Ik met wat vrienden hebben eens een pc gekocht die als server moet dienen op LANs, maar ook op internet. Dit werkt allemaal prima enzo, maar nu ben ik toch een probleem tegen gekomen. Achter deze server staat nog een pc van een vriend van mij, waar hij gewoon op werkt enzo (de server staat nl op zijn inet aansluiting). De server draait dus ook een NAT, welke er voor zorgt dat mijn vriend gewoon internet heeft.
*internet* - server - PC
Nu draait mijn vrind een FTP server op port 2121, en deze heb ik ook op de server zo geportmapt. Als nu iemand op zijn ftp wil komen kan dat alleen als die persoon zelf NIET achter een netwerk zit, als dat wel het geval is krijg je timeouts bij het ophalen van de dirlisting.
Hoe kan ik dit probleem verhelpen ?? ik heb al lopen stoeien met Pasive-mode opties enzo, maar dat wou vooralsnog niet helpen
Specs:
Server
Windows 2000 Pro. (SP3)
WinRoute Pro 4.2.5 (NAT)
BulletProof FTP Server 2.10 (op port 21)
PC
Windows XP Pro. (SP1)
BulletProof FTP Server 2.10 (op port 2121)
*internet* - server - PC
Nu draait mijn vrind een FTP server op port 2121, en deze heb ik ook op de server zo geportmapt. Als nu iemand op zijn ftp wil komen kan dat alleen als die persoon zelf NIET achter een netwerk zit, als dat wel het geval is krijg je timeouts bij het ophalen van de dirlisting.
Hoe kan ik dit probleem verhelpen ?? ik heb al lopen stoeien met Pasive-mode opties enzo, maar dat wou vooralsnog niet helpen
Specs:
Server
Windows 2000 Pro. (SP3)
WinRoute Pro 4.2.5 (NAT)
BulletProof FTP Server 2.10 (op port 21)
PC
Windows XP Pro. (SP1)
BulletProof FTP Server 2.10 (op port 2121)