Alcatel Speedtouch + Vigor2200E + bbned (DutchWeb)

Pagina: 1
Acties:

• Yoda
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-11-2025

Yoda

Can you feel it?

Topicstarter
Ik heb een probleem,....

Ik heb een bbned adsl aansluiting (via http://www.dutchweb.net/)

In het begin werkte dat goed. Splitter, ADSL modem, Vigor aangesloten, PC eraan. En Internetten maar, allemaal echt een eitje niets geen problemen.

Tot dat,...

Onlangs wilde Dutchweb het macadres van mijn router hebben (ze hadden nieuwe ipranges en er was het één en ander veranderd) Ok, macadres doorgegeven. Maar nu vliegt opeens zo'n 3 tot 6 keer per dag de internet verbinding eraf :(

Als ik op de Vigor kijk, heeft deze nog steeds een ip-adres, maar een reboot van de Vigor lost vervolgens wel het probleem op. Eerst dacht ik dat het een soort timeout was, maar het gebeurt gewoon op momenten dat er al wel dataverkeer is?!?

Gebeld met Dutchweb natuurlijk, maar ik heb dus mijn eigen modem (kheb geen hardware van hen) Dus ze geven geen support, opzich logisch natuurlijk, maar ik zit nu wel met een probleem dat er eerst niet was en nu wel (nadat ik mijn macadres door had gegeven)

Erg vervelend, en ik heb ff geen idee waar het aan kan liggen,...

Iemand anders misschien?
thnx alvast.

[ Voor 3% gewijzigd door Yoda op 11-12-2002 17:15 ]

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Is het mogelijk dat je ze opbelt en vraagt wat ze precies veranderd hebben ?
Dan is het makkelijker om het probleem te ontdekken.

En krijg je jou ip-adres via dhcp ?
Probeer dat ip anders eens vast in te stellen en kijken wat er gebeurt.

• Tooms
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-01-2025
Wat je ook kan proberen is (wanneer je de router via ethernet kaart aansluit) is het mac adres (in dos physical adres) van je ethernet kaart doorgeven en daaraan het ip adres op vastzetten, vaak is dat de oplossing. Dat moeten ze gratis doen want dat soort support geven ze weer wel. (tenminste zouden ze moeten doen).

• Warfare
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-03 12:51
[off topic] Yoda, mag ik vragen welke abonnementsvorm jij hebt van dutchweb?
Ik neem er binnenkort een een abo op en ben benieuwd of het snel is (8Mbit/512kb)
Alvast bedankt. [/off topic]

• Yoda

Yoda

Can you feel it?

Topicstarter
Tooms schreef op 11 December 2002 @ 17:33:
Wat je ook kan proberen is (wanneer je de router via ethernet kaart aansluit) is het mac adres (in dos physical adres) van je ethernet kaart doorgeven en daaraan het ip adres op vastzetten, vaak is dat de oplossing. Dat moeten ze gratis doen want dat soort support geven ze weer wel. (tenminste zouden ze moeten doen).
Wat ze nu volgens mij doen is dat ze het macadres van mijn router aan een ipadres van hen gekoppeld hebben zodat ik iedere keer dezelfde krijg. volgens mij gaat het dus wel via dhcp. Maar ik zou kunnen proberen om het adres er 'hard' in te zetten.

• Yoda

Yoda

Can you feel it?

Topicstarter
Warfare schreef op 12 december 2002 @ 11:58:
[off topic] Yoda, mag ik vragen welke abonnementsvorm jij hebt van dutchweb?
Ik neem er binnenkort een een abo op en ben benieuwd of het snel is (8Mbit/512kb)
Alvast bedankt. [/off topic]
Ik heb de 1024/512 variant, opzich ben ik er erg tevreden over, loopt als een trein. (Is natuurlijk ook gewoon bbned, dus sja volgens mij is dat altijd wel goed.)

Hoewel je bij de 2-8mbit varianten toch wel aardig wat snelheids verschil nog ziet tussen de verschillende providers:
http://www.speedsuite.net...s.asp?pi_id=120&co_id=841

• Tooms
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-01-2025
Yoda schreef op 13 December 2002 @ 00:32:
[...]

Wat ze nu volgens mij doen is dat ze het macadres van mijn router aan een ipadres van hen gekoppeld hebben zodat ik iedere keer dezelfde krijg. volgens mij gaat het dus wel via dhcp. Maar ik zou kunnen proberen om het adres er 'hard' in te zetten.
Hmm ja het werkt via dhcp weet ik. je krijgt door dat je mac-adres vastgekoppeld zit aan een ip adres op deze manier de gegevens binnen in je router. waarom hij er steeds uitvliegt weet ik niet, maar misschien dat het aan je instellingen van je router ligt. Moet daar niks aan veranderd worden. Als het goed is hebben ze een lijst liggen welke instellingen hoe moeten staan. Moet je die maar even opvragen en controleren. Voor de rest kan ik er weinig zinnigs op zeggen............
Pagina: 1