Hoe een Win98 CD bootable te maken

Pagina: 1
Acties:
  • 357 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Heb een vraag hoe kun je een niet bootable win98 CD bootable maken is hier een manier voor? Dus dan moet het niet uitmaken in welke cdrom speler je hem stopt. Hoe kun je dit zelf doen? |:(

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Bij nero bootable aanklikken. Erg basic --> www.beginnersweb.nl is denk ik betere plek dan hier voor je :)

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:19
[google=make win98 cd bootable]

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

bootflop erin > NEro > bootable > from floppy > klaar :P

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• MasterMike
Daar was ik al achter maar... ik zal dat met die diskette proberen maar zal dit werken.... want ik heb zelf al in setramd.bat van de opstartdiskette het aangepast dan moet ik dus de driveletter van het cdrom station opgeven. Maar dan werkt dat dus neit.. wou dus net zo'n menu maken zoals de bootable cdrom van win98 ook heeft en dus geen beginner leg dat maar eens uit wat precies de regel is om in dos aan te geven de setup van win98 te starten ongeacht hoeveel partitie's er opstaan.. enzo..

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 19:55
MasterMike schreef op 11 December 2002 @ 18:50:
Daar was ik al achter maar... ik zal dat met die diskette proberen maar zal dit werken.... want ik heb zelf al in setramd.bat van de opstartdiskette het aangepast dan moet ik dus de driveletter van het cdrom station opgeven. Maar dan werkt dat dus neit.. wou dus net zo'n menu maken zoals de bootable cdrom van win98 ook heeft en dus geen beginner leg dat maar eens uit wat precies de regel is om in dos aan te geven de setup van win98 te starten ongeacht hoeveel partitie's er opstaan.. enzo..
Denk niet dat je hier veel vrienden maakt met zo'n toontje :( . Ten eerste had je de Search kunnen gebruiken en dan was je misschien wel deze post tegen gekomen, zie verder mijn reply daar. 'n Andere oplossing is, pas je autoexec.bat aan en voeg aan de regel met mscdex.exe /d:mscd000 (o.i.d.) toe /l:x . Je moet nu wel heel veel partities hebben wil je eerste cd-rom niet altijd drive letter x hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door Nielson op 11-12-2002 22:53 ]

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:41

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Of ga naar www.bootdisk.com en haar daar de windows 98 bootdisk binnen.
Prop een diskette in je A schijf en dubbelklik op het binnengehaalde bestand.
Daarna opstarten van diskette en voila.

Wel misschien ff een setup.bat filetje aanmaken met daarin gewoon X:/win98/setup.exe (waar X je CD-Rom is) en zoals hierboven de letter X (als die nog niets gebruikt is) toekennen aan de CD-ROM.

* Frostbite zag dat je je gisteren hebt geregistreerd dus je verdient de titel newbie :) ;)

edit:
niet vandaag maar gisteren |:(

[ Voor 8% gewijzigd door Frostbite op 12-12-2002 15:02 ]

🎮 Steam
💻AMD 9800X3D
📱 Samsung Galaxy S25+

Verwijderd

download eens de volgende bootimage en kijk hoe ik dat gedaan heb:
http://www.fdos.org/ripcord/beta8h02/bootdisk/

vrij simpel:
device=eltorito.sys /D:CDROMDRV

LH shsucdx.exe /D:CDROMDRV

vervolgens FindCD gebruiken, en errorlevel bepalen om %cdromdrv% te bepalen
FindCD en Eltorito.sys zijn te verkrijgen van www.nu2.nu

kijk even in de fdconfig.sys en fdauto.bat van de bootimage die je bij bovenstaande URL kunt downloaden.

Verwijderd

Waarschuwing: layout.. findcd.bat is de eigenlijke oplossing.
Eerst eltorito.sys/shsucdx laden, vervolgens de detectie doen, en vervolgens %cdrom%\win98\setup.exe starten

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
set cdrom=NONE
set findfile=FREEDOS\AUTORUN\AUTORUN.BAT
if not [%1]==[] set findfile=%1
A:\FINDCD.COM -r -e -f\%findfile%
if errorlevel 255 goto errornocdex
if errorlevel 254 goto END
For %%x In ( Z Y W V U T S R Q P O N M L K J I H G F E D C B A ) Do If NOT ErrorLevel H%%x Set cdrom=%%x:
goto END
:errornocdex
echo ERROR: DOS CD-ROM Extensions (SHSUCDEX/MSCDEX) not loaded!
:END

onder de END kun je eventueel nog
%CDROM%:
CD \
CD WIN98
SETUP.EXE

typen

%findfile% wel ff veranderen naar WIN98\SETUP.EXE

• MasterMike
Hey bedankt allemaal, het probleem is nu opgelost bedankt voor alle oplossingen het is gelukt met een win98 bootdisk. Want nu kun je de HD eerst geschikt maken voor installatie voor dat je aan de installatie begint. En sorry Nielson en anderen :'( voor mijn reactie maar kan niet tegen dat mensen zulke domme antwoorden geven. En niet een normale reactie. Zal voortaan me voortaan iets anders reageren. En heb het nu ook op die andere manieren toegepast. Thnx you all 8)
Pagina: 1