Toon posts:

ADSL in UK - Onstabiele Ping

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik woon in de UK en heb een ADSL 512k connectie bij Zen Internet. Download rates zijn goed @ 58 kb/s.

Mijn probleem is dat mijn ping erg onstabiel is schommelt tussen de 65 en 200. vooral in de avond is het erg.
Ik heb hun helpdesk opgebeld en die kerel vond het heel slecht en vroeg of ik me ADSl aan de hoofdtelefoonlijn had aangesloten, of ik router/usb/pci modem had.
Ik heb dus een PCI ADSL modem in een pc met AMD XP 1600+, 256 mb SDR-Ram en windows 2000 pro(ook geprobeerd bij XP 1900+ 512DDR pc en zelfde resultaat). Hij zei dat die pci modem misschien de oorzak was van mijn problemen want het gebruikt de CPU(6% volgens boekje). Hij raadde mij aan om een router te kopen, maar ik wil voordat ik dat doe zeker zijn dat ik mijn geld niet zomaar uitgeef aan iets wat mijn problemen niet gaat oplossen.
We hadden hier wat problemen met MTU en RWIN. BT(zorgt voor alle infastructuur) had hun routers op MTU van 1458 en Iedereen had standard op 1500 dus het veroorzaakte wat problemen. Ik heb het nu op 1458 wat optimaal is volgens mijn provider, ook staat mijn RWIN op 12762 (Rwin maakt bij mij niet erg veel uit)

De pc met connectie gebruik ik als 'server pc' maar mijn vader doet af en toe emails en solitair enzo.

AMD XP 1600+
256mb SDR ram
Connexant PCI ADSL modem (van E-TECH)
Maxt0r 7200 rpm 30 GB
TnT2 Ultra
PC Chips mobo(welk precies weet ik niet)
Windows 2000 pro

Ik had ook gekeken bij System information(engelse OS) en er was een IRQ conflict/sharing tussen:

SiS 7001 pci to USB openhost controller (2X)
Connextant Accessruner PCI Arbitration Device
Connextant Accessruner PCI ADSL Interface
NVidia Riva TNT2
SiS 7018 Audio driver (ingebouwd audio)
SiS 900 PCI Fast Ethernet Adapter(ingebouwd ethernet)

Allemaal op IRQ 11 - Ik weet niet of dit een probleem is en een onstabiele ping zou veroorzaken.

Dit probleem heb ik al sinds October en ben het een beetje zat eigenlijk. Ik wil dit eens oplossen want mijn verbinding is voor spellen zoals Counter-strike onbruikbaar. Ik had ADSL genomen na een jaar ISDN te hebben gebruikt, waarmee ik een ping van 70 kon halen. Die ADSL zou toch veel beter moeten zijn dan ISDN?

Alvast bedankt

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Misschien is het een idee om een router van iemand te lenen die bij je in de buurt woont. (Als deze mogelijkheid bestaat).
Je kan dan testen of het probleem verholpen is en dan weet je ook gelijk waar het probleem ligt.

En dat irc conflict, misschien is het handig om op te lossen dan weet je zeker dat daar het probleem niet ligt. Je zou kunnen proberen (als dat kan) om de adsl modem op een vrij irq te zetten.

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:41

RammY

Dát!

Welkom op GoT :9
Check je bekabeling of daar misschien iets niet in orde is... Anders probeer je wat [Airwolf] zegt... Maar ik denk niet dat de probleemen daarmee zijn verholpen...
Ik denk toch dat de problemen bij je ISP liggen.... Vergelijk het anders eens met andere ISP's....
En wat dat IRQ conflict betreft denk ik dat het aan je videokaart ligt of aan die connextant dingen... Want de rest van SiS moet goed samen kunnen werken.. Dat zit namelijk ook op de ECS-K7S5A (waar ik ook een bezitter van ben :) )

[ Voor 53% gewijzigd door RammY op 11-12-2002 17:47 ]

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks

Helaas kan ik niet aan een router komen zonder er een te kopen. Misschien dat ik er een kloop, als er verbeteringen zijn dan hou ik em, zo niet dan breng ik terug:P

Ik zal ff dat IRQ gebeurem proberen.

Bekabeling ziet er goed uit, kabel van 4 meter direct direct naar pc.

ISP: IK denk eigenlijk dat het ook aan hun ligt maar dat denken zij niet. iK had die isp gekozen omdat het een van de beste was. Maarja ik zal door blijven zeuren bij hun helpdesk wat alleen van 9 am - 5 pm maandag - vrijdag open is(onhandig eigenlijk aangezien dat werktijden zijn)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2002 19:22 ]