Toon posts:

Hardware problemen met installeren XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een computer waarop ik Win 98 SE heb draaien, maar nu wil ik die updaten naar XP.
Op zich voldoet ie aan de systeemeisen.
Maar als ik XP ga installeren (als update of gewoon, maakt niks uit) dan krijg ik de meldeing dat er geen harddiks is gevonden om het OS op te plaatsen.
Vreemd is dat win 98 het wel doet op die zelfde HD die er zogenaamd niet is als XP installeerd!
Wat kan er mis zijn en vooral, wat kan ik er aan doen om het probleem op te lossen.
Een merk van mijn moederboard of bios heb ik helaas even niet terhand.

Misschien kan iemand mij helpen, het is wel dringend. :/
Je kan ook direkt mail sturen met mogelijk antwoord naar micb_@hotmail.com

Verwijderd

direkt mail sturen met antwoord doen we hier lijkt me niet aan, aangezien er ooit meerdere mensen met hetzelfde probleem zijn kunnen zij het NA mijn antwoord (;)) hier gewoon terugvinden....

Enfin, ik denk dat het probleem is dat je bijv. Fat16 partitie hebt, welke windows xp (eerste versies?) niet ondersteund.

Probeer eens met Partition Magic de schijf Fat32 te maken, en dan nogmaals winxp (heb je nu een kopie :??) te installeren...
Mocht dat niet werken, probeer eens met een Ghost windows xp erop te zetten vanuit een andere pc?
Succes :)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
* sluit zich aan bij Joey *
Als je geen Parittion Magic hebt is er volgens mij nog een FAT16-> FAT32 'conversie' programma aanwezig in Windows 98, hiermee kan je ook je partitie FAT32 maken.

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:41

sus

is druk :+

eehmz, als hij dan toch zijn schijf leeg kan gooien, dan kan hij toch met fdisk van win98 eerst zijn FAT16 weghalen, en dan een FAT32 maken?

Je hoeft dan alleen aan te geven, als je fdisk start, dat je gebruik wilt maken van grote schijven ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Heb al gekeken of het een FAT 16 was, maar het is gewoon een FAT 32 partitie (helaas) :'(

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:07

talin

ES-MA

en als je een systeem-controle van XP laat doen ( optie 2 op cd ) ?

, wat ook wil werken is de cd naar de HD kopieeren en vanaf HD setup draaien .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

FAT16 is nog nooit een probleem geweest voor NT varianten (waar XP de laatste van is), maar het kan wel zijn dat de harddisk aangesloten is op een "exotische" harddisk-controller (IDE-RAID of SCSI bijvoorbeeld) In dat geval moet je aan het begin van de installatie op F6 drukken (hij vraagt daar ook om) en de driver op floppy aanleveren.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Topicstarter
Talin, bedoel je met systeem-controle van XP de optie:
systeemcompaibiliteit controleren ?
Want daar komt ie gewoon doorheen.

In ieder geval ga ik alle suggesties die ik gekregen heb na en dan laat ik weer van me horen mensen.
In ieder geval alvast bedankt voor jullie reacties.

PS. even voor iedreen: een antwoord / reactie van mij kan even duren aangezien het iemands anders computer is waar ik niet elke dag toegang tot heb.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nieuws:
Wanneer er gekeken wordt bij systeeminfo dan komt daar de volgende controler uit:
Intel 82371AB/EB PCI busmaster ide controler.
Alleen een ander merkwaardig iets is:
dat wanneer ik in het configuratiemenu bij systeem kijk en dan Apparaatbeheer, dan staat er bij schijven alleen maar de floppydisk en geen Harddisk.
Misschien dat het op een geheel andere plaats staat in Win 98 (weet ik even niet meer) maar vreemd vind ik het wel.
Maar als je dan onder IDE controllers kijtk staat er wel weer die Intel 82371AB/EB.
In ieder geval, ik ga zo een kijkje nemen bij intel en moet ik dan dus gaan zoeken op het updaten van die controller?
En wat ik ook nergens kan vinden is (maar dat heb ik misschien niet geheel goed begrepen) wat voor soort schijf het is (IDE of SCSI etc.) of betekend dat PCI busmaster een speciaal type HD?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hm, wat je zou kunnen doen is het zoeken naar iets van drivers voor die controller en bij de XP setup op F6 drukken, dan kan je speciale drivers inladen (SCSI & IDE (RAID) drivers), even zoeken op driverguide & intel.com dus. (voor driverguide: zie OH FAQ)
Pagina: 1