Toon posts:

Wanneer is een spel gaaf?

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik had laatste een leuke discussie waarbij de meningen behoorlijk uiteen liepen.

Een vriend van mij vind het belangrijk dat de muziek en de gameplay goed moeten zijn.

Mijn mening is dat de muziek op een gegeven moment gaat vervelen waardoor je eerder een mp3'tje opzet. Verder vind ik de graphics zeer belangrijk voor de geloofwaardigheid van een spel. Uiteraard staat op een gedeelde eerste plaats de gameplay.

Daarbij komt dat hij verslaafd aan Red Alert 2 is en Quake 3 afstempelt als 'dommer' ten opzichte van RA2. Ben ik het niet mee eens, het is een anders soort spel maar je moet wel zeker nadenken over hoe je iemand de pas af kan snijden enz enz....

Kortom:

2 vragen....

a) ben jij een rts'er/fps enz enz.
b) wat vind jij het belangrijkste aan een spel?

Verder was het wel gezellig :)

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:38
Ik ben vooral een RTSer speel dus veel AoM - Warcraft 3 - C&C.

Belangrijkste dingen vind ik : Grapics - Gameplay en muziek.

Grapics : Tja het oog wil ook wat
Gameplay : Het moet goed te spelen zijn en makkelijk bestuurbaar enzo
Muziek : Ik vind dat een spel vooral sfeer meot krijgen door muziek, dus dat de muziek echt bij het spel past.

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Verwijderd

Soort game maakt me weinig uit maar de games van tegenwoordig speel je veel en veelstesnel uit.

Zit gewoon totaal geen levensduur meer aan.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 December 2002 @ 17:19:
Soort game maakt me weinig uit maar de games van tegenwoordig speel je veel en veelstesnel uit.

Als je cheat wel ja :P

nofi...

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-12-2025

Paniohitus

Paniohitus

Hmmm, dit is echt een pure mening en verschilt per persoon wat hij/zei een goed spel vind. Je kan daar weinig discussie over voeren, hetzelfde als jij probeert te bewijzen dat ik spruitjes wel lekker vind :P

Maar ik denk dat over het algemeen Gameplay toch wel bovenop staat..., al die grafische pracht hoef voor mij niet persee. Ik speel half-life mods nog steeds met veel plezier, maar ook Amercian Army's terwijl dat toch weer mooier en realistischer is.

BF1: Don-Panio

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 December 2002 @ 17:19:

Lol, ga maar eens neverwinter nights spelen, daar ben je echtwel lang mee bezig.

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-01 18:26
Ik speel vooral FPS, en het liefst tactical :)
En wat ik belangrijk vind is de gameplay, natuurlijk.
En sinds m'n PC wel redelijk up-to-date is vind ik de graphics ook belangrijker.
Maar muziek ook, constant naar 1 dwaas muziekje luisteren word je ook neit goed van.
Maar ik wil trouwens ook geen muziek als ik FPS games speel, ongeloofelijk irritant.

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-01 10:57
Ik speel zo goed als alleen maar RPG's, dus het verhaal is het belangrijkste voor mij. Overigens is de Gameplay sowieso bij wat voor spel dan ook belangrijk! Je kan een spel hebben wat er enorm mooi uit ziet, geweldige muziek heeft, maar een enorme crappy gameplay, dan zal je dat spel niet snel spelen. Het moet ook niet te extreem worden, dus geweldige gameplay, maar graphics uit het jaar nul, dat wordt namelijk ook niet gespeeld.
Daarbij komt dat hij verslaafd aan Red Alert 2 is en Quake 3 afstempelt als 'dommer' ten opzichte van RA2. Ben ik het niet mee eens, het is een anders soort spel maar je moet wel zeker nadenken over hoe je iemand de pas af kan snijden enz enz....
Ik ben het opzich wel met hem eens dat je bij Red Alert 2 wat meer taktiek nodig hebt dan bij Quake 3, je moet natuurlijk een stuk meer nadenken over verdediging tegen wat voor aanval dan ook, en ook nog eens zorgen dat je attack force sterk genoeg is. Maar het hangt uiteraard ook af van welke mode je speelt in Quake 3. Voor CTF bijvoorbeeld is een stuk meer taktiek nodig dan voor een simpele DM game.

There is no magic.

Verwijderd

Soort game maakt idd mij ook niet veel uit,maar ik vindt dat op de eerste plaats de gameplay moet goed zijn. En op de tweede plaats moeten de graphics goed zijn. ( ik speel trouwens nog wel cs, maar dat is een uitzondering :P)
Ook moet er realisme in het spel voorkomen ( dus niet zoals Unrael Tournament). Daarbij moeten vooral de wapen realistisch zijn de figuren maken me niet zoveel uit.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2002 17:31 ]

• bAdmuTs
  • Laatst online: 22:15

bAdmuTs

mAzE

Zelf speel ik veel fps/rts

Ik vind het belangrijkst in beide gevallen dat de gameplay gewoon goed is, de muziek hoeft niet perce (ofzoiets) super te zijn maar is wel de bedoeling dat et voor sfeer zorgt (kan in fps bijv. afleidend werken in multi), en de grapichs; tja zal me aan me reet roesten, ik speel bijv. nog steeds cs :D

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Verwijderd

Vind zelf bijna alle soorten spellen wel ruig, maar wat voor mij een spel echt goed maakt is diepgang, goed verhaal en "kick-ass" elementen.
Van die momenten waarbij je gedachten explodeert bij het idee alleen al.
Half-life heeft bijvoorbeeld bijzonder veel van die elementen(bij de marines enzo).
En dat maakt een spel goed, goede spannende elementen.

• XoiN
  • Laatst online: 02-10-2024
a.) Vooral FPS zoals CS

b.) Soort game maakt me niet heel veel uit, gaat mij meer om de gameplay en of het spel je echt vast houdt doormiddel van spannende stukken of een heel goed verhaal. Een beetje realitsch is ook leuk (CS) en jah de graphics tellen natuurlijk ook mee
Verwijderd schreef op 11 December 2002 @ 17:28:
En op de tweede plaats moeten de graphics goed zijn. ( ik speel trouwens nog wel cs, maar dat is een uitzondering :P)
Ik vind CS er hele maal niet slecht uit zien maarja.. als je het bijvoorbeeld ut2k3 ziet jah...

[ Voor 3% gewijzigd door XoiN op 11-12-2002 17:42 . Reden: vraag a vergeten ;) ]

• Happy-Amd_Freak
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-09-2021
Ik vidn het goed als de muziek en de geluiden in een spel goed is. Het moet lekker soepel draaien op een standaard pc en tegelijk moeten de graphics er ook goed uitzien! Verder vind ik het ook wel relaxt als er een multiplayer bij zit en dat er bij de singleplayer een verhaal in zit!

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

XoiN schreef op 11 December 2002 @ 17:37:

[...]

Ik vind CS er hele maal niet slecht uit zien maarja.. als je het bijvoorbeeld ut2k3 ziet jah...
4 jaar geleden zag het er inderdaad mooi uit >:)

• _VooDooMen_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-01 16:54
altijd als ik mijn pctje een clean install geef, komt counterstrike er altijd op te staan...!! :7 dus eigenlijk vind ik counterstrike gewoon een gaaf spel omdat het spel zeer verslavend werkt en daar hou ik dan weer van.... :)

Intel Core i7 920 2.67GHz | MSI X58 Pro-E | OCZ Gold 6GB DDR3 | XFX Radeon HD 4890 Black Edition | Samsung Spinpoint F1 | Logitech X-540 5.1 Speakerset | Hitachi DVD 6x/32x | NEC ND-3520A | PSP VITA | PS5 Disc | Sony KD-55XE9305 | PSN Galatios |

Verwijderd

rally freako }>
gameplay

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-01 10:11
Ben zowel een Fps-ser als een Rts-er.
Ik vind het verhaal zeer belangrijk. Zomaar een beetje weg knallen is niks aan. De sfeer doet 't em, en daar helpen zowel muziek als een goed verhaal bij. Graphics is het laatste zetje wat je écht in het spel zet. Je wilt gewoon verder. (dit ervaar ik vooral met SP FPS-games. RTS wat minder)

Sommige games zijn gewoon kwa verhaal wat minder, maar zijn gewoon onwijs spectaculair. Neem Serious Sam, waarmee ik echt in een deuk heb gelegen, en BF 1942 dat echt vét is als je een vliegtuig over hoort razen, en een paar meter voor je een tank kapot ragt.

Het is niet altijd of/of. Sommige games hebben het allemaal, en ik denk dat Half-Life er 1 van is. Onwijs topspel, en ik wacht met smart op deel 2!

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

• Maniakje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-12-2025
Het is ook maar net wat je verstaat onder 'gaaf'. Ik vind over het algemeen een spel 'gaaf' als het goeie (pompende) muziek heeft die je eigenlijk vanzelf harder wilt zetten, of als het een soort van spektakel is. Misschien een beetje overdreven, maar een spel is gaaf als je de adrealine (schrijf ik dat goed?) door je lijf voelt pompen. :)

Enkele voorbeelden van spellen die ik erg gaaf vond:
One Must Fall 2097. Ik vind het nog steeds heerlijk om in deze beat 'm up de gamespeed lekker hoog te zetten, en het geluid hard. Dit spel heeft gewoon fantastische muziek en heerlijk geluid. (hier te downloaden.) Dat ook nog eens gecombineerd met een lekkere gameplay. OMF kan voor mij niet meer op.

Nog een voorbeeld is Forsaken, inmiddels alweer een oudje uit 1997. Ook dit spel is gaaf door de lekkere soundtrack die eronder hangt. Bovendien kunnen de graphics, die voor die (3DFX Voodoo 1/2) tijd fantastisch waren, nog steeds best mee. Het spel was en is gewoon een lust voor de ogen en oren, en speelde lekker vlot. Heeeeeeeerlijk.

Nog een derde: Star Wars Episode One Racer. Ondanks het feit dat ik absoluut niets om Star Wars geef, vind ik ook dit een erg gaaf spel. Dit komt mede door de zeer zeker niet onaardige muziek, maar vooral door de gigantische snelheden waarmee je door de tracks lijkt te scheuren.

En nu ik er al weer drie gehad heb, schiet me nog een vierde spel te binnen: Novastorm. Ook alweer een erg oud spel. Novastorm vond ik gaaf door de pompende muziek in combinatie met de (toendertijd) prachtige filmpjes die naadloos overgingen in het spel zelf. Terwijl je druk bezig was met schieten wentelde en draaide je door de levels waarbij je balken en wanden enzo moest mijden. Alles onder begeleiding van een constant doorlopende pompende soundtrack.

Samengevat is het voor mij dus echt de combinatie muziek en snelheid die een spel gaaf maken. Overigens zijn de spellen die ik nu genoemd heb zeker *niet* mijn favoriete spellen. Ik vind/vond ze weliswaar erg gaaf om te spelen, maar het zijn voor mij geen blijvertjes, behalve OMF2097, die speel ik nog steeds en ik zit ook met smart te wachten op het vervolg OMF:Battlegrounds dat vooraan in 2003 uit moet komen. De rest van de spellen heb ik na enkele dagen spelen wel gezien omdat ze dan saai worden naar mijn mening. En bij Novastorm is het grote minpunt dat je absoluut niet kunt saven oid, dus als je dood bent moet je weer helemaal vooraan beginnen. Er frustrerend als je niet voorbij een bepaalde eindbaas komt. Maar aan de andere kant maakt dat ook weer een uitdaging van het spel.

Hierboven heeft eigenlijk iedereen verteld wanneer hij/zij vindt dat een spel GOED is. Maar ik ben van mening dat een GAAF spel niet altijd GOED hoeft te zijn. Het is maar net wat je bedoelt met 'gaaf'. Uiteraard is het erg persoonlijk wanneer je een spel goed vindt, maar ik zal ter afsluiting van deze idioot lange post toch nog even antwoord geven op de vraag van de topicstarter. :)

Ik zie mezelf voornamelijk als FPS'er, (en dan vooral Quake III), al ben ik ook al heel wat uurtjes zoet geweest met Diablo II en Warcraft III.

Waarom vind ik deze drie genoemde spellen goed?

Quake III - Wat ik erg leuk vind om te doen is een soort skill-meting. Daar leent Q3 zich natuurlijk perfect voor. Ik speel het al jaren, en vind het nog steeds erg leuk. (Vooral 1on1) Je bent continu bezig je zo te positioneren dat jij wel je tegenstander kunt raken, maar hij jou niet. Daarbij komt natuurlijk de skill om op het juiste moment het juiste wapen te gebruiken, en is timing erg belangrijk. Het leukste vind ik dan nog om tegen een bekende te spelen die op hetzelfde niveau speelt als ik. Zo krijg je erg spannende potjes.

Diablo II - Dit is eigenlijk helemaal niet mijn type spel, en toch heb ik er al vele uren in gestopt. De pest met Diablo II is dat het zo verschrikkelijk verslavend is. Telkens weer ga je nog "heel even" door om nét dat ene leveltje, dat ene waypoint of die ene skill te krijgen. Erg knap van Blizzard.

Warcraft III - Prachtig spel. Ook dit is weer een soort skillmeting, maar op een andere manier dan Q3. Het sterke punt is dat er maar liefst vier totaal verschillend spelende rassen zijn, en dat het spel toch erg goed uitgebalanceerd is. Voor ieder wat wils zal ik maar zeggen. Eigenlijk vind ik alle 'speciale eigenschappen' van Warcraft III perfect. Daarmee doel ik op dingen zoals het hero systeem, en de lage foodlimit waardoor je kleine, goed uitgebalanceerde legers moet hebben. Kortom een erg goed spel.

En nu, last but not least: wat dacht je van oude bordspellen zoals Monopoly en Risk? Die worden tot op heden zowel door jong als oud nog steeds veel gespeeld. Dat bewijst toch ook wel dat het goede spellen zijn. :)

En nu ga ik deze veel te lange post die waarschijnlijk toch niemand helemaal (:Z) zal uitlezen beëindigen.

:X

The sentence below is true.
The sentence above is false.

Verwijderd

maniakje: gelezen ;)

Ik kan het heel kort maken: graphics zijn bijzaak. Het enige dat voor mij telt is Het Verhaal. Want Het Verhaal van een game zorgt ervoor dat het opnieuw spelen leuk blijft. Voorbeeld: Ragnarok Online. Spel is gemaakt in Sprites en is grafisch niets vergeleken met andere games maar het verhaal is zooooooooo verslavend :) :)

Warcraft is een prachtig spel maar wel alleen tijdens een huislannetje: de spelers maken dan de sfeer. Alleen via Internet tegen iemand spelen zuigt gewoon :)

Na Heretic 1 heb ik wel gehad met shooters.

RPG's boeien me volledig: ik kan me helemaal opzuigen in het spel.

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Ik speel FPS en Strategy.

Bij FPS is realisme heel erg belangrijk. Ik speel eik alleen online, dus een goede netcode en GEEN cheaters is een must. Daarnaast moet het spel populair zijn en er mooi uit zien :) MOH, Spearhead en BF1942 voldoen wel ongeveer aan die eisen.

Een strategy moet ingewikkeld zijn. Ik speel meestal spellen zoals AOE, Anno, Red Alert, Jagged Alliance. Een behoorlijke variatie dus. Strategy moet er goed uitzien, hoeft niet populair te zijn maar moet wel leuk blijven naarmate je het spel speelt. Phaorao, Rise of Empires duren mij TE lang.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:53

Wom

Een spel is voor mij 'gaaf' wanneer ik het spel weer wil spelen als ik eigenlijk iets anders moet doen. De verslavingsfactor dus. Zo heb ik Simpson's Road Rage voor de Xbox, geen bijzondere game, maar omdat ik persé alle karakters wilde unlocken ( allemaal andere reacties enzo ), bleef ik het spelen.

Bij PC games is vooral het MP gedeelte bepalend voor de 'gaafheidsfactor'.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Verwijderd

ik hou van Racen en FPS

verder vind ik graphics erg belangrijk, .zo min blokkerig mogenlijk

de snelheid is belangrijk de gameplay dus ook het geluid en ook spelen onder Lan vind ik gaaf vooral bij spellen als UT of iets van NeedFor Speed heb ik vette lol :+ _/-\o_

• YouKnow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
De gameplay moet ten eerste erg goed zijn. Als er niets aan is, kan het er nog zo mooi uitzien, maar dan kan je beter een dvd'tje gaan kijken.... De graphics komen op de 2e plaats. Muziek is minder belangrijk, vind je er niets aan, zet je je mp3'tjes op, of, zoals in GTA3 zijn je mp3'tjes je radiozender, dus dat is ook wel ok.

• napauleon
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-04-2021
Verwijderd schreef op 11 december 2002 @ 17:17:
Ik ben het niet helemaal eens met je vriend..niet omdat quake zoveel ingewikkelder is, maar bij RA2 is het alleen maar units bouwen en aanvallen. Als je dat vergelijkt met tiberium sun dan is RA2 is vet simpel!

• napauleon
  • Laatst online: 15-04-2021
Preddie schreef op 11 december 2002 @ 17:25:
Hmmm, dit is echt een pure mening en verschilt per persoon wat hij/zei een goed spel vind. Je kan daar weinig discussie over voeren, hetzelfde als jij probeert te bewijzen dat ik spruitjes wel lekker vind :P

Maar ik denk dat over het algemeen Gameplay toch wel bovenop staat..., al die grafische pracht hoef voor mij niet persee. Ik speel half-life mods nog steeds met veel plezier, maar ook Amercian Army's terwijl dat toch weer mooier en realistischer is.
volgens mij is iedereen ermee eens dat max payne en mafia roeleren

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-01 10:43
Een gamesmagazine kijkt dus ook naar een eindcijfer die alle punten beoordeelt. en dan zeg ik, hoger dan een 6 is een goed euitslag.! denk dat we zo wel een goed compremis sluiten is het niet?

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:51

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Eerst ging mijn voorkeur uit naar RTS/FPS, maar daar is nu RPG bij gekomen.

Mijn favo gamez:

- Neverwinter Nights (lekker lang bezig, speelt prima, leuke graphics, perfecte muziek)
- UT (en Quake in veel mindere mate) -> CTF blijft roeleren :)
- Age of Empires serie (Age of Empires 1, 2 en Mythology) -> goed uitgewerkt spelconcept
- StarCraft (imho de beste RTS ooit). -> units die perfect op elkaar aansluiten etc. leuke muziek, redelijk goede graphics en de beste gameplay ever in een RTS. Punt. :D
- X-Wing serie. Beste "flightsim" ooit. Speelde de originele X-Wing als een floppy versie op mijn eerste PC (486je onder DOS). Tegenwoordig de Win95 editie met hardware acceleration.
- ChessMaster 8000. Ben ik al dat gehak, geschiet, gesloop etc. een beetje beu, dan speel ik graag een pot schaak tegen de PC.

Conclusie:
Gameplay -> imho verreweg het belangrijkste bij een game.
Graphics/Sound etc -> leuk als het er goed uitziet/klinkt, maar niet noodzakelijk.
Verhaallijn/diepgang -> voor RTSen en RPGs imho een must. En niet versla die stad, vernietig dat leger etc. Er moet wel een verhaal bij zitten.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

Imho is een spel gaaf als blijkt dat je het steeds weer aan het spelen bent. Dat het als het ware vanzelf gaat dat je het icoontje op je desktop of whatever klikt :)
Als ik dan later eens ga nadenken waarom het nou zo gaaf is, is het meestal door een combo van allerlei dingen. Als eerste sowieso de gameplay. Daarna de graphics. En dan de rest van de factoren in een volgorde die bij elk spel weer anders is hehe

• kamerplant
  • Niet online
Ik vind een verhaal over het algemeen niet zo interresant. Zo speel ik bijvoorbeeld een jaar UT waar ook een verhaal achter schijnt te zijn, maar waar ik echt géén iedee van heb hoe die gaat :+
Maarja, dat is natuurlijk ook wel een ander soort spel als bv een RPG ;)

Grapics maken me ook niet zo enorm veel uit. Zo heb ik bijvoorbeeld tijden Interstate '76 gespeelt, wat er (ook voor die tijd) gewoon niet uit zag :D

Gameplay.. Tja, ik heb toch uren met A2 Racer gespeelt en vond het ook erg leuk ;)
Maargoed, gameplay is natuurlijk wel erg belangrijk ja, de hele tijd geilen op grapics gaat namelijk ook vervelen (lees: Dat trekt m'n pc niet meer ;))

Over het algemeen vind ik een spel 'gaaf' als je het zo direct kan spelen zonder een lange tutorial, leuk is en er niet 'antiek' uitziet. Dwz: 3D, maar dan grapics uit 1996, dan heb ik liever gewoon 2D :)
Need For Speed 6 bijvoorbeeld, of Unreal Tournament.
Het risico is er dan wel dat een spel erg snel gaat vervelen, maar gelukkig blijkt dat bij UT mee te vallen. Als je veel speelt, wordt je steeds beter, en wordt het spel steeds leuker. Aangezien je niet zomaar een online game domineert is dat daardoor erg leuk :)

Maargoed, dat is persoonlijk :)
Ik mag idd hopen dat niet iedereen te lui is om een tutorial te volgen, ik heb het iedee dat ik daardoor wel veel leuks mis :+

edit:
zanac: Dat noem ik een verslavend spel :+

[ Voor 4% gewijzigd door kamerplant op 11-12-2002 22:22 ]

🌞🍃

Verwijderd

a) Fps player , strategy heb ik vroeger extreem veel gespeelt.Toen ik in de 2e of de 3e zat ben ik om een of andere vage afgestapt van dit soort spellen(ik weet de reden nog wel maar dan wijk ik veel te veel af van het onderwerp).

b)Het belangrijkste aan een spel?De gameplay de SFX en muziek en daarna pas de graphics.Why? het gaat om het opbouwen van sfeer.De gameplay spreekt voor zich neem ik aan , een spel waar je immer konstant tegen bugs aanloopt of dat veel te makkelijk/veel te moeilijk is , ligt binnen 10 minuten weer buiten.Kiezen tussen graphics en geluid is zowieso een verrote keus aangezien je ze tegenwoordig allebei in een spel zal moeten hebben wil je nog een beetje verkopen.Met alleen graphics red je het niet en met alleen goeie geluidseffecten en geen graphics kun je nu ook niet bepaald je produkt voor 50 euro verkocht krijgen.Deze 2 bepalen immers voor een groot deel de sfeer en dus naar mijn mening een klein doch belangrijk gedeelte van de gameplay.geluidseffecten bepalen voor mij toch net iets meer de sfeer.Het meer een gevoelsmatigge keus(misschien is het omdat je met muziek en effecten heel goed mensen kunt laten schrikken , emoties oproepen en gemoedstoestanden kunt bepalen , ik weet het niet.........).

Zolang graphics SFX en de gameplay in harmonie zijn ( en het spel duurt een redelijk lange tijd) heb je naar mijn mening een goede game

• Ikkuh84
  • Laatst online: 08:38
napauleon schreef op 11 December 2002 @ 20:18:
[...]

volgens mij is iedereen ermee eens dat max payne en mafia roeleren
Op gebied van grapics en verhaal zeker ... maar ze zijn zo kort... Je kunt ze binnen een dag uitspelen , als je wilt ( ok ik doe meestal best lang over games ook al spelen sommige hem uit binne paar dagen )

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

• AntonTH4Dutch
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 december 2002 @ 17:17:
a) Tactical FPS (o.a. MoH en BF1942)
b) - Multiplayer mogelijkheid, vooral met 1 of meerdere mensen in een LAN :9
- goede graphics, qua resolutie: niet minder dan 1280x1024/960 wat mij betreft
- goede gameplay
- veel vrijheid in een spel hebben en grote omgevingen om in rond te dwalen :)

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-12-2025
Het belangrijkste aan een game: Gameplay
Graphics
Music
en niet onbelangrijk lastebility.

Op de PC vind ik UT2003 erg ruig maar ik speel vooral games op m'n PS2. FFX en de FF'en op de Playstation zijn toch wel mijn favoriete games. Daarnaast Gran Turismo 3, Colin MCRae 3 en m'n laatste aanwinst Grand Theft Auto Vice City. Als The Getaway een beetje relaxed is komt die er ook nog wel....

Verwijderd

ik ben van rts(red alert 1 naar age of empires 1 en 2) overgestapt naar counterstrike om via diablo II te belanden bij morrowind Ja een nogal rare combinatie maar ik hoe van afwisseling en ja cs is nu eenmaal beestig goed als je dat speelt in een leuke community op een privee server zonder cheaters. Morrowind super verhaal mooie graphics en vloeiende gameplay. Graph is belangrijker dan music want voor cs niet nodig en voor morrowind zet ik toch gewoon mijn winamp op (ik behoud wel de speciale effecten en zo om de vijand te horen aankomen :))

Verwijderd

tuurlijk zijn de graphics belangrijker. Met muziek bedek je één aspect van geluid terwijl graphics het gehele beeldaspect bedekken.

Ik vind dat een spel gewoon lekker moet spelen. Hack & Slash, RTS, 1st PS, arcade racen... het maakt me allemaal niet zo veel uit als het maar kwaliteit is. En meestal, als een spel met een hart voor de zaak gemaakt wordt is dat wel het geval. Kijk naar WarCraft3. Kijk naar Age of Mythology en Dungeon Siege. of Warzone2100. Als de makers er plezier in hebben, merk je dat gewoon meteen.

Verwijderd

wanneer ik fun heb...dan is een spel uber gaaf.

Verwijderd

Wanneer de grphics goed zijn, de gamepay realistisch, en er natuurlijk Multiplayer beschikbaar is, wantzoiets als MaxPayne, dat is een vet spel, maargoed, niet te spelen met iemand anders...

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-01 14:59
tja.. wanneer is een spel gaaf :/ uh...
goede vraag. ligt aan de persoon.

Ik vind Gameplay erg belangrijk, verhaal (als t mogelijk is) ook, graphics zijn bij mij meer bijzaak. En belangrijkste Het gevoel.
Ik speel zelf heel veel UT2k3 in een clan. dan heb je echt teamplay enzo. prachtig lekkere gameplay, redelijke graphics (1024 alles op lowest).
maar spellen als TTD, Tyrian, Raptor, OMF2097 speel ik soms nog. waarom? het speelt lekker.
die games zijn gewoon perfect. en ja, als je het vergelijkt met UT2k3 en Doom3 graphics zuigt het de pan uit maar dat boeit me geen ene hol..
640*480*265 met sprites.. ownage! :)

Bier, Whiskey en Metal!!

• Maxow
  • Laatst online: 13-01 19:44

Maxow

Hidden Sound System

Ik zelf ben een groot fps fan, wanneer ik een spel echt gaaf vind heeft het:
graphics: ik moet zeggen dat ik heel veel naar de graphics kijk, Max Payne zag er echt extreem gaaf uit gewoon (voor die tijd) Ook als je naar DOOM3 kijkt :[
verhaal: Er moet ook een beetje verhaal achter zitten, zodat je echt betrokken bent bij de hoofdrolspeler. Dit vind ik ook echt heel goed gedaan bij Mafia, prachtig gewoon. Je leeft helemaal mee wanneer een maat van je in eens helemaal tegen je keert, of neer wordt geschoten.
muziek: Muziek moet ook gewoon goed zijn in een spel. Een spel als Mafia met een vrolijk eigen huis en tuin deuntje kan gewoon niet. Of mee trance muziek of zo. Net als een racespel met moderne auto's en dan klassieke muziek ofzo, dat doet gewoon afbreuk aan het spel
levensduur: Ook van redelijk essentieel belang: de levensduur van een spel, Max Payne bijvoorbeeld is een meesterlijk spel, alleen veeel en veeeeel te kort wat ik echt jammer vind. (Max Payne heeft echter wel een meesterlijk verhaal, en muziek is ook goed uitgekozen). Ook wat in een eerdere post stond: dat spelen tegenwoordig veel te kort zijn. (FPS spellen dan, rpg gaat veel langer mee)
gameplay: Uiteraard van heel groot belang is de gameplay. Zoals in knight rider.. op zich een heel leuk spel imho, alleen nogal jammer dat ze de besturing nogal beroerd hebben gemaakt en uiteraard is er van levensduur geen sprake bij knight rider) Ook bij GTA3, heel leuk dat dat voor de pc uitkomt, maar op mijn pc (naar mijn idee een best up to date apparaatje) loopt het voor geen meter.

nu zijn er vast nog dingen die ik ben vergeten :) maar daar kom ik nu niet op ;)

• Kroetsjov
  • Niet online
(overleden)
mijn lijstje:

gameplay is het belangrijkst
een goede interface als tweede
goede grafics op no.3
muziek in het spel interesseert mij totaal niet, is het eerste wat ik uitgooi.

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

• D-Raven
  • Laatst online: 16-10-2025
Gameplay en verhaal komt voor mij op nummer 1.
Daarna grafische kwaliteit en geluid.

Ik speel heel veel FPS en RTS'en en soms PRG's

Een van de beste spellen (en eentje die ik regelmatig toch weer opnieuw install) is HW:CT en op FPS niveau was dat UT en is nu UT2K3 :)

• kamerplant
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 december 2002 @ 08:11:
Wanneer de grphics goed zijn, de gamepay realistisch, en er natuurlijk Multiplayer beschikbaar is, wantzoiets als MaxPayne, dat is een vet spel, maargoed, niet te spelen met iemand anders...
En verder is Max Payne is ook niet echt realistisch, hij kan gewoon rustig staan en ondertussen z'n UZI's leeg schieten :+

Maargoed, je vind realisme belangrijk.
Dat snap ik nou niet goed.. want, veel realistische dingen zijn gewoon niet leuk. Met een tactische shooter ben je al van 1 kogel dood.. tja, dan is de fun imo wel erg snel over :|
Of bij realistische racegames, je moet bij elke bocht keihard remmen, dat schiet ook niet op :( En.. als het echt realistisch is heb je al gameover naar 1 botsing. :|

Hoezo is realistisch nou zo leuk/gaaf dan? :? :)

🌞🍃

• Maxow
  • Laatst online: 13-01 19:44

Maxow

Hidden Sound System

neem rainbow six... ook 1 shot... dood. Ik heb het een poos gespeeld, en ik vond dat ook echt gaaf. Het maakt het een stukje spannender en het wordt gelijk een stuk moeilijker. Als je dat in het donker loopt met een team in een huis, en dan zijn er open deuren aan beide kanten waar vijanden 8er kunnen staan. Dan moet je gaan nadenken hoe je dat aanpakt. Stel dit zou in SoF gebeuren, dan ren je er vrolijk langs en knal je ze af omdat je weet dat je toch niet dood gaat aan een paar schoten... Dat kan realisme leuk maken. Of met racespellen, als je echt zo dicht mogelijk bij de werkelijkheid wilt zitten, wat uiteraard een goed gevoel geeft, dat je bijna hetzelfde ervaart als de coureur in een F1 auto, dan moet je idd vroeg remmen, kun je niet remmen in de bocht etc. Dan is het gewoon moeilijker en geeft het een goed gevoel als zoiets lukt.

en btw... max payne is in sommige opzichten realistisch en in andere dus ook weer niet. Zoals bullettime.. heb jij wel eens iemand in slowmotion in de lucht zien vliegen? :+ ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Maxow op 12-12-2002 12:30 ]

Verwijderd

1) gameplay
Ik denk (en lees 8)7) dat de meeste het daar wel mee eens zijn
Is het spel niet leuk/frustrerend om te spelen is het gewoon niet leuk

2) Orginaliteit
Het valt me op dat niemand dit nogg gemeld heeft :|
Moet ik kiezen tussen 2 spellen die er grafisch en muzikaal en gameplay etc etc helemaal gelijk zijn kies ik voor de origineelste
Bijv Half-life boven [vul random 3d SP shooter met standaard verhaal in]

Spellen die mij af en toe verrassen (zoals ED (whoa ik word gek 8)7), Super Monkeyball (simpel maar effectief, OK lijkt op Marble madness), THPS 2 (eerste goed uitgewerkte skate game voor de PC) etc etc) hebben standaard een streepje voor.
Je kan een uitgekauwd thema nemen maar het toch iets van jezelf maken zoals Half-Life (gaaf verhaal) of Warcraf 3 (1ste goed spelende 3D RTS (imho sorry TA fans)) of Mario 64 (eerste goede 3D platform game) etc etc

3) Sfeer
Dit zie ik als de samenwerking van de graphics en het geluid
Past het bij elkaar (bijv creepy geluid in een oud spookhuis) of juist helemaal niet (bijv techno deuntjes in een prehistories landschap)
Briljant geluid of graphics stellen nix voor als het er niet bij past
River raid was vroeger op de C64 geweldig maar of het met de graphics van deze tijd nog zo leuk was :?

4) Replay value

Blijft het spel leuk of ligt het naar 3 keren spelen in hoek m.a.w is het mijn geld waard :)
Sommige spellen speel ik al jaren (RA2,UT,THPS 2) en nog steeds terwijl ik ook deel 3 en 4 van THPS heb.
In principe is elk spel waar ik langer dan 20 a 30 uur aan besteeds zijn geld waard, hoewel er uitzonderingen zijn zoals Conkers Bad Fur Day en MGS2 , dat zijn spellen die hun geld wel waard waren maar te snel uitgespeeld waren.

5) Graphics
Ik vind graphics belangrijker dan geluid omdat je geluid uit kan zetten en dan een mp3 tje of CD aan kan zetten :)

6) Geluid
Tja hoort erbij :Y)
Zonder kan je sommige spellen niet spelen. met geluid sommige spellen ook niet :+

• GoodspeeD
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-01 08:08
Ik speel bijna alleen FPS games.

1) Gameplay
Gewoon belangrijk vind ik. Het spel hoeft niet eens mooi te zijn als het maar cool spelen is.

2) Verhaallijn
Hier heb ik het dan met name over de singleplayer mogelijkheden alhoewel bij sommige spellen het idee achter een mp map ook wel erg cool is en deel uit maakt van mijn idee over het spel.

3) Graphics
Tja. The name says it all.

[ Voor 84% gewijzigd door GoodspeeD op 12-12-2002 14:30 ]

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Was altijd een FPSer, maar na een tijdje ging het vervelen. Nu weer RPG's aan het spelen en af en toe een RPS.

Wat ik het belangrijkste vind aan een spel is dat het goed speelbaar is en sfeer heeft. Graphics vind ik stukken minder belangrijk, maar wel leuk als ze mooi zijn.

Ook het online elemant vind ik heel erg belangrijk, maar niet het belangrijkste. En op lan's doe ik gewoon weer vrolijk mee met FPS-en, alleen duurt het inkomen dan weer te lang :)

Verwijderd

FPS en RTS
Ik vind het allebei wel leuk...
Ik vind de gameplay zeer belangrijk en natuurlijk de grafix.
De muziek boeit me niet zo meer de sound fx

Verwijderd

ben gek op FPS shooter, en dan vooral het echte gameplay, dus geen gedonder, en iedereen voor zich, maar echt tactisch spelen....

vindt het echt prachtig als je met je team iets presteerd.....

vindt persoonlijk de shooters waarbij je rondkan jumper dikke shit... probeer je iemand te nailen, zit ie als een dwaas rond te springen, dat heeft echt niks met de realiteit te maken, en is ook nog eens super irritant, daarom heb ik ook een hekel aan unreal en quake enzo...

vind de shooters zoals Mohaa, BF1942, rainbow6 enzo veel leuker, realistischer......

geluid is bij mij iig een belangrijk iets, boxen op voluit, en rammen maar, vind het schitterend als je de kogels hoort rondvliegen, en explosies enzo in de verte hoort..

• GTA3
  • Niet online
1.alles eigenlijk
2.Gamplay/praphics/community verhouding. Gameplay goed, graphis mooi, en is er g\een goede community, dan vind ik het wel een goed spel... Bij fps'en speel ik vaak en veel online dus daarom ook de community, goede community is geweldig..

• NoTimeRemains
  • Laatst online: 13-01 21:01

NoTimeRemains

I know

als het in mijn mening leuk is ...

This is the Way.

• .Redman.
  • Laatst online: 13-01 12:52
Persoonlijk denk ik dat er niet iets is dat je belangrijker kunt vinden dan gameplay. De gameplay is je eigen subjectieve waarde die aangeeft hoe leuk het spel is om te spelen. Als je dus graphics belangrijk vindt en een spel heeft goede graphics wordt de gameplay-waarde die je aan dat spel toekent automatisch hoger en andersom. Hetzelfde geldt voor muziek, verhaal, e.d.

Stel je vindt graphics belangrijk, dan vindt je automatisch een spel met slechte graphics niet leuk om te spelen en dus de gameplay slecht.

Hierom vind ik discussies als 'Wat vind je belangrijker: graphics of gameplay?' zo onzinnig; gameplay staat altijd voorop.

Verder is dit slechts _mijn_ visie... misschien ben ik wel gewoon raar :+

Verwijderd

Ik vind een spel gaaf als het dungeon siege heet :P

Nee even serieus:
een spel moet lekker spelen, er leuk uit zien en lang leuk blijven dan is het voor mij een gaaf spel.

Mijn all time lijstje:
1. Runescape - Ik bedoel de gratis versie van dit spel zie verder
www.runescape.com.
2. Transport Tycoon - ook lang gespeeld en was erg leuk
3. Fifa 97 - Heel lang gespeeld.

Op het moment speel ik Dungeon Siege en speel ik veel met de Siege Editor die je daarvoor kan downloaden waarmee je mods kan maken.

Verwijderd

Als iemand het spel nog kent genaamd TOTAL ANNIHILATION dat is dus wat ik speel.
Ik speel het al 6 jaar en kan er niet vanaf blijven het blijft boeien telkens weer een nieuwe strategie bedenken hoe je je tegenstander af moet maken.
Graphics in dit spel zijn ook heel mooi en vind ik ook belangrijk,daarnaast is het verhaal ook leuk het gaat tussen de core en arm troepen en het veroveren van het universum.

Goeie updates zijn aanwezig nog steeds weer nieuwe dingen die gemaakt worden en ook de mappen die we spelen komen er na 6 jaar nog steeds nieuwe bij.

Misschien een aanrader voor mensen die eens wat anders willen :)

Ik zelf hoor bij de top 10 spelers in de wereld van dit spel. (opschepmode) :P

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 December 2002 @ 08:30:
Als iemand het spel nog kent genaamd TOTAL ANNIHILATION dat is dus wat ik speel.
Ik speel het al 6 jaar en kan er niet vanaf blijven het blijft boeien telkens weer een nieuwe strategie bedenken hoe je je tegenstander af moet maken.
Graphics in dit spel zijn ook heel mooi en vind ik ook belangrijk,daarnaast is het verhaal ook leuk het gaat tussen de core en arm troepen en het veroveren van het universum.

Goeie updates zijn aanwezig nog steeds weer nieuwe dingen die gemaakt worden en ook de mappen die we spelen komen er na 6 jaar nog steeds nieuwe bij.

Misschien een aanrader voor mensen die eens wat anders willen :)

Ik zelf hoor bij de top 10 spelers in de wereld van dit spel. (opschepmode) :P
offtopic:
Speel je wel eens RA2??? Zo nee, waarom niet??

• notgib
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-10-2025

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Het belangrijkste aan een spel is dat het emotie afdwingt. Dat het wat met je doet, simpelweg. Zweet in de handen, spanning in je lijf of humoristisch, dat bedoel ik.

• _Mithrandir
  • Laatst online: 26-11-2024

_Mithrandir

tOOt TooT

Ik vind counter strike heel gaaf. Maar dit komt niet door graphics, verhaal of geluid, maar vooral omdat het een uitdaging is om beter te worden. Verder vind ik bij andere spellen vooral de graphics belangrijk en een goed verhaal maakt het spel er alleen maar beter op.

Verder is een spel helemaal gaaf als het onderwerp je interseert. Ik vind de 2e wereldoorlog nogal boeiend en daarom heb ik ook niet voor niets MOHAA. :)

At dawn on the fifth day look to the east

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Het is leuk als een spel er goed uit ziet, maar graphics zijn zeker niet het belangrijkste.

Ik speel af en toe nog steeds Transport Tycoon. Om nu te zeggen dat dat uitblinkt in grafisch geweld. Neuh, het is gewoon een gaaf spel.

Gameplay, dat is hoe lekker een spel speelt. Goede muziek hoort daar eigenlijk ook bij, want zonder goede muziek speelt een spel een stuk minder leuk. Hele opzwepende muziek bij een racespel bijvoorbeeld, geeft je het gevoel dat je 3x zo hard gaat, fantastisch.

Verhaal is ook belangrijk. Maar alleen op verhaal red het spel het niet. Gameplay komt eerst, dan verhaal. Een goed verhaal kan de gameplay versterken, omdat je dan niet alleen bezig blijft omdat het leuk is, maar ook uit interesse. Je wilt gewoon weten hoe het afloopt.

Halflife is het ultieme voorbeeld. De gameplay is bijna perfect, het verhaal het beste wat ik ooit gezien heb. De singleplayer campaign voor halflife is daarom echt absoluut fantastisch. En dankzij de gameplay blijft multiplayer ook boeien.

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Verwijderd

Ik vind verhaal, speelbaarheid, en mogelijkheden het leuks

(Morrowind :z)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 December 2002 @ 08:07:
wanneer ik fun heb...dan is een spel uber gaaf.
i second that.

simpel toch?

Verwijderd

RA2 als in redalert?

Heb wel command en conc. gespeeld.
Na 6 maanden nummer 1 tezijn geweest was het niks meer aan. :)

• In Search of Sunrise
  • Laatst online: 30-10-2020
wanneer een spel gaaf is?
allereerst moet de gameplay goed zijn. immers zonder goede gameplay is er weinig plezier aan te beleven.
Verder moet het wel leuk zijn en veel opties bevatten.
graphics komt ergens op een tweede plek.
geluid interesseert me niet zo.

specs

Verwijderd

Gameplay moet gewoon goed zijn, relaxte interface en dergelijke. Ik vind het bij single player ook belangrijk dat je wel het gevoel hebt dat je vooruitkomt in het spel, dat je bijvoorbeeld niet dagen lang zit te spelen voor een leveltje of iets dergelijks.

Tjah, leuke graphics zijn mooi meegenomen, maar ja, ik speel dus ook MUDs (text-based adventures), die hebben mooie graphics als je de moeite neemt text naar fantasie te vertalen.

Muziek zet ik altijd uit, 2 computers naast elkaar die worden gebruikt om te gamen, en als er dan muziek van een spel aanstaat is het alleen maar irritant voor de ander.

• doubleduh
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
hoe uitgebreider hoe beter... daarna: gameplay, graphics, geluid, enz

doe mij maar een flightsim :)

• Thomasje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-05-2024

Thomasje

Semacode

Ik vind een game gaaf als er een verhaal in zit, en niet er op los schieten want dat verveeld snel
Pagina: 1