Teles ISDN

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dikdoan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-06-2025

Dikdoan

Kijk, ik kan nog lopen

Topicstarter
Hi,

Ik heb een klote ISDN Kaart van Teles.
een BRI 16.3 die dus niet plug & Play is. Op zich geen probleem maar ik krijg hem niet geinstalleerd op win2000 AS
gebruik de nieuwste drivers 3.37 / 3.38

Bekend bij iemand??

Zolang ie het blijft doen....

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-08 15:16
loopt ie vast tijdens de installatie ? (sloom taskmanager zegt dat ie niet reageerd)

dan gewoon aanlaten staan 1/2 uur later doet ie het wel

• Dikdoan

Dikdoan

Kijk, ik kan nog lopen

Topicstarter
Nee echt helemaal niks. Hij zegt dat ie geinstalleerd is maar helaas nergens te vinden!!

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 14:17

The-Force

Mashup MasterKing

Heb je in je BIOS een IRQ gereserveerd voor die Teles ISA kaart? Wil nog wel eens helpen.

https://www.youtube.com/@MashupMasterKing

• Dikdoan

Dikdoan

Kijk, ik kan nog lopen

Topicstarter
Lijkt me wel. Zo dom ben ik niet.. Hij doet het wel goed op win98/95/NT maar 2000 AS wil niet meewerken?!

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Teles geeft altijd problemen met andere OS'sen dan Windows 95. Het is de schuld van KPN, die de kaarten als een kip zonder kop verspreid en van Teles, die geen goeie software bij hun hardware leveren.

Enige oplossing: koop een andere kaart.

Sorry.

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Mijn ervaring is dat hij alleen goed werkt op IRQ 10, probeer dit in iedergeval voor mekaar te krijgen anders kun je lang kloten.
forceren via de bios.

Ebrink

Verwijderd

Ik heb hem ook, maar bij mij werkt ie perfect onder windows 2000.

Als je hem hebt geinstalleerd dan zal je inderdaad geen modems zien, maar dit is ook de bedoeling.

Als je een internet verbinding gaat maken zal je zien dat de teles bri 16.3 er wel gewoon bij staat en deze is dan ook goed te gebruiken.

Ik gebruik capi338, volgens mij speciaal voor windows2000.

Verder is de teles bri 16.3 echt goed te gebruiken met andere os'en dan windows 95, je moet alleen weten in welke volgorde je het installeerd en wat je installeerd.

• nova
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 16:20
TELES ZUIGT geef m aan je ergste vijand en ren weg hard, en koop dynalink of conceptronics extern liefst

"Like almost everyone who uses e-mail, I receive a ton of spam every day. Much of it offers to help me get out of debt or get rich quick. It would be funny if it weren't so irritating." - Bill Gates

Verwijderd

Heb ik dus ook, zo'n Teles BRI 16.3. Ik heb dus hetzelfde probleem met Win ME. hopeloos, Win ME geïnstalleerd, ken ie die kaart niet meer vinden, en zoeken op internet kan dus niet zonder kaart.

Diezelfde dag nog een nieuwe kaart gekocht, zondag, computerbeurs in de buurt, eerst meer dan een tientje entree dokken en dan een kaart kopen voor dezelfde prijs als in de winkel. :(

Teles zuigt dus echt. Koop een nieuwe.

Verwijderd

heb zo'n standaard KPN-kaart (opzich wel ironie dat ik met een KPN-Net.CardII (DIVA Chipset gloof ik) op QoL inbel :))
maar geen probbies met win2k en winme hoor...
want ook KPN ziet in dat Teles sukt...:)

• Xion
  • Laatst online: 20:37
K'eb ook een Teles 16.3 - geen probleem
beetje rommelen met irq's - flammen met die bak!

Verwijderd

Heb van iemand zo'n Teles 16.3 ISA kaartje gekregen die er ook niet uit kwam. Heb 'm in een Compaq Deskpro 4000-6300 (440 LX) gestopt, Teles Win2K drivertjes geïnstalleerd en hij werkt sinds het begin zonder problemen!

En dat kan ik van m'n Cisco 200 (ja, dat is een héle oude!) niet zeggen... die wil alleen op IRQ11 werken anders doet 'ie niks en na het standby vallen van de PC doet 'ie niks zonder een restart. Ik geloof dat KPN in het begin ('95-'96) trouwens ook deze kaart heeft geleverd. Weet trouwens niet of de problemen aan de kaart of de PC liggen. (Compaq Presario P120 met Opti-chipset)

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Heb ook nog de non-pnp Teles 16.3 isa (idd. ook via KPN gekregen) en het ding werkt perfect, echt een heerlijk kaartje :9
Nooit problemen mee gehad. Behalve dat hij inderdaad wel heel erg zit te azen op die irq10. En het mooie van deze is dat hij in Linux zondermeer herkend wordt via de Hisax modules :)
I.i.g. beter dan dat Plug&Pray gezeik.

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:54
Ik heb hem ook en het is gewoon een KLOTE KAART

binnenkort nieuwe pc(vanavond hoop ik)
en daar zit dus geen isa in
Dussssssss
nieuwe isdn kaart

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
al gedacht aan die 2 leuke dipswitches voor adres toewijzing standaard 360h gloof ik

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:42
Ik heb een 16.3 BRI non-pnp en ik heb naast soms wat kleine IRQ-probleempjes totaal GEEN problemen gehad. Als je hem op IRQ 5 of 9 gebruikt, gaat alles (bij mij tenminste) goed.

Download trouwens ergens de CAPI 3.30 drivers, ik dacht dat die wel werkten.

• ijzer7
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-01-2025

ijzer7

FORE!!!

De Teles ISA kaart is in principe niets mis mee; bij mij werkt dezelfde kaart onder elk platform al sinds jaar en dag prima.

Toegegeven dat Teles niet altijd makkelijk voor de nieuwst driver zorgt (ik heb hem zelf geloof ik via de postbank site gevonden), werken doet ie.

Zelf heb ik hem altijd vast op irq9 staan, uiteraard met wat zachte dwang vanuit de bios
;)

New feature in Windows 10: Do You want your "Screens of Death" to appear in Yellow, Green, Red or traditional Blue?

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 17:08
ik heb dat ding ook gehad. niks dan ellende. koste elke keer als ik het ding wou installeren ongeveer een dag.

en als ie het dan deed dan werkte ie twee uur en viel dan voor een half uur uit. dan kon je hem weer gebruiken.

ik heb er zoveel tijd in gestoken dat ik op een gegeven moment een nieuwe heb gekocht, dat was minder duur, als ik de uren die ik eraan had verkloot gewoon had gewerkt en geld verdiend.

Verwijderd

Toen ik nog isdn had, had ik dus ook zo'n @#$@#teles kaart. Later heb ik een dolphin isdn kaartje gekocht. Werkte perfect onder 98/98se/nt en 2000. Heb nu adsl, dus kaartje ligt te verstoffen in de kast. Interesse? Mail me ff!
:)

Verwijderd

Ik heb vroeger ook altijd de Teles BRI 16/3 gehad en het configureren was inderdaad ff lastig, vooral de IRQ's . Ik zette 'm onder win98 altijd op IRQ 2 (programmable interrupt) en die zette 'm altijd keurig op IRQ 9.

Met de juiste drivers werkt ie inderdaad ook wel onder W2K, kan je alleen niet vertellen hoe omdat dat maar korte tijd is geweest ivm kabel. Wel wil ik inderdaad ook even opmerken dat als deze kaart eenmaal draait dat je er weinig tot geen performance problemen mee hebt. Als ie draait, draait ie goed !

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Die Cisco 200 is in werkelijkheid zelfs een ITK kaartje. Trek de stikkers er maar eens af.

Probeer inderdaad bij dat Teles ding een IRQ vrij te krijgen, en zet hem daar muurvast op.

Heb je trouwens toevallig een dual-processor systeem? Dan kan je lang bezig gaan.

Ik heb na Teles maar een Dynalink gekocht, en was verrast over de makkelijke installatie.

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-08 11:52

Kortfragje

......

Teles ??????
NEE AAAARGGGHHH een nachtmerrie ik heb er 2 maanden over gedaan om mijn teles kaart (compaq oem) aan de praat te krijgen op een niet compaq. TELES NIET DOEN. weggooien door de gehaktmolen halen ---> WEG. Koop een dynalink, of een us robotics (als je veel geld hebt) De robotics heeft windows standaard drivers, nooit problemen.

http://www.gjpvanwesten.nl

• Xion
  • Laatst online: 20:37
Op dinsdag 19 december 2000 23:12 schreef Gerrit83 het volgende:
Teles ??????
NEE AAAARGGGHHH een nachtmerrie ik heb er 2 maanden over gedaan om mijn teles kaart (compaq oem) aan de praat te krijgen op een niet compaq. TELES NIET DOEN. weggooien door de gehaktmolen halen ---> WEG. Koop een dynalink, of een us robotics (als je veel geld hebt) De robotics heeft windows standaard drivers, nooit problemen.
Compraq, ja, dan heb je het ook over iets.
Trauwma's aan overgehouden op m'n werk.

Verwijderd

Teles sucks hard man :(... echt waar zoveel elende mee gehad.. bah
Pagina: 1