Toon posts:

Wijzigen Chello NIC Welke Site ?

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wat is de site waar je aan kan geven dat je een andere nic wil/gaat gebruiken IVM andere mac?

(search = kut -> Zoeken op "Chello nic" = "No topics were found containing your keywords. (no_topicmatch)", daarom maar niew topic)

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

provisioning.upc.nl. het kan ook via google, etc hoor.. anyway, zorg wel dat je proxy uit staat.
edit: en firewall - normaal gesproken kom je er meteen met elk adres dat buiten het interne netwerk valt. 'aps' 'chello.nl' of 'prov.upc.nl' moeten hier allemaal naar doorlinken. Ook 'www.tweakers.net' zou je die pagina moeten geven.

[ Voor 56% gewijzigd door SilentStorm op 11-12-2002 17:04 ]

Localhost is where the heart is

• Rattlehead
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-07 22:11
SilentStorm schreef op 11 December 2002 @ 17:02:
provisioning.upc.nl. het kan ook via google, etc hoor.. anyway, zorg wel dat je proxy uit staat.
edit: en firewall - normaal gesproken kom je er meteen met elk adres dat buiten het interne netwerk valt. 'aps' 'chello.nl' of 'prov.upc.nl' moeten hier allemaal naar doorlinken. Ook 'www.tweakers.net' zou je die pagina moeten geven.
Da's niet helemaal waar, als ik het verhaal van de topicstarter goed heb begrepen dan wil hij een nieuwe/andere NIC gebruiken voor zijn huidige internetverbinding.
Daar hij in Bornwird woont, wat onder kabelnoord valt, kun je gewoon je vaste ip-adres en dns gegevens enz. invullen in de netwerkomgeving. Dit omdat Kabel Noord geen modems aan netwerkkaarten koppelt en de verbinding dus in elke pc kan werken.

Bij UPC zelf zal men in dit geval de helpdesk moeten bellen om het MAC-adres van de oude NIC te verwijderen, zodat men thuis met de nieuwe NIC aps weer kan doorlopen. Dit komt omdat UPC de netwerkkaart aan het modem koppelt en het modem dus alleen is vrijgegeven voor die NIC en geen andere.

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-08 07:53

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Com21 in R'dam: geen idee
Com21 in rest: gewoon ip+dns+gateway instellingen op nieuwe pc invoeren
Terayon: vrijgeven ouwe pc, kabel ompluggen, vernieuwen op nieuwe pc
Motorola: Chello bellen OF modem 6 uur van de stroom laten (gegevens op gateway worden dan geflusht)
Future Networks: Chello bellen OF modem 6 uur van de stroom laten (gegevens op
gateway worden dan geflusht)
Cornerstone: Chello bellen OF modem 6 uur van de stroom laten (gegevens op
gateway worden dan geflusht)
Lancity: Chello bellen, die zetten het mac-adres opnieuw in de pjoeter
Elsa: Chello bellen OF modem 6 uur van de stroom laten (gegevens op gateway

worden dan geflusht)

Stond een keer hier op GoT :)

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
RZB schreef op 11 december 2002 @ 20:47:
Com21 in rest: gewoon ip+dns+gateway instellingen op nieuwe pc invoeren
Hmm, ik heb m'n chello kabel wel eens in m'n andere PC/netwerkkaart gedaan, maar dat deed het volgens mij niet.
Maarja, het kan ook zijn dat ik toch een config foutje had gemaakt, het zou namelijk best eens kunnen dat die kaarten nog op 100Mbit stonden. ;)

Overigens, op deze link vind je meer info:
http://www.chelloo.com/tips/nieuwmacadres.html

🌞🍃

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-07 16:55

jep

Best wel brak systeem als ik 't zo lees. Ik kan elke pc/laptop/nic/router op m'n utp'tje aansluiten. Netwerk-instellingen goed zetten en klaar..

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-08 18:57

Inderdaad :)
Met een belletje naar de helpdesk is het btw ook zo geregeld ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.