Toon posts:

Client bevat virus???

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop niet dat ik paniek ga zaaien maar ik zag net iets heel verontrustends.

Toen ik op m'n koetje klikte begon m'n virusscanner te loeien. Het bevatte een virus volgens m'n scanner (Inoculate IT Personal Edition v5.1 dat-files v3.42) en wel Win32.Weird.12288.

Gelijk maar ff die files genuked.

Toen ff de install file geunzipped en ff gescand en dan geeftie aan dat de screensaver als enige het virus bevat....

Meer mensen met deze ervaring of is het loos alarm???

------ffies wat later------
net even van distributed.net een nieuwe installer gedownload en daar blijkt hij ook in te zitten.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nou, hier kunnen zowel Norton AV, McAfee als AVP niks vinden, ik houd het dus op vals alarm.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

hier ook niets aan de hand hoor, F-secure (f-prot & AVP) kan niets vinden.

Verwijderd

Ik heb dezelfde virusscanner Woeboes, maar ik heb hiero geen problemen dat ie een virus aangeeft!

• Tuinhark
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-05 20:37

Tuinhark

Retro

Spannend!! :)

Gebruik hier Aladdin eSafe en die geeft ook niets aan...

Misschien moet je eens gaan diggen in de FAQ's bij d.net ? Of als je nix vindt, de mensjes bij d.net lastig vallen. :P

• Zonar
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-03 12:05
Hey Woebes, de virusscanner hier op de uni (McAfee VirusScan 4.5.0) loopt ook te zeuren dat die Dnet client (Dnetc.exe) een virus bevat, heb ook een nieuwe van Distributed.net gedownload, maar McAfee blijft het als een virus zien...

"This infected file cannot be cleaned. You should delete the file and replace it with a clean copy. Your data will not be affected."

Help!

Don't waste your time or time will waste you

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

TrendMicro hiero vindt ook nix.
't zou zo kunnen zijn dat dat AV proggie een pattern vindt die hij per ongeluk aanziet als een viruspattern.

specs | 3360wP met SE3000

Verwijderd

Heeft het niet te maken met de rabbit en blackrod dat de virusscanners dnetc nu als een virus zien.

PC-Cilin ziet bij mij in ieder geval niks

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nog ff verder gaan zoeken en heb ff een compleet schone pjoetert geinstalleerd en toen nog ff verder gaan testen.

conclusie : Dnetc is NIET geinfecteerd......

Het rare is wel dat alleen de bestanden van dnet geinfecteerd worden door dit virus(dnetc.exe dnetc.com dnetc.scr)

THORIN >> welk virus geeftie bij jou aan? ook dezelfde?

• snakeye
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:35
Dnetc.exe is inderdaad een virus. Het zeer verslavend voor mensen die dit op hun pc geinstalleerd hebben. :) Die mensen vertonen een drang om overal koe-tjes op te installeren om hoger op de ranglijst van d.net te komen :) :) :)

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

Verwijderd

Inderdaad Snakeye; Ik sta hier nu live op de site van Distributed.net en de beheerders zijn niet bereid tot comentaar op dit moment. Het virus verspreid zich inmiddels nog steeds bliksemsnel door TweakersLand en maakt elke dag nieuwe slachtoffers. De symptomen zijn de volgende:

- Icoontje met een koe in de rechter-onderhoek van het beeldscherm van elke PC waartoe de geïnfecteerde toegang heeft

- Uitermate laat gaan slapen en vroeg opstaan van de geïnfecteerde om resp. te flushen en de stats te bekijken

- Zware depressiviteit kan vastgesteld worden indien de stats bij de verspreider van dit virus, Distributed.net, niet of niet correct verschijnen.

Natuurlijk herinneren we ons ook nog de Toppic van collega Blimmel over Statistoholicus Anonymus, dat hier overigens sterk bij betrokken is.

NCP-Viper vanop de site van Distributed.net voor het GoT journaal. Terug naar jou, Snakeye. :) :) :)

• DJ
  • Laatst online: 13:07

DJ

:) :) :) :)

dit was nu eens een leuk live verslag :)

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

• Le Mol
  • Niet online
:) :) :)
echt een goede :9

Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere

• Tuinhark
  • Laatst online: 26-05 20:37

Tuinhark

Retro

Wheheeehee!!! ROTFLMAO!!! :) :) :) :)

Verwijderd

[Bloos]

Dank je...

[Endbloos]
:)

LOL

• MaxxRide
  • Laatst online: 09-01 10:13

MaxxRide

Surf's up

LOL :) :) :)

Trouwens McAffee vind ook helemaal niets...

Hij is wel schattig he dat koetje :`>

If you are not wiping out you are nog pushing enough...

• snakeye
  • Laatst online: 16:35
Hehe lol :) :) :) :)

Mhooooo

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

Verwijderd

Topicstarter
Okee hier ben ik weer.

Na enig onderzoek werk ben ik er achter dat er niets aan de hand is en het een valse melding was.

Alleen de 3.42 update van Inoculate IT PE ziet een virus in dnetc. De 3.41 + de net nieuwe 3.43 versie geven niets aan.

lekker doorgrazen dus
Pagina: 1