Toon posts:

[FLASH] newby movie vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben nu een dag of 3 bezig om het volgende voor elkaar te krijgen en het wil maar niet lukken, waarhschijnlijk is het gewoon een dom iets wat ik over het hoofd zie, maar goed uiteindelijk toch maar vragen.
Wat ik wil is het volgende ik heb een movie gemaakt met allemaal buttons, dat moet mijn menuutje worden als ik nu op zown button druk wil ik dat hij een andere movie start. Nou heb ik ontdekt dat het met _root.gotoAndPlay(x) kan wanneer je tween zich bevind in de de root scene, maar het betreft een losse movie genaamd mborder die ik wil starten. Wanneer ik deze probeer te benaderen met ../mborder geeft hij aan dat hij hem niet kan vinden. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, bvd

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:26
Een movie in Flash, over een externe .swf?

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
neej tis een interne movie object, zoals je ook buttons en graphics kunt maken kun je ook movies maken

<edit>
wat het nu is staat op www.kickuh.net/newsite1
het menuutje staat er al en als je dus op een knop binnen dat menuutje drukt (behalve menu zelf ;) moet er een nieuwe animatie beginnen maar dat wil niet echt lukken
</edit>

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2002 15:32 ]

Verwijderd

heeft je movie wel een instancenaam?

Verwijderd

Topicstarter
erm .. daar zeg je me wat, dat zal ik eens gaan uitzoeken, maar als dat niet de naam is die hij gewoon bij de library heeft dan zou dat wel eens het prob kunnen zijn

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 10:08

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

staat je movie uberhaupt on 'stage' anders kun je hen geen instance naam geven; de truck is meestal dat je het eerste framepje van de MC leeg laat en een stop(); geeft en de MC dan een instance naam geeft en dat je hem dan aanspreekt met _root.instance.gotoAndPlay(2)... dit is vrij F1 werk hoor

Stoer; Marduq

Pagina: 1