Toon posts:

[bootloader] 2 os'en?!

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Win2k geinstalleerd en had Win98 als donor maar heb schone installatie gekozen en over de win98 donor heen installed en de c schijf zelfs naar nfts geconverteerd. maar nu bij opstarten van pc beweert de bootloader dat er 2 windows systemen opstaan terwijl de oude helemaal weg is...
hoe krijg ik het voor elkaar dat ie gewoon win2k boot zonder eerst 30 seconden de tijd om een keuze te maken :(

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:35
Je boot.ini aanpassen. Op de MSKB kun je vinden wat waarvoor staat..

hint: timeout=0

[ Voor 19% gewijzigd door Krypt op 11-12-2002 15:42 ]

Pvouput live

Verwijderd

'k zou niet de boot.ini aanpassen, maar het gewoon via System Properties --> Advanced --> Startup and Recovery veranderen. Je kunt hier opgeven hoe lang het bootmenu wacht, en w2k eventueel direct laten booten (dus dat je het menu niet meer te zien krijgt..

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:35
Dan pas je dus ook je boot.ini aan.. heb niet gezegd hoe je die boot.ini aan moet passen :)

Verwijzing naar de MSKB staat er niet voor niets..

Pvouput live

Verwijderd

OK, bedoelde ik dus eik ook.
Wat ik dus wilde zeggen is dat je liever niet direct in de boot.ini file moet gaan zitten editten..

Verwijderd

Topicstarter
hmmm ik had 'm dus fout geedit en nu krijg ik steeds een bericht van dat boot.ini fout is en dat ie maar gewoon uit C:\winnt start :/

hoe zou de boot.ini er uit moeten zien met alleen een os op C:\WinNT?

Verwijderd

Dit had je kunnen voorkomen met de bovenstaande truuk.
However, de originele (un-eddited) versie van boot.ini

--------------------(cut here)---------------------------------
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT="Microsoft Windows 2000 Professional" /fastdetect
--------------------(cut here)---------------------------------

Verwijderd

Topicstarter
thnx maar ik snapte niet wat Krypt bedoelde met MSKB :P

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Microsoft Knowledge Base, staan heel nuttige dingen in. Misschien moet je eens een kijkje nemen in onze WOS FAQ, daar staan een aantal linkjes naar documenten die in de MS KB staan, tevens is hier MS Knowledge Base link te vinden. Ook in het stappenplan staat hij genoemd.

En ik geloof dat dit met FAQ ( http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/560372#3 en http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/560372#24) best uit te vogelen is.

Succes :)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.