Ik heb hier dus een amd xp 1600 met transport schade. tijdens het transport is de koeler (zalman) er af gelazerd (leve de tpg) en bij het kantelen en/of draaien van de doos heeft deze losse koeler de processor beschadigd. er is een klein hapje uit de core van ik denk nog geen halve milimeter dik . nou gooien ze hier die processor weg en heb ik gezegd hem wel af te voeren nou is mijn vraag gaat deze proc het nog doen ! ik wil hem best wel proberen maar ik ben bang dat er een grote steekvlam uitkomt en dat mijn mobo dan ook stuk is. kan iemand mij vertellen hoe groot de kans is dat de proc het nog doet . ???
Kun je het 'binnenwerk' zien of niet
Check ook even de pinnetjes, die kunnen ook wel kaput zijn...
[ Voor 51% gewijzigd door pagani op 11-12-2002 16:29 ]
Volgens mij niet . maarja ik heb nog nooit een amd binnenwerk gezien dus weet niet hoe het eruit ziet .
pinnetjes zijn goed de processor zat namelijk ook nog gewoon in zijn socket.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2002 16:31 ]
Ik denk bij transportschade de winkel best wel verantwoordelijk kan worden gesteldjohnnyv.nl schreef op 11 December 2002 @ 16:44:
Vergeet niet het 'gat' op te vullen met koelpasta, en een tip: niet geleidende
[ Voor 6% gewijzigd door Termi op 11-12-2002 16:51 ]
Hij is van de winkel zoals ik het lees en hij mag de proc naar de 'distructie' brengenTermi schreef op 11 December 2002 @ 16:51:
[...]
Ik denk bij transportschade de winkel best wel verantwoordelijk kan worden gesteld. Bel eens de winkel op, en vraag is
Beter dan zelf prutsen , terwijl je garantie had (eigen ervaring
).
Verwijderd
tpg vergoed niet omdat de doos niet is beschadigd. de pc waar ie uit komt hebben wij aan een klant geleverd er is toen transportschade opgetreden ik een nieuwe proc erin gezet en de oude moest worden afgevoerd. dus gratis proccie. ik kan zo eventueel pics posten als dat helpt ?!!
err... die ziet er behoorlijk dood uit zeg maar
The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.
Best beschadigd... gewoon proberen.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Voor dat mensen het gaan vragen ik was thuis nog ingelogd als tm288712 ipv The_boogie_man ! nou niet meer.
Een hoekje? Holy shit... da's geen hoekje meer... Naja, je _kan_ het proberen, je mobo zal dr niet dood van gaan, maar als dat ding werkt,
aan AMD hoor
Verwijderd
Grote kans dat de cpu het gewoon nog doet ... Heb hier vaak zat hoekjes van duron's athlon t-birds af zien gaan en die procs werken dan vaak nog prima, OC-en is er dan echter niet meer bij. Gewoon proberen dus.
er zitten wel rechten op die fotoVerwijderd schreef op 11 December 2002 @ 21:36:
Als die proc nog werkt, verander ik mijn usericon door een pic van die proc!
Verwijderd
Nou als je het toch niet gaat proberen wil je hem dan zo in de huidige staat naar mij opsturen ?
Als ie dan werkt heb ik een mooie proc voor moeder's pc
ik gat hem denk wel proberen. het mobo waar ik op gaat testen was ook gratis dus tja ik durf het wel aan.
"Tweakers" die denken dat deze Proc. nog werkt nadat jullie de Pic's gezien hebben; Shame on You!
Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf
Verwijderd
is het een tray of een boxed? Maar zulke schade word niet vergoed door distributeurs en of winkels en door amd ook niet ......
Dit klonk nog redelijk positief...Verwijderd schreef op 11 december 2002 @ 16:25:
er is een klein hapje uit de core van ik denk nog geen halve milimeter dik.
... maar na het zien van de pics niet meer...
Die werkt echt niet meer...
[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.
100% zeker weten dat hij d00d is
heb ervaring met dode amds
(maar ook niet met zulke "gaten" in een core
)
heb ervaring met dode amds
Verwijderd
Om mezelf maar ff te quoten ... ik had die pics ook nog niet goed gezien ... maarre die doet het idd niet meer gok ik zo .. Maar op een gratis mobo is het toch leuk proberen, toch ?Verwijderd schreef op 11 December 2002 @ 21:43:
Nou als je het toch niet gaat proberen wil je hem dan zo in de huidige staat naar mij opsturen ?Als ie dan werkt heb ik een mooie proc voor moeder's pc
als er een hoekje af is van 1 mm is ie al zo dood als een pier (werkt bij klantenservice bekend pc bedrijf) echt echt waar een beschadiging die je soms niet eesn goed kan zien met je blote oog dan doet ie al niks meer...
hoekje er af (chipped core) is al een paar duizend transistors weg hoeveel denk jij dat je er mist.
Mobo en mem en zo blaas je niet op maar ik geef je 100% garantie dat die dood is
Sommige mensen....
Verwijderd schreef op 11 december 2002 @ 16:25:
Er is een klein hapje uit de core. Kan iemand mij vertellen hoe groot de kans is dat de proc het nog doet . ???
[ Voor 3% gewijzigd door ExcaliburDexter op 12-12-2002 09:25 ]
Genoeg gediscussieerd 
Het is overduidelijk dat de core hartstikke kapot is. De CPU zal gewoonweg dienst weigeren wanneer je deze op een mobo prikt. Punt.
Verdere afhandeling is echt tussen jou en de winkelier (en eventueel de TPG).
Het is overduidelijk dat de core hartstikke kapot is. De CPU zal gewoonweg dienst weigeren wanneer je deze op een mobo prikt. Punt.
Verdere afhandeling is echt tussen jou en de winkelier (en eventueel de TPG).
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()