[4PEA+] In BIOS 150x20 , in windows 133x20

Pagina: 1
Acties:

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:33
Ik heb een Epox 4PEA+ met een P4 2.66 (dit loopt standaard op 133x20)
In het BIOS verander ik de FSB naar 150 dus ik zou dan uitkomen op een mooie 3.0 Ghz.
Ik 'save and exit' , de computer start opnieuw op, het BIOS scherm vermeldt netjes 150x20=3.0 Ghz , memory loopt op 375 (4:5 divider) en vervolgens gaat windows opstarten. Het is CORSAIR PC3500 dus dat trekt ie makkelijk.

Alles goed zou je denken, maar nee dus. WCPUID en CPU-Z en Sisoft vermelden dat alles draait op standaard snelheid (133x20). Dus ergens tussen het BIOS scherm en het opstarten van Windows veranderd die stiekem de FSB weer terug naar 133.

Ik heb al de nieuwste BIOS versies geflashd, maar maakt niks uit. Het heeft allemaal wel gewerkt, ik heb al op 166x20 gedraaid ook, maar nu werkt het niet meer. Het probleem is ontstaan na het flashen van het nieuwste BIOS waarin een 3:4 divider opgenomen was.(BIOS van 04/12/2002 van www.epox.org)

Het is geen hardware fout of teveel overclocken van de hardware want alles draait nog volledig binnen specs. Om de 1 of andere reden veranderd het BIOS de settings van 150x20 naar 133x20. Hoe los ik dit probleem weer op? Ik was zo slim op mijn originele BIOS eerst te saven, dus die heb ik ook al weer terug geflash, maar ook dat helpt niet.

Verwijderd

Je zou ook eerst met een klein stapje kunnen beginnen ipv direct dat ding op 150 te knallen.
Moet dit niet in OC?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2002 14:57 ]

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:24

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Misschien kan je eea checken met een benchtestje.

Specs

Verwijderd

ja. draai eens een benchmark en zie eens wa het verschil is. als er geen verschil is is er toch iets mis met je bios.