[DOMEIN] Inloggen via router.

Pagina: 1
Acties:

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 14:39
Wij hebben een NT4 domein op de hoofdvestiging. We hebben ook nog twee kleine(2-3 pc's) vestigingen die bij ons kunnen komen via een isdn-router.
Is het mogelijk dat deze pc's ook op ons domein kunnen inloggen zonder dat we daar een NT-server neer moeten zetten??
Zo ja, hoe doe ik dat? Zo nee, moet ik dan een NT4 server daar neerzetten en een trust relatie maken?

Hail to the king baby!

• Nowhereman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-07 23:00

Nowhereman

Ygenweis

Je zult een nt server neer moeten zetten met een trust. (VPN-netje oid). En er dan voor zorgen dat de router dit allemaal toestaat ;)

-Pwn the day-

Verwijderd

1. ze bellen direct in? of via vpn?
2. of bellen ze in bij isp en kunnen via internet bij de hoofdvestiging komen (ik bedoel dan geen vpn...)?

in geval 1 is het in principe wel te doen, maar het is zeker aan te raden (performance) om op de locaties een server neer te zetten (bdc).

• urk_forever
Verwijderd schreef op 11 December 2002 @ 16:08:
1. ze bellen direct in? of via vpn?
2. of bellen ze in bij isp en kunnen via internet bij de hoofdvestiging komen (ik bedoel dan geen vpn...)?

in geval 1 is het in principe wel te doen, maar het is zeker aan te raden (performance) om op de locaties een server neer te zetten (bdc).
We hebben 3 Cisco routers, 1 op de hoofdvestiging en 2 op de kleine vestigingen. De routers op de kleine vestigingen zijn zo geconfigureerd dat als ze op internet moeten dat ie verbinding voor internet maakt en als ze op de hoofdvestiging moeten zijn dat ie dan op de router op de hoofdvestiging inbelt

Hail to the king baby!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 21:44

Arno

PF5A

Nowhereman schreef op 11 December 2002 @ 16:04:
Je zult een nt server neer moeten zetten met een trust. (VPN-netje oid). En er dan voor zorgen dat de router dit allemaal toestaat ;)
offtopic:
De TS wil GEEN NT server neerzetten en dus ook GEEN trust.

Voor de TS: als je je clients voorziet van een LMHOSTS of HOSTS file met de domain controllers aan de andere kant van de wan link, is dit prima mogelijk; snel is echter anders.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• urk_forever
Traag schreef op 11 december 2002 @ 16:15:
[...]
offtopic:
De TS wil GEEN NT server neerzetten en dus ook GEEN trust.

Voor de TS: als je je clients voorziet van een LMHOSTS of HOSTS file met de domain controllers aan de andere kant van de wan link, is dit prima mogelijk; snel is echter anders.
Dit werkt niet goed, heb even getest met een 98 machine. Heb in de host file het ip adres van de PDC aan de andere kant gezet en toen proberen in te loggen maar krijg dan een "Kan geen domein controller vinden..." foutmelding, kan trouwens wel op de PDC komen.

Hail to the king baby!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:13

rammes

koekebakker 1e klas

het beste is een BDC er neer te zetten

Ik zou het doen!

• urk_forever
ok, weet ik voldoende. Zo'n bdc, hoe vaak synchroniseert hij de sam met de pdc? Dat is toch eens per kwartier, kan dat ook ingesteld worden?

Hail to the king baby!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:13

rammes

koekebakker 1e klas

ja vaak is dat per kwartier.. maar als ik hier iets aanpas op de PDC (repl dir ofzo) staat het er binnen 2 minuten op

Ik zou het doen!

Verwijderd

urk_forever schreef op 11 December 2002 @ 16:30:
[...]

Dit werkt niet goed, heb even getest met een 98 machine. Heb in de host file het ip adres van de PDC aan de andere kant gezet en toen proberen in te loggen maar krijg dan een "Kan geen domein controller vinden..." foutmelding, kan trouwens wel op de PDC komen.
hehe je zal ook de serverrecords toe moeten voegen (zie support.microsoft.com)

of zoals ik al zei een bdc neerzetten met wins en de wins repliceren met het hoofdkantoor...

Verwijderd

urk_forever schreef op 11 December 2002 @ 16:37:
ok, weet ik voldoende. Zo'n bdc, hoe vaak synchroniseert hij de sam met de pdc? Dat is toch eens per kwartier, kan dat ook ingesteld worden?
nope... dan zal je moeten upgraden naar win2k :)
Pagina: 1