novell 5.0

Pagina: 1
Acties:

• nmf
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-10-2025
een bestande server in een tree moet een nieuwe IP krijgen; heeft dit enige consequenties voor de tree? er is geen replica, wel een postoffice, verder is hij "schoon"... :?

Verwijderd

Nee, in principe niet. Niet voor NDS.
Kijk heb je SLP draaien? Daarvoor moet je wel even een en ander updaten.

Verwijderd

Kan gewoon ja. En goed bijwerken met service-packs... hoewel nw5.1 beter is....

• nmf
ok, thanxs... iets anders:
een nieuwe server met dezelfde novell 5.0 er op in een tree brengen via een isdn cisco 800 router - het lukt me niet, op de router is er aleen de tcp/ip geconfigureerd , de ipx dus niet. kan dit de reden zijn? Anders kan ik de nieuwe server vanuit mijn tree gewoon pingen (dus eigenlijk het probleem is : tijdens de instalatie kan de server een bestaande tree niet vinden!

Verwijderd

nmf schreef op 12 December 2002 @ 09:31:
ok, thanxs... iets anders:
een nieuwe server met dezelfde novell 5.0 er op in een tree brengen via een isdn cisco 800 router - het lukt me niet, op de router is er aleen de tcp/ip geconfigureerd , de ipx dus niet. kan dit de reden zijn? Anders kan ik de nieuwe server vanuit mijn tree gewoon pingen (dus eigenlijk het probleem is : tijdens de instalatie kan de server een bestaande tree niet vinden!
Heb je TCP/IP wel geladen in Novell ?

• nmf
ja

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
nmf schreef op 12 December 2002 @ 09:31:
dus eigenlijk het probleem is : tijdens de instalatie kan de server een bestaande tree niet vinden!
Volgens mij kun je tijdens de installatie ook ergens kiezen om het IP adres van je tree in te vullen als ie 'm niet kan vinden. (is in elk geval in nieuwere NW versies zo, 5.0 is voor mij wat lang geleden)

Dat zou dan wel moeten werken.

Verwijderd

Wou ik net zeggu....

• nmf
onno, je hebt gelijk; het is gelukt, bedankt
(IP nr van de root server + server id)
Pagina: 1