ik heb een geluids vu-meter op een printje nu heb ik de potmeter voluit op 50 kohm en zet de versterker op 2 en printje brand al door
hoe kan dit nou?
Verwijderd
heb je dat ding zeker op je speakers aangesloten??
daar kunnen de meeste vu meters niet tegen omdat deze gemaakt zijn om tussen de uitgang en de versterker aangesloten te worden
daar kunnen de meeste vu meters niet tegen omdat deze gemaakt zijn om tussen de uitgang en de versterker aangesloten te worden
[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2002 18:40 ]
Verwijderd
dat kan ja dan moet je of de uitgang hoger zetten
of bij je vu meter de regel potmeter anders afregelen
en als dit niet werkt kan je de weerstand die er voor zit vervangen door een met een andere waarde zodatt het wel weer werkt
maar wat je nu gedaan hebt is waarschijnlijk 44 volt (hangt van versterker af) erop zetten en dat vind elektro dat max 5 volt mag hebben niet echt lekker
of bij je vu meter de regel potmeter anders afregelen
en als dit niet werkt kan je de weerstand die er voor zit vervangen door een met een andere waarde zodatt het wel weer werkt
maar wat je nu gedaan hebt is waarschijnlijk 44 volt (hangt van versterker af) erop zetten en dat vind elektro dat max 5 volt mag hebben niet echt lekker
lol , hij meet niks en als ik hem er af haal meet ie 2 volt zonder iets aan te rakenVerwijderd schreef op 11 december 2002 @ 18:46:
Al es je Ampères doorgemeten van je versterker?
Dat zal wel wat serieus hoog ligge
Verwijderd
Bij zo'n VUmeter met LM3915 gaan maar ca 7 van de 10 LEDjes branden bij volle uitsturing.
Je kunt dat ding gerust op je luidsprekeruitgang aansluiten, want ten eerste valt de spanning over een trimpot van 50k en ten tweede zal het IC niet gauw stuk gaan omdat het een ingangsspanning van 35V kan verwerken.
Deze spanning mag zowel negatief als positief zijn.
Je kunt dat ding gerust op je luidsprekeruitgang aansluiten, want ten eerste valt de spanning over een trimpot van 50k en ten tweede zal het IC niet gauw stuk gaan omdat het een ingangsspanning van 35V kan verwerken.
Verwijderd
alleen probleempje.. versterk levert vaak rond de 44 tot 48 volt wissel en vaak ook onder een redelijke frequentie ook nog
ic leeft nogVerwijderd schreef op 11 December 2002 @ 19:04:
Bij zo'n VUmeter met LM3915 gaan maar ca 7 van de 10 LEDjes branden bij volle uitsturing.
Verwijderd
hmmm dat krijgje alleen bij extreeme aan sturing van je speakersVerwijderd schreef op 11 December 2002 @ 19:06:
alleen probleempje.. versterk levert vaak rond de 44 tot 48 volt wissel en vaak ook onder een redelijke frequentie ook nog
Verwijderd
Dat is een knappe versterker die 250 Watt per kanaal kan leveren.Verwijderd schreef op 11 December 2002 @ 19:06:
Bovendien komt niet de gehele spanning op de ingang van het IC.
Geen probleempje dus...
150 watt per normale boxen en centre , woover 200 watt ( als je wil kan je van alles 200 maken maar dat doe ik niet
)
Verwijderd
ik heb de mije ook direct aan m'n spreakers in m'n setje hangen,Verwijderd schreef op 11 December 2002 @ 21:10:
[...]
Dat is een knappe versterker die 250 Watt per kanaal kan leveren.
Bovendien komt niet de gehele spanning op de ingang van het IC.
Geen probleempje dus...
geen problemen hier (tenzij ik m'n speakers te hard zet... maarja das logisch
meer info over mijn VU-meter opmijn webzijde
maar kan ik mij vu meter wel zonder een versterker op de koptelefoon uitgang zetten van mijn creative sb live5.1 en waar zit dat ding eigenlijk op creative.com staat front, maar ik heb geen frontpaneel, als ik normaal een koptelefoon indoe (achterop digital out krijg ik maar een heel zwak signaal. btw zou hij op die digital out kunnen>
oftewel waar kan ik mijn vu meter opzetten zonder versterker, boxen: laptec arena 530
oftewel waar kan ik mijn vu meter opzetten zonder versterker, boxen: laptec arena 530
Verwijderd
uhm je zegt zelf al digital out... das digitaal kan ook geen gewone koptelefoon op dus die vu meter ook niet tenzij je er een voor digitaal maakt dan heJBplap schreef op 12 december 2002 @ 20:35:
maar kan ik mij vu meter wel zonder een versterker op de koptelefoon uitgang zetten van mijn creative sb live5.1 en waar zit dat ding eigenlijk op creative.com staat front, maar ik heb geen frontpaneel, als ik normaal een koptelefoon indoe (achterop digital out krijg ik maar een heel zwak signaal. btw zou hij op die digital out kunnen>
maar waar kan ik hem wel opdoen,
en zon splitter wat kost die en waar kan ik die kopen
srry beetje n00b op el gebied
en zon splitter wat kost die en waar kan ik die kopen
srry beetje n00b op el gebied
Verwijderd
gewoon op de linout die naar de versterker toe gaat
en dat kan idd met een splitter en die kosten niet zo veel ik heb er een maar die heb ik al lang... ik had er Fl2,50 voor betaald
en dat kan idd met een splitter en die kosten niet zo veel ik heb er een maar die heb ik al lang... ik had er Fl2,50 voor betaald
maar ik had geen versterker 
ik probeer het wel zonder
exter youve got mail
ik probeer het wel zonder
exter youve got mail
Pagina: 1