Toon posts:

Software VSTi........VS.......Hardware (mening)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag is aan alle producers hier!!!!!!

wat zijn jullie meningen betreft software matige softsynth, module... en hardware echte synth. modules. enz.............

Graag wil ik ook dat jullie naar het prijskaartje kijken en wat je ervoor terug krijg.
zodat ik een beetje kan overwegen wat ik heb beste kan gebruiken

en ervaring op doen natuurlijk !!!!!!!!! :)

Verwijderd

Tja ik had vroeger veel hardware maar gebruik nu nog alleen maar vsti's,qua samplers,drumcomputers maakt het niet uit al is een vsti uitgebreider en makkelijker te bedienen,ook analoge vsti's klinken voor mij analoog genoeg maar dat geldt niet voor iedereen,die gaan toch voor een echte oude bak.
Het enige wat ik mis is een Roland JV2080,dat was echt mij lievelings synth.
Ook qua effecten is er genoeg te krijgen al vallen de reverbs soms nog wat tegen.
Voordeel van software is dat je geen kabels hebt,alles makkelijk te routen is en je alles op kan slaan zodat je de volgende keer weer kan beginnen waar je gebleven was.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn ervaring is met VSTi dat ik met mijn muis zit te pielen ,
ik maak nog niet echt gek lang muziek Met fasttracker begonnen !!! :*)
maar zou het ook zo zijn dat je in een echt studio met zoveel knoppen moet bedienen ? Ik heb een hele grote verzameling vst en vsti, maar ik gebruik er maar een paar van.
GEbruik jij ook Cubase ??????// en hoelang heb je er over gedaan om alles onder controle te krijgen ??

ik werk zelf twee jaar met cubase . basis heb ik wel sinds een maand met vsti. (omdat ik nu wel een goede gel. kaart heb)

en hoevoel vsti gebruik je tegelijk ?????????

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

qua kwaliteit is vst of dx prima, qua synths en plugins.. maar ook daar bestaat vershcil in kwaliteit, net zoals in hardware. Ik denk dat hardware fabrikanten wel meer nadenken of beter, voordat ze iets releasen omdathet lastig om het achter af te updaten.

sommige dingen zijn wel lastig te benaderen in vst of andere digitale vormen.. er staat iig veel gebruikersgemak tegenover + dat het goedkoper is... (ookal koop je de waves bundle, tis nog altijd goedkoper dan hardware van dezelfde kwaliteit)

en ik weet niet hoelang ik erover gedaan heb om alles onder controle te krijgen...
en ik gebruik logic, geen cubase.
vaak ben je met een paar plugins of synths wel klaar, je hebt nooit alles nodig. maar soms is net die ene plugin goed voor dat geluid of die functie dus dat is wel handig
en in een echte studio heb je ook veel knoppen (vast nog veel meer dan n de virtuele wereld)