Toon posts:

[Flash MX] .fla 's koppelen met elkaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
Ik ben een redelijke n00b met Flash MX dus ik heb mezelf in de nesten gewerkt.
Ik heb een .fla file met een preloader erin. En een .fla file met mijn website.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat alle items van de website .fla incl die in de Timeline staan gecopieerd worden naar de Preloader .fla? 8)7

Ik kan de items wel kopieren en plakken maar de Timeline lukt me niet. Het importeren van .fla files kan ook niet, alleen .swf.

Wie kan me helpen hiermee.

Alvast _/-\o_

Brinta

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:35
Waarom wil je die kopieren dan?

SHFT-CTRL-C en SHFT-CTRL-V werken btw iets beter met timeline-items
(ie keyframes, tweens etc)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan geen items uit de timeline kopieren en plakken. Dat doet ie niet.

• Willem
  • Laatst online: 22:35
En dat wil je dus wel?
Dan zeg ik: probeer CTRL-SHIFT of CTRL-ALT kopieren ipv de normale manier.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Flash n00b: je kan toch één movie (.swf) maken van meerdere fla's?

Verwijderd

Topicstarter
Willem: ik wil graag alle lagen in het ene .fla bestand kopieren naar een ander .fla bestand. helaas werkt het niet met die toetsencombinatie.
In een ander forum vertelden ze me om rechts-te-klikken en dan copy layers te kiezen. ik heb helaas die optie er niet bij zitten. Ik gebruik Flash MX

Verwijderd

Topicstarter
Geeltje... hoe doe ik dat dan? Dat wil ik eigenlijk niet, maar als er geen andere mogelijkheid is...

Verwijderd

<zegookmaarwat>
kweet niet hoeveel je al in die tweede hebt staan, maar is hetgeen optie om die .fla file waarvan je alles wilt hebben gewoon onder een andere naam op te slaan en daarmee verder te gaan?
</zegookmaarwat>

Verwijderd

Topicstarter
maar dan moet ik eerst een fla file krijgen waar alles instaat. En dat probeer ik nu..

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 10:08

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

sjonge, dit gaat best nergens over,

iemand al gedacht aan LoadMovie(eenInstance, "uwdoopstefla.swf"); ?!

dan gebruik je je preloader als host voor je echte swf en kun je met getBytesLoaded en getBytesTotal fijn de bitjes en bytjes uitlezen en richting je joeser huffen met en dope designtje (en lees ook eens een tutorial)

Stoer; Marduq

Verwijderd

Topicstarter
Klingt intressant. Maar nu nog in verstaanbaar Nederlands please.. en misschien met een kleine uitleg

• Dark Blue
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Xangadix bedoelt waarschijnlijk het volgende:
- jij probeert nu allemaal Fla's bij elkaar te plakken, en daar 1 grote Fla van te maken zodat je die naar SWF kunt exporteren.
Xanga zegt:
- als je nu 1 Fla opent, die met je preloader (want dat is het begin)
- de andere Fla's exporteer je naar swf
- Vanuit preloader.fla roep je met bovenstaand commando de daarop volgende .swfjes aan

Helaas kun je dan niet meer alles tegelijk bewerken, maar je kunt wel telkens je tweedefla.swf en derderfla.swf 'bijwerken' en weer onder hun oude naam opslaan; dan zou preloader.fla je bijgewerkte versie moeten laden neem ik aan.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Topicstarter
dan heeft een preloader toch helemaal geen zin meer? Die laadt het geheel op en toont de vooruitgang. Als je na de preloader nog een 2 of 3-tal .swf bestanden moet laden, dan worden die toch niet getoond |:(

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

• Dark Blue
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ja maar bij het starten van de preloader kun je toch al een movie loaden, maar nog niet laten zien? Hij hoeft hem toch niet direct af te spelen?
En wanneer hij de swfjes geladen heeft, is de preloader klaar... mis ik nou gewoon iets?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een preloader van 45 k... en een site swf van 1 mb.. dat werkt toch niet?

Verwijderd

Topicstarter
Dark Blue... hoe maak ik zoiets zoals jij zegt?

• cjs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

cjs

Macromedian

Verwijderd schreef op 11 december 2002 @ 15:38:
Willem: ik wil graag alle lagen in het ene .fla bestand kopieren naar een ander .fla bestand. helaas werkt het niet met die toetsencombinatie.
In een ander forum vertelden ze me om rechts-te-klikken en dan copy layers te kiezen. ik heb helaas die optie er niet bij zitten. Ik gebruik Flash MX
Selecteer de betreffende frames in de tijdlijn, de balk met de frame-symbolen dus. Dan kun je met rechts-klikken op de geselecteerde frames de optie 'copy layers' kiezen. Je dus hoeft niets te selecteren op de stage, maar alleen in de tijdbalk!

Gemiddelde Nederlanders zijn maar halve Nederlanders.

Verwijderd

Topicstarter
aha!! Dat werkt inderdaad.. _/-\o_ alleen nu heb ik er een probleempje bij :r. Ik had in mijn website een aantal stops ingelast. Dan kon je dus op een button klikken en dan speelde ie een bepaald stuk af en dan stopte de tijdlijn.
Die stops staan er nog steeds in.. maar helaas werken ze nu niet meer. Is daar nog iets aan te doen?

Ik heb daarmee geexperimenteerd, maar ik heb daar nog een vaag probleempje mee.
Ik maak een layer aan. En een keyframe ingevoegd op zeg maar 10. Als ik nu een keyframe invoeg op 9 en ik hang daar bij actions een STOP aan. En ik ga op het begin van de tijdlijn staan en ik druk enter.. dan stopt de tijdlijn daar niet en gaat er overheen. :?
Nu heb ik een fla van iemand gesloopt en die had die stops er wel goed instaan. Ik heb de twee fla's bekeken. En die waren in mijn ogen identiek. Maar toch stopt de tijd bij mij niet bij de stop-action. 8)7

Weet iemand hoe dit wél moet?
Ik kan desnoods de fla opsturen...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2002 16:49 ]

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 10:08

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

jah, CTRL + ALT + C, en CTRL + ALT + V, werkt ook om frames te copy/pasten

Wat ik inderdaad met die preloader bedoel is dat je een host kan maken (in essentie een lege .fla) die alle andere clips 'host', aanroept dus. Dan kun je binnen die eerste fla opvragen in hoeverre de ingeladen swfjes (al geexporteerde fla') ingeladen zijn en dus mooie preloaders bouwen die zichzelf langzaam vullen (je kunt immers het aantal ingeladen bitjes afrtrekken van het aantal totale bitjes) Op die manier heb je dus een perfecte preloader; dat gaf ik aan.

voorts:

in flash zelf pakt ie alleen het actiescript als je dat aan zet in je control window; als je op CTRL+enter drukt (exporteren/previewen) en hij doet het nog steeds niet dan heb je waarschijnlijk een tikfoutje gemaakt.

En ik wil toch echt even kwijt (no flamebite) dat dit toch echt tutorial werk is, ik vindhet helemaal niet erg om mensen te helpen, maar ik heb het gevoel dat je echt niet hard zelf gezocht hebt; je kennis van flash is gewoon nog niet toereikend voor dit soort animaties, dus ik raad je aan even de lessons door te lopen daar worden dit soort dingen in behandeld (CTRL + ALT +C, CTRL + ALT + C, CTRL F8... dat soort dingen staan er allemaal in)

als het nou nog niet werkt moet je idd even het fla'tje opsturen :)

Stoer; Marduq

Pagina: 1