[WIN2K] regkey voor internet settings

Pagina: 1
Acties:

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:13

rammes

koekebakker 1e klas

Topicstarter
hoi, ik ben aan het uitvogelen hoe ik via kix kan instellen dat microsoft outlook (dus geen outlook express) kan instellen als standaard mail client. nu heb ik de volgende regel in de registry gevonden

hkey_local_machine\software\clients\mail daar kan ik de waarde default aanpassen het veld "data" kan ik aangeven wel pakket als default mail moet worden gebruikt... MAAR dat is hkey local machine.... als ik dat in mijn login script zet. moet dan niet de gebruiker admin zijn? om registry waardes aan te passen?

en is er niet een key in hkey_current_user???? (ik kan em namelijk niet vinden)

Ik zou het doen!

Verwijderd

heb je http://www.regedit.com al geprobeerd?

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

je kunt bij de instellingen van outlook ook instellen om ol express over te nemen. Zelf bij de wizard gebeurd dat al. (je kunt dit naderhand nog eens nalopen door de eigenschappen (rechtsclick) van outlook eens op te vragen. Daar staat onder andere deze instelling bij).

Localhost is where the heart is

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:13

rammes

koekebakker 1e klas

Topicstarter
ja maar ik kreeg daar geen goed antwoord :(

silentstorm.. ja dat weet ik maar het probleem is als volgt.. wanneer ik een win2k client heb gemaakt (ik gebruik ghost) en ik start outlook op dan vraagt hij of ik outlook als standaard wil gebruiken... JA dat wil ik maar die user heeft blijkbaar geen rechten want bij elke keer als ik het opstart vraagt ie het weer

[ Voor 80% gewijzigd door rammes op 11-12-2002 16:46 ]

Ik zou het doen!

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

ik heb nu geen outlook bij de hand, maar kun je niets vinden onder hkcu/software/microsoft/outlook ?

Localhost is where the heart is

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
stap 1 zet instellingen verkeerd
stap 2 exporteer met regedit hele regsiter
stap 3 zet instelling goed
stap 4 exporteer register opnieuw
stap 5 in dos box: fc register1.reg register2.reg > verschil.txt

als het goed is staat het nu ergens in verschil.txt, je moet het er ff tussenuitpeuteren maar het werkt wel..
Pagina: 1