Toon posts:

een pc upgrade

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb me pas geregistreerd op tweakers.net omdat ik een paar vraagjes heb.
Ik wil namelijk mijn computer hardwarematig upgraden. Dit is mijn computer nu.

*Pentium III 600 mhz
*Een of ander VIA moederboard met maar 1x apg snelheid. Deze kan maximaal 800 mhz aan. (processor zit niet direct op moederboard maar zit er via een andere chip op)
*ASUS GeForce II mx 32 mb
*256mb SDRAM

Ik merk dat ik qua prestaties erg tekort kom met bv Medal of Honor en Operation Flashpoint, zelfs op de laagste settings.

De vraag is nu: "is het probleem de videokaart of is het mijn moederboord en processor?"
"Is het beter om alleen een Atlon 2 ghz met snel bijpassend moederboord aan te schaffen of is het beter om gewoon minimaal een GeForce 4 TI 4200 aan te schaffen (dit zou dan wel het minimale zijn wat ik dan zou kopen)?

En zou het ook nog helpen al zou ik er zelfs een GeForce 4 TI4600 of ATI Radion 9700 pro inzetten (terwijl ik de rest hetzelfde houd), want wat ik me afvraag: gaat mijn processor en moederboord dan niet het knelpunt vormen, en doet deze dat misschien wel nu niet al met de GeForce 2 die ik nu heb?

bedankt,
een wanhopige gamer. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 15:44
geen van bijde, MX = brak 600 mhz = teweinig

dus, je zou bv XP 1800 + GF 3 / TI 4200 kunnen kopen, want zoals ik al zij 600 mhz is al laag, en die MX kan je meteen weg gooien :D , en dat 256mb ( dan nog SD ook :X ) is ook niet meer echt veel ;)

Verwijderd

Gebruik search ff, er is al een groot topic over :)

''Wat kan ik het beste hieraan upgraden'' Deel 3

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2002 18:06 ]

Verwijderd

met agp1x is jou videokaart zo ongeveer het beste wat je erin zou kunnen doen, dus je moet iig je mobo upgraden. ik zou een aan een zg opgrade setje gaan denken. heb je mobo en proc en geheugen voor plm 10 pct korting op de normale prijs. je videokaart is erg oud maar voor de meeste games niet echt rampzalig als je een upgrade set haalt.

Verwijderd

Ehm, als je het een beetje wilt bijbenen dan ja moet ik je meedelen dat je bijna alles kunt upgraden.Voor een el cheapo upgrade, k7s5a, duron 1200, gf4mx...

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

voor dat geld wat je uitgeeft voor een 2 gig met moederbord wat jij zegt.
kan je ook een wat minder snelle processor kopen met moederbord, geheugen,koeler, en bv. een radeon8500le ofzo :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 15:44
Verwijderd schreef op 11 december 2002 @ 18:07:
Ehm, als je het een beetje wilt bijbenen dan ja moet ik je meedelen dat je bijna alles kunt upgraden.Voor een el cheapo upgrade, k7s5a, duron 1200, gf4mx...
argg, geen GF 4 mx.. neem dan een GF 3 TI 200 ofzo, het zijn en blijven GF 2's ( die dan net iets sneller zijn dan ultra's ) ;) en ipv 1 duron de laagste xp, dat merk je zeker al en kost niet zoveel meer.

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Is het een Gforce 2 MX (eventueel 400) en niet een MX 200 dan moet het in principe nog niet ZO'N ramp zijn met de upgrade die ThaMan voorstelt kom je een heel stuk. Neem die kaart en sdram mee en zet er een xp1800+ op, valt het nog tegen neem dan ook een TI4200 of 8500LE.

Verwijderd

koop een Duron. Fijne dingetjes en goedkoop. Als je een écht gamer bent, koop dan wel in ieder geval een Radeon 8500. Een 9500 kost slechts 200 euro. moet zeker kunnen.

Een geforce4mx moet je trouwens nóóit kopen... da's echt klote + geen DX8.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2002 18:41 ]

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Verwijderd schreef op 11 december 2002 @ 18:39:
Dit kan je in deze vorm beter niet zeggen, da's echt kote is geen argument en geen DX8... welke spellen maken er echt actief gebruik van DirecX8 qua hardware? Bijna geen enkele, plus je kunt die gewoon nog runnen.

Een betere reden is om te zeggen dat de MX versie van de GeForce4 feitelijk niets meer is dan een GeForce2, en in de benchmarks zelfs gewoon onder een geForce3 Ti uitkomt.

Ik zie net dat de topicsarter het over GeForce Ti's heeft en geen MX, dat maakt die opmerking nog overbodiger.

[ Voor 11% gewijzigd door sdomburg op 11-12-2002 18:46 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zie ''Wat kan ik het beste hieraan upgraden'' Deel 3

ennuh..
Verwijderd schreef op 11 december 2002 @ 18:39:
Een beetje onderbouwen mag wel..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.