Ik ben bezig met software voor mijn EPIA DVD player. Ik heb nu een autorun groggy draaien dat scripts kan uitvoeren zodra er een DVD, audio- of data-CD in de player wordt gedaan (automatisch dus). Script's voor DVD-player en audio player heb ik al. Als het een dada cd moet ie kijken wat er op de cd staat: Als er mp3 op staan moet ie xmms opstarten (xmms -p /dvd/*.mp3 iod). Als er avi's opstaan moet ie xine opstarten (xine -pfg /dvd/*.avi), en als er m3u's opstaan weer xmms (xmms -p /dvd/*.m3u). Eventueel wordt dit nog uitgebreider, maar dit is de basis.
Ik had zo ongeveer het volgende shell scriptje bedacht (syntax kan niet helemaal kloppen maar dat boeit even niet):
Wat is nu het probleem: Als er een mp3, avi of m3u bestand op de cd-rom staat, is alles oke. Als het er echter meer zijn, krijg ik de foutmelding dat er te veel argumenten worden meegegeven in de if's. Hoe moet ik dit nu doen? Ik heb geen expert in shell scripts, en heb al overal gezocht maar niets gevonden, dus ik vraag het maar ff.
Ik had zo ongeveer het volgende shell scriptje bedacht (syntax kan niet helemaal kloppen maar dat boeit even niet):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| #!/bin/sh if [ -e /dvd/*.mp3 ]; then xmms -p /dvd/*.mp3 else if [ -e /dvd/*.m3u ]; then xmms -p /dvd/*.m3u else if [ -e /dvd/*.avi ]; then xine -pfg /dvd/*.avi fi |
Wat is nu het probleem: Als er een mp3, avi of m3u bestand op de cd-rom staat, is alles oke. Als het er echter meer zijn, krijg ik de foutmelding dat er te veel argumenten worden meegegeven in de if's. Hoe moet ik dit nu doen? Ik heb geen expert in shell scripts, en heb al overal gezocht maar niets gevonden, dus ik vraag het maar ff.
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?