[HDD] schijfgrootte problemen na Linux install en format

Pagina: 1
Acties:

• rrijkers
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-07-2024
Ik zit met het volgende. ik heb een pentium 233 Mhz, hierop Windows 2000. 1 harde schijf met 2,5 GB.

Het volgende heb ik gedaan: Eerst heb ik er nog twee HD's bij gezet. Respectievelijk 1,5 GB en 1000 MB. Nu wilde ik op deze van 1,5 GB Linux SuSe 7.2 installeren. Je zou zeggen dat dit kan. Tijdens de installatie zei die: Ik kom 100 mb tekort terwijl hij slechts 900 MB wilde installeren. Ik had ook de grafische schil vergeten dus wilde ik de harde schijf vanuit windows weer formateren om het opniew te proberen blijft er slecht 1 GB over????? :?

Bij de tweede harddisk van 1000 MB heb ik hetzelfde gedaan en hier bleef slecht 17,8 MB (!!!) over?? :?

Nu weet ik niet meer hoe ik dit op moet lossen....

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
je moet ff je MBR herstellen

fdisk/mbr, en daarna met PTM ff de disk weer fiksen :)

Verwijderd

nooit geloven wat ze zeggen als het op megabytes aankomt :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hoe zien de partities eruit :?

Als je een partitie van 1GB formatteert, dan zul je ook 1GB schijfruimte krijgen :z
Bekijk de schijven/partities eens met FDISK, PartitionMagic of, nog handiger, met Schijfbeheer van 2K/XP (start > run > diskmgmt.msc) :)

Oh, ik heb de titel even verfatsoenlijkt.. Wil je daar in het vervolg eens opletten? Dank je :)
Zo'n overload aan vraagtekentjes en uitroeptekentjes leest overigens ook niet bepaald prettig..

[ Voor 31% gewijzigd door BalusC op 11-12-2002 22:41 ]

Verwijderd

probeer is 'badblocks -svf /dev/<hdd>' onder linux. check ook ff de temperatuur, kabels e.d. van je hdd's. Je kan ook nog met de testdisk van de fabrikant van de hdd 't een en ander testen.