwartier gespeelt. Ik naar huis, gaat de telefoon, probleem weer terug. Gewoon patsboem, zwart scherm. Doet niets meer.

Waar kan dit in vredesnaam aan liggen ?

Verwijderd

Installeer eens een ander OS en kijk of het nogsteeds doet, anders nieuwe Detonators installen

Verwijderd

CrimsonRider schreef op 12 december 2002 @ 18:48:
Ok, dit is het geval nu.

AMD 2200 +
512 Dane Elec 2700
80 gb fluid bearing hd
GeForce 4 Ti 4200 128mb
Windows 98SE

Alles lijkt perfect te werken, maar zodra ik een spel start (SoF2, UTK2003), na 30 seconden, bang zwart scherm. Hele systeem hangt. Dacht eerst dat het aan het onboard geluid lag, dus een pci kaartje ingestopt, een half uur, 3 kwartier gespeelt. Ik naar huis, gaat de telefoon, probleem weer terug. Gewoon patsboem, zwart scherm. Doet niets meer.

Waar kan dit in vredesnaam aan liggen ?
Driverprobleem lijkt me het meest voor de handliggend.
Nieuwste drivers en directX versie??
Btje rommelen met videodrivers (ff een paar detonator versies gebruiken en uiteindelijk de best werkende versie laten draaien).

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 December 2002 @ 18:59:
Installeer eens een ander OS en kijk of het nogsteeds doet, anders nieuwe Detonators installen
Lijkt me dat ie ut liever in omgedraaide volgorde doet; tis immers heel wat meer werk om een ander OS te installen dan om een drivertje te installen :+

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 December 2002 @ 19:02:
[...]

Lijkt me dat ie ut liever in omgedraaide volgorde doet; tis immers heel wat meer werk om een ander OS te installen dan om een drivertje te installen :+
Klopt ja, je moet deze reply dan ook lezen in de voor jou meest handige volgorde :+

Verwijderd

waarom niet ?
loopt hier MET Win98

xp2200,Gigabyte KT400 RAID0,256 MB PC2700,360 GB :9 5x HDD ,G4Ti4200 64 MB DDR TV-out DVI-I,CDRW 32x12x40,DVD 12x40,SB 128,PCTV RAVE,Trust wireless,Qware OPt mouse,3Com NIC,OSD Pro,

• CrimsonRider
Ik snap er ook geen klap van, nieuwste via drivers, nieuwste detonators. Loopt circa 20 minuten goed, dan gaat het down da drain.

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

en als hij nou geen gamer is, dan kan hij natuurlijk ook altijd nog een mooie linux distro overwegen >:)

Hoi

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

Gewoon XP dus. Loopt stabiel. Of een dual boot.

• mimic
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

mimic

O ja joh?

RetepV schreef op 12 December 2002 @ 12:53:
Ik gebruik ook nog steeds Windows '98se. Windows XP zou ik van mijn leven niet installeren. Windows 2000 is waarschijnlijk nog de beste optie.

Win98se is in mijn geval toch echt sneller dan Win2K of WinXP. Alleen *stabieler*, sja, dat is het niet :). Als er iets crasht, crasht gelijk heel Win98se mee, terwijl bij Win2K alleen de gecrashte applicatie stopt (en bij WinXP waarschijnlijk ook). Ok, soms crasht heel Win2K toch nog, maar stukken minder vaak dan bij Win98se.

Bij WinXP vind ik dat ik veel te veel bullshit zomaar ongevraagd in mijn mik geschoven krijg. Ook is het klote gesteld met drivers voor oudere hardware.

Win2K is tenminste nog een Operating System waarbij ik zelf mag kiezen welke tools ik gebruik, en met de drivers zit het ook goed.
ben ik het helemaal mee eens, ik gebruik ook al 2 jaar win 2000 pro en ik wil niets anders, btw winxp pro is net zo goed, ik heb dfaar ook nooit problemen me qqua crashen van programas

Verwijderd

Naar mijn id. (goed lezen: MIJN idee) is win2k een super OS. Kep een tijd XP erop gehad maar dat begon zich te gedragen als win98. Hoe meer ik installeerde, hoe trager het OS werd. Daar heb ik met win2k geen last van. En spelletjes draaien ook bijzonder goed.
Mijn buurman zweert bij win98SE maar het is inderdaad wel zo (iemand hierboven meldde het al), als er iets crashed dan crashed heel win98 mee. Lijkt mij dan toch een reden om over te stappen naar iets waarbij je dat geneuzel niet hebt?? Overigens, ik heb werkelijk nog nooit vastlopers gehad met win2k.

Dus......

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2002 12:23 ]

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
ik had met win2k erg veel problemen met me hardware, irq gedoe was niet super. Alleen in games crashte me computer.
Ik draai nu winxp en het wordt inderdaad wat trager. Winxp werkt echter wel prefect, op het trager worden na dan.

• CrimsonRider
Windows XP was de oplossing niet. Ik heb ten einde raad maar videokaarten gewisseld zijn Aopen 4200 eruit en mijn Point of View 4200 erin. Dat schijnt nu te werken, knock on wood.

Pagina: 1