[Win2k+WinRoute] FTPclient-lan-*inet*-lan-FTPserver probleem

Pagina: 1
Acties:

• Mafioso
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 19:19
Ik met wat vrienden hebben eens een pc gekocht die als server moet dienen op LANs, maar ook op internet. Dit werkt allemaal prima enzo, maar nu ben ik toch een probleem tegen gekomen. Achter deze server staat nog een pc van een vriend van mij, waar hij gewoon op werkt enzo (de server staat nl op zijn inet aansluiting). De server draait dus ook een NAT, welke er voor zorgt dat mijn vriend gewoon internet heeft.

*internet* - server - PC

Nu draait mijn vrind een FTP server op port 2121, en deze heb ik ook op de server zo geportmapt. Als nu iemand op zijn ftp wil komen kan dat alleen als die persoon zelf NIET achter een netwerk zit, als dat wel het geval is krijg je timeouts bij het ophalen van de dirlisting.

Hoe kan ik dit probleem verhelpen ?? ik heb al lopen stoeien met Pasive-mode opties enzo, maar dat wou vooralsnog niet helpen :(

Specs:

Server
Windows 2000 Pro. (SP3)
WinRoute Pro 4.2.5 (NAT)
BulletProof FTP Server 2.10 (op port 21)

PC
Windows XP Pro. (SP1)
BulletProof FTP Server 2.10 (op port 2121)

Verwijderd

volgens mij gaat dat niet helemaal lukken aangezien iemand die achter een nat zit pasv mode moet gebruiken en aangezien jij de ftp achter je firewall hebt zou je om daarmee in te loggen juist niet pasv mode aan moeten hebben. Tis een probleem wat ik zelf ook nog wel eens tegenkom en zou hem dan ook adviseren, zet jeftp op de server, wel zo makkelijk :)
suc6

• Mafioso
Hmm, dat zou minders zijn maarja ..

Wat ik trouwens vergten te zeggen was: Het is me wel eens gelukt. Toen zat ik op een PC die achter een SyGate netwerk zat, toen had ik in de SyGate iets wazigs ingesteld (weet niet meer wat :(, maar t had iets met FTP te maken, stont er bij..) waarna het dus werkt. (maar alleen op die pc in het netwerk)

• Mafioso
Schop .. is er dan echt geen oplossing?