Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

optrex dmf5003

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb uit een copieermachine deze grafische LCD gehaald en wil hem gebruiken voor de siemens MMPC.de hardware is klaar en dat loopt ook.
maar de software is een probleem.ik heb bijv. powerLCD geprobeerd maar dan is de resolutie niet goed.powerLCD werkt met 240X128 terwijl de dmf5003n een resolutie heeft van 160X128.hij slaat nu op het display stukken over dus 5 pixels beeld en dan 3 pixels slaat hij over.dat op het hele beeld.wie kan mij hier verder mee helpen of heeft tips om dit op te lossen?

• SmauG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2022
:( prgje soeken op andere res.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb me de pl**r*s gezocht naar een passende prog maar ze werken allemaal op 240X128.
heb je mischien ook een naam van zo'n progje?

• Bart_Banaan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

Dat BMP-Proggie van XeriX hier onder 'software' kan je instellen voor andere resoluties.

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-11 19:48
Dat van die pixels overslaan zou wel eens te maken kunnen hebben met het aantal pixels dat een character gebruikt. Daar zijn bij dit soort displays meestal 2 settings voor. Alle hier gemaakte software gaat uit van 6 pixels. Misschien heef jou display een andere instelling. Dit wordt gedaan in hardware door een bepaalde lijn aan +5 of 0 te hangen.
Voor zover ik weet zou bij een verkeerde resolutie gewoon maar een deel zichtbaar zijn, en niet het effect dat jij beschrijft.
Als je er echt niet meer uitkomt zou ik daar een testje voor kunnen schrijven.

----edit----
Stukje uit de datasheet wat ik bedoel (zijn dus 2 settings)
FS1 Font Select 6x8 font: FS1=“H” 8x8 font FS1=“L”
MD2 Mode Select 40 columns MD2=“H” 32 columns MD2=“H”

Meesten gebruiken 6x8 font 40 columns

[ Voor 20% gewijzigd door Martkrui op 11-12-2002 20:10 ]

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Verwijderd

Topicstarter
kewl..
Dr.DNA had gelijk.. de pixels stonden verkeert.hij stond fabrieksmatig op 8X8 en heb hem nu op 6X8 gezet.de colums moet op 32 blijven staan anders werkt het niet..
thanks..
nu de volgende probleem:
ik heb getest met powerLCD die 240X128 is maar het display is maar 160X128.
de hoogte klopt alleen de breedte niet.
omdat ikzelf geen prog. ervaring heb kan ik zelf geen progje schrijven,maar mischien is er een progje dat ong. hetzelfde is als powerLCD met een andere resolutie.in ieder geval een progje die winamp op het schermpje laat zien.weet iemand hier een progje voor?

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-11 19:48
Kan je bij PowerLCD niet zelf de schermen her-definieren ? Kan je daar niet alles zo zetten dat het op je scherm past ?

Mijn eigen progsel (JaCoMu) is ook niet wat je zoekt, want dat is meer gemaakt om stand alone te werken, dus de player te besturen dmv het lcd en wat knoppen..

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Verwijderd

Topicstarter
jammer genoeg niet..de enige instelling is dat je kunt kiezen tussen een sed1330 en een t6963c controller..
Pagina: 1