Toon posts:

brother of hp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik moet voor een klant een laserprinter leveren, maar nu twijfel ik (en hij dan dus ook) tussen brother en hp. Van HP weet ik dat ze extreem betrouwbaar zijn, maar hoe zit dat met brother???

Verwijderd

wat is je budget en wat verwacht je van de printer.
wij willen graag wat meer informatie anders komen we niet snel tot een zinnig antwoord!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:26

sus

is druk :+

ikzelf heb goeie ervaringen met de HP's, en wat mindere met de brother's. Die laatsten hadden (bij ons op school iig) nogal vaak dat het papier vast liep in de rol. Dus moest je dat hele ding open maken. Is een aantal keren een monteur voor geweest.

Op een gegeven moment is het allemaal vervangen voor HP's, en die hebben zonder problemen gedraait (en doen ze nu nog).

Ook op de diverse kantoren waar ik heb gewerkt (via uitzendbureau) heb ik betere ervaringen met hp dan met brother.

Voor mij zou de keus dus snel gemaakt zijn. HP <punt>

Verwijderd

Topicstarter
het budget maakt niet zo veel uit, maar de prijs/kwaliteit moet goed zijn. Het is voor de baas van mijn broer en die heeft geen verstand van computers e.d. en hij wil gewoon iets hebben wat goed werkt zonder problemen. Het is ook nog de vraag of het een All-in-one laserprinter wordt of een gewone laserprinter en een losse fax, maar ik wilde alleen weten hoe brother over het algemeen bekend staat, want dat weet ik dus niet...

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 18:57

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik heb ervaring met 2 brotherlaserprinter (je zou ze praktisch dezelfde kunnen noemen): de HL730 en de HL760

Ik ben dik tevreden over die dingen.

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

brother weet ik niet of die goed zijn, maar ik heb zelf hele goede ervaringen met HP.
we hebbe ook een all-in-one geval van HP (scanner/printer/fax/kopieren) en die doet het net zoals de lose HP printer dus perfect, nooit geen problemen met dat ding.
Je had het ook over dat je mischien een all in one apparata ging nemen, ik vind die dingen erg handig maar het heeft net zoals alle aparaten voor en nadelen.
Voordeel: je hebt maar 1 apparaat die een hoop functies heeft waardoor je aardig wat ruimte bespaart.
Nadeel: als een van de dingen kapot is moet je mischien toch nog iets los gaan kopen.

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:16

-ET-

Phone Home

wfvn schreef op 11 December 2002 @ 19:55:
Ik heb ervaring met 2 brotherlaserprinter (je zou ze praktisch dezelfde kunnen noemen): de HL730 en de HL760

Ik ben dik tevreden over die dingen.
Wij hebben op ons werk hl 760 1440 en 12** gehad. Wat bij ons het grootste probleem was, dat als hij over de 250 pagina's achter elkaar moest printen dat hij problemem kreeg met zijn papier doorvoer. De 760 heeft overigens niet zo heel veel geheugen. dus 2 grafische afbeeldingen na elkaar lukt niet.

Verwijderd

Ik denkd at brother en HP beiden goede prestaties/kwaliteit leveren
Bij ons op de Hogeschool staan ook alleen maar hp's en die werken vrij goed

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

-ET- schreef op 11 December 2002 @ 20:04:
[...]

Wij hebben op ons werk hl 760 1440 en 12** gehad. Wat bij ons het grootste probleem was, dat als hij over de 250 pagina's achter elkaar moest printen dat hij problemem kreeg met zijn papier doorvoer. De 760 heeft overigens niet zo heel veel geheugen. dus 2 grafische afbeeldingen na elkaar lukt niet.
Ik heb nog nooit problemen gehad met die 2 machines. echt gewoon GEEN problemen. Niet met de doorvoer, niet met afdrukken.... (owkee... uiteraard wel het probleem van de lege toner... en een versleten drumunit... maar dat mag ook wel na een flinke vracht papier)

En wat betreft dat geheugen: De 730 heeft weinig geheugen ja. De 760 heeft ook niet veel maar na een uitbreiding van 8MB (naast de standaard 1MB) heb ik nog nooit 1 opdracht gehad die niet verwerkt kon worden.

[ Voor 9% gewijzigd door WFvN op 11-12-2002 20:17 ]

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:16

-ET-

Phone Home

wfvn schreef op 11 December 2002 @ 20:16:
[...]

Ik heb nog nooit problemen gehad met die 2 machines. echt gewoon GEEN problemen. Niet met de doorvoer, niet met afdrukken.... (owkee... uiteraard wel het probleem van de lege toner... en een versleten drumunit... maar dat mag ook wel na een flinke vracht papier)

En wat betreft dat geheugen: De 730 heeft weinig geheugen ja. De 760 heeft ook niet veel maar na een uitbreiding van 8MB (naast de standaard 1MB) heb ik nog nooit 1 opdracht gehad die niet verwerkt kon worden.
tja oke dat is zo maar ik ging uit van de standaard.

Wij hadden ze in de bouwmarkten staan (gamma,karwei) en we hadden toch minimaal 1 bouwmarkt per dag aan de telefoon dat de printer weer stond te bokken. Nu hebben we oki's (geen verbetering overigens :X)

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Gaat er veel mee geprint worden? Wat wil men ermee printen? Alleen text, of af en toe ook een grafiek of ander grafisch gedoe?

Ik heb ervaring met een Brother HL1030, 1230, en 1470NLT. Met name die laatste is ideaal voor grotere bedrijven omdat er een extra tray bij zit en omdat hij een netwerkaansluiting ingebouwd heeft. Bij de Brothers heb ik persoonlijk nooit problemen gehad behalve het noodzakelijke onderhoud, 'k heb verder ook weinig klachten gehoord erover. Gaat er écht veel geprint worden, neem dan een HP, die zijn toch vaak gewoon duurzamer. All in one zou ik alleen nemen in een thuiskantoor met weinig ruimte, voor in een bedrijf kun je beter een losse printer en fax hebben :)

Als je ff wat meer info geeft over budget (500/1000/2000 euro?) en hetgene wat ermee geprint gaat worden kan ik je specifieker helpen :)

Verwijderd

Ik vind het grote voordeel van de 760 dat ie juist géén papierstoringen geeft. Hij vreet eigenlijk alles. Nadeel van de 760 vindt ik dat ie na verloop van tijd een grijszweem op het papier zet terwijl de drum nog lang niet aan de avond is...

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-08 20:38

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Persoonlijke ervaringen:
kleine hoeveelheden: Brother
grote (bedrijfs) printer: HP

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op 11 december 2002 @ 22:04:
Ik vind het grote voordeel van de 760 dat ie juist géén papierstoringen geeft. Hij vreet eigenlijk alles.
Geen normale sheets :+ ;) (nee, ik heb geen ervaring.... gelukkig). Absoluut een zeer sterk punt van dat ding
Nadeel van de 760 vindt ik dat ie na verloop van tijd een grijszweem op het papier zet terwijl de drum nog lang niet aan de avond is...
Die grijszweem komt me bekend voor. 1x eerder gehad, en hij begint nu ook weer.
Alleen hoe weet jij/denk jij te weten dat die drum dan nog niet aan de 'avond' toe is (zoals jij het uitdrukt)?

Ik weet wel dat ik inmiddels vrachten papier door dat apparaat heb gedrukt

Verwijderd

Met een bepaalde toetscombinatie kun je zien hoever de drum al heen is. Je krijgt dat een uitdraai met een zwarte balk waarin de levensduur in procenten staat aangegeven. Welke toetscombinatie dat iis, weet ik ff niet.

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Heb zelf uitstekende ervaringen met brother laserprinters (HL760, 1060, 1260, 1660, 1270, 1440, 1250n)

die dingen draaien gewoon goed, heb er weinig gezien die dusdanig defect waren, dat ze niet meer gefixed konden worden

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op 12 december 2002 @ 18:02:
Met een bepaalde toetscombinatie kun je zien hoever de drum al heen is. Je krijgt dat een uitdraai met een zwarte balk waarin de levensduur in procenten staat aangegeven. Welke toetscombinatie dat iis, weet ik ff niet.
Moch.... al draai ik totdat hij niet meer print omdat de toner leeg is, kan ik nog weer flink verder printen als ik de drumunit met toner er even uit haal, heen en weer schud (horizontaal) en vervolgens weer terug plaats.

Die toetsencombinatie die je toner-niveau aangeeft (combinatie weer ik zo ook niet meer... hoewel; m'n HL760 heeft maar 1 knop :+ zal dus wel zijn 'knop ingedrukt houden en dan de powerknop op 1 (aan) zetten') is dus niet echt nauwkeurig.
Maar op zich niet zo erg; zodra hij het niet meer doet kan je 'op reserve gaan rijden' :+

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er al uit jongens!!! het gaat de HP laserjet 3330MFP worden. Hij gaat gebruikt worden om kentekenbewijzen mee te printen in een garagebedrijf en hij moet echt probleemloos zijn en dan leek mij na jullie reacties de HP de betere oplossing. Het geld maakte hem nix uit, hij wilde alleen een tijd vooruit met die printer.

In ieder geval erg bedankt voor jullie hulp!!
Pagina: 1