Mijn heatsink is niet echt heet te noemen

Pagina: 1
Acties:

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08 13:40
Oke ik heb een athlon 500 op 600(1.6 V) draaien(voor een uur ofzo). Daarbovenop heb ik een VOS32+(www.narwal.nl).

Ik heb een ms6167 dus de temp is niet af te lezen.

Als ik de heatsink aanraak is dat ding zelfs kouder dan mijn hand(en hij draait dus al een uur met het koetje). Ik denk dat het in de beurt van 30-40 graden is.

Zou dat kunnen kloppen? heb jij misschien zo'n combinatie en weet je wat je temp is?

En bij die vos32+ zit een kapje ofzo, die moet over de cooler heen op de volgende manier:
http://www.thetatech.de/h_plus.jpg
De systeemcooler heb ik er niet opgezet(ik heb al een hd-cooler, videokaart cooler(tnt2ultra), voeding cooler, en 2 fans van de vos32+) omdat dat te veel lawaai gaat produceren. Denken jullie dat het wel verstandig is om zo'n ding te plaatsen(als ik hem overclock naar 700) ondanks de lage temp bij 600?

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Koop voor een tientje of 2 een temp metertje voor in de auto, met een snoertje eraan voor de buitentemperatuur. Plak de sensor zo goed mogelijk tegen je heatsink, en je hebt in ieder geval een indicatie.

Herman.

Verwijderd

Ok, heel simpele vraag.
Kan iemand ff een foto plaatsen van een heatsink. Ik schroef al jaren servers en pc's in (en uit) elkaar en heb zo'n ding misschien al tig keer in mijn handen gehad maar nog steeds begrijp ik niet zo goed wat zo'n heatsink nu daadwerkelijk is (maw hoe die er uit ziet).
Thanx

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:14
Kewl, kan je die kapjes ook los krijgen?? Ik wil er wel eentje (of eigenlijk 2) voor mijn Alpha P3125 :)

Gaat er een 60 of 80mm fan in??

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Misschien moet je eens wat koelprut tussen je CPU en je heatsink smeren.
Dan gelijd de warmte beter.

Je heatsink is nu misschien niet warm maar je CPU is dan al bijna getoast!

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08 13:40
Ik heb al koelpasta ertussen zitten. Ik heb echter van verschillende mensen gehoord dat het een kwaliteitskoeler is(hoewel het NET past in de kast). Daarom de vraag. Ik wil weten of het wel klopt dat ie echt zo laag is(heb gehoord dat standaard cooler 50 graden was bij 500@600 en met deze wordt dat 28 graden, VET dus)

Verwijderd

Mijn ORb is ook Niet echt warm, ook zeker niet warmer als mijn hand.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ok, heel simpele vraag.
Kan iemand ff een foto plaatsen van een heatsink. Ik schroef al jaren servers en pc's in (en uit) elkaar en heb zo'n ding misschien al tig keer in mijn handen gehad maar nog steeds begrijp ik niet zo goed wat zo'n heatsink nu daadwerkelijk is (maw hoe die er uit ziet).
Thanx[/quote]http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=9152

Verwijderd

ik heb dus een ahtlon 800, met een vos32+ (gebruik de fanduct, en systeem fan niet) en heb een temperatuur van 32graden. Athlonnetjes kunnen makkelijk blijven werken tot zon 50a60 graden

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Je hand is 37 graden. dus als ie 40 graden is voelt ie al lekker warm aan. Mijn golden orb word max 29 graden en dan voelt ie net een beetje warm aan. eronder zit een celeron 2 566 @ 876 mhz. Het is dus heel normaal dat je koeler niet zo warm word
Pagina: 1